Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 188 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3749 berichten
Deze fiets heb ik onlangs van forumlid dcat gekocht en er zelf nog e.e.a. aan toegevoegd. Vooral bedoeld om mij als fotograaf te verplaatsen. soms met meerdere camera's en een flitssysteem. Het verplaatsen voelt als vakantie en bied ruimte om onderweg ook beeld te maken. Gisteren in de Krimpenerwaard ruim 70 km voor een klus door de natuur. Uit die lelijke witte bidon komt een heus statief. Zoek nog naar iets beters. Die canvas stuurtas is een fototas waar ik een Ortlieb mount op heb bevestigd. De fotorugzak zit in de bagagedrager tas. Waarschijnlijk gaat dit een Ortlieb Trunk Bag worden, al is die oude groene Ortlieb wel erg fraai.

Afbeelding

Afbeelding
Misschien de voordrager andersom monteren?

Altijd leuk om fietsen en fotografie te combineren. Altijd een Ortlieb stuurtas met camera-inlay gehad. Werkte uitstekend op zich maar ik wil niet meer zo'n stuurtas op mijn fiets(en). Binnenkort een andere camerariem om de (grote) camera op mijn rug te fixeren tijdens het fietsen.
Dank voor de tip. Die voordrager zit inderdaad verkeerd, toch knap dat dit op twee manieren kan :-)
Serieuze vraag: gaat er iets mis als je die voordrager zo monteert? Je bent zeker niet de enige die hem zo heeft zitten...
Ja de handleiding van Tubus geeft aan dat ie inderdaad andersom moet. Fedor heeft dat goed opgemerkt.
Polariteit schreef:
wo 26 jun, 2024 18:45
Serieuze vraag: gaat er iets mis als je die voordrager zo monteert? Je bent zeker niet de enige die hem zo heeft zitten...
Of het mis gaat weet je pas als het mis gaat, maar die onderste bocht kan de tas beperken in zijn bewegingsvrijheid richting spaken. Dat is toch wel een fijne gedachte. Kijk op de onderste foto, de voorkant van de tas is iets naar het wiel toe gericht.

De dragerstangetjes zitten trouwens ook op z’n kop, andersom ga je meer richting waterpas.
Grandonneur schreef:
do 27 jun, 2024 12:42
Polariteit schreef:
wo 26 jun, 2024 18:45
Serieuze vraag: gaat er iets mis als je die voordrager zo monteert? Je bent zeker niet de enige die hem zo heeft zitten...
Of het mis gaat weet je pas als het mis gaat, maar die onderste bocht kan de tas beperken in zijn bewegingsvrijheid richting spaken. Dat is toch wel een fijne gedachte. Kijk op de onderste foto, de voorkant van de tas is iets naar het wiel toe gericht.

De dragerstangetjes zitten trouwens ook op z’n kop, andersom ga je meer richting waterpas.
Nee die zitten niet op z'n kop, dat hoort echt zo en komt goed als de drager volgens instructie is gemonteerd (zie afbeelding)

Bijlagen

h_vd_w schreef:
do 27 jun, 2024 19:59
Grandonneur schreef:
do 27 jun, 2024 12:42
De dragerstangetjes zitten trouwens ook op z’n kop, andersom ga je meer richting waterpas.
Nee die zitten niet op z'n kop, dat hoort echt zo en komt goed als de drager volgens instructie is gemonteerd (zie afbeelding)
En nu zitten de oogjes onder de stangen, terwijl ze op de vorige foto

:wink:

Carl
Carl schreef:
do 27 jun, 2024 21:40
En nu zitten de oogjes onder de stangen, terwijl ze op de vorige foto
En de haakjes (on te voorkomen dat de tassen van de stang glijden) staan dan ook omhoog zoals het hoort.