Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 104 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3755 berichten
Wij fietsen in Europa, niet een jaar over de wereld. Voor de Koga remblokjes mee. Verder weinig. Zelfs geen spaken, of dit verstandig is is over te discucieren. Buienbanden nemen we niet mee en de 26 inch band krijg ik zo nodig we in de 28. Verder bepaalde het aanbod mede de keuze. We merken wel de verschillen. De Santos wendbaar der, de Koga op de lange stukken sneller. Verder is het nog wennen aan de schijfremmen, af en toe lopen ze een beetje aan.
Leuk die verschillen, één van beide die meer bevalt?

Koga kan ook nog een riem op zo te zien aan de inbus in't frame?

Zelf net van 26" met schijfremmen naar 28" met HS33 overgestapt, maar voor mij persoonlijk denk ik dat het toch een combinatie moet worden van allebei, 29er met schijven. :-)
Mooi duo, veel plezier alvast met de reis!
Goed gezien jure!
Ikzelf vind mijn fiets toch wel meer bijzonder door de opbouw. Mijn partner heeft nog niet geheel afscheid genomen van haar oude fiets. Een Lerida mfb omgebouwd naar trekking. Snel en vooral licht.
Reinder schreef:Onze via MP net aangeschafte fietsen de afgelopen twee week getest in de Provence.
Een 26 inch Santos met riem en Rohloff, opgebouwd met Chris King en een
Koga Myata, 28 inch met schijfremmen.
Na de derralieur is het even wennen maar over het algemeen zijn we zeer tevreden.
Of we onze oude fietsen weg doen is nog niet besloten.
Afbeelding
Afbeelding
Mooie set Reinder!
/J
Afbeelding

Mijn Snel nu met racestuur

Waarschijnlijk ben ik de enige met een Snel fiets met een Bike4travel sticker achterop: indertijd kocht ik bij Marco een VSF 400 Rohloff. Omdat die uiteindelijk toch niet goed paste heb ik alles overgezet naar een Snel Savanne frame.
Met sinds kort een (deelbaar Van Nicholas vanwege de Rohloff) racestuur omdat ik van één van de Snel medewerkers gratis HS 77 remgrepen kreeg. Hij had ze thuis nog liggen en gunde ze mij! Voor niks! Ik blijf me hierover verbazen en verwonderen en het ontroert me ook wel een beetje.
Mijn fiets is nu zoals ik hem wil: een stalen 26" randonneur met de afmontage zoals ik die voor ogen heb.

Hans
Dit is prachtig geworden. Smaken verschillen, maar ook wat mij betreft is dit de ideale configuratie voor een beladen vakantiefiets: stalen frame met 26 inch wielen, Rohloff aandrijving, Magura remmen en racestuur.
Dank je Wim. Hoewel dit pas mijn 1e bericht is bezoek ik dit forum al langer. Jouw fiets heb ik min of meer voor ogen gehad als ideale fiets. Ik ben blij dat ik nu, na diverse etappes, een vergelijkbare fiets heb.

Hans
Tijd om een rondje te fietsen dus. Ben je er in deze configuratie al op weggeweest?
Niet met bepakking, maar dat zal geen probleem zijn. Het Snel frame heb ik al een paar jaar en dat houdt zich prima.
De zit is wat langer geworden door het nieuwe stuur en dat zit wel zo lekker. Blijkbaar had ik dat met mijn 2 m. lengte nodig.

Hans
Nu ik meer ervaring heb, zowel in vakantiefietsen als met 29ers, raak ik er steeds meer van overtuigd dat mijn volgende vakantiefiets een 29er is. Hoewel ik de fiets van Hans zeker kan waarderen.

Vanmorgen reed ik op de 29er MTB door het Haagsche Bos, over een stuk weg dat op Strava Parijs-Roubaix wordt genoemd. Ik reed dat stuk al vele malen, voornamelijk op de 26" Santos en gisteren op de 28" racer. Van die drie dempt de 29er de boel het beste. Dat zal voor een groot deel te maken hebben met de bandenspanning, maar de 29er hou je ook het makkelijkst op snelheid: de grote wielen filteren de kleinere hobbels veel makkelijker weg.

Vandaar. Dus ooit vinden jullie hier een foto van mijn nieuwe vakantiefiets op 29er wielen. Ooit. Als die geldboom ooit eens vrucht gaat dragen.
Aangezien ik erg enthousiast ben over de salsa fargo heb ik er een gebouwd voor mijn vriendin, alleen dan met recht stuur; verder sram x9 en tubeless afgemonteerd, hope naven met stans flow ex velgen, racing ralph 29x2.25.

Afbeelding
Is inderdaad een erg fijne fiets - ik heb dan wel een M-Gineering maar gebaseerd op deze :) .

Leuk kleurtje ook trouwens!
Mooi cadeau voor je vriendin, veel plezier en succes gewenst!
Hier een foto van mijn nieuwe aanwinst. M-gineering frame, fiets is opgebouwd als snelle randonneur voor woon werk verkeer (2 x 20 km). Naafdynamo SP PV8 met verlichting. Mavic open pro velgen met gp 4 season bandjes in 28 mm. Verder spatborden chromoplastics P35, tubes fly drager voor ortlieb front roller met kleding, Brooks stuurlint en zadel, team pro. Tot zal cranck nog worden vervangen door een compact double (34 - 48). Eerste indruk, na 1600 km, Heerlijk fietsje, veel comfortabeler dan een racefiets.

Afbeelding

Afbeelding
Beetje draaien met de laptop maar dan zie ik een mooie fiets :D
Anja
De snelle randonneur is inderdaad een heel mooi maar in Nederland miskend type fiets. Marten heeft de kunst van het bouwen ervan tot grote hoogte gebracht. Gisteren zag ik van zijn hand nog weer een andere heel fraaie variant, in een kleine framemaat, dus met 26 inch wielen en 37 mm banden. De berijdster verzekerde mij dat hij er niet alleen heel mooi uitziet, maar ook echt erg fijn fietst. En daar gaat het maar om. Ook dit was een fiets om snel op asfalt te fietsen, en ook op bospaadjes, zonder bagage, maar ook met een ultralight kampeeruitrusting.
Ziet er als een comfortabel fietsje uit. Mooie kleur combi ook.

Als die net zo lekker fietst als mijn Lamborghini (zo heb ik mijn M-Gineering maar omgedoopt) dan fietst het super...
Idd. mooie fietsen die randonneurs! Hier is de mijne, gebaseerd op een 2e hands A-frame uit 1976. Wel voorzien van 'moderne' onderdelen zoals een 8-speed cassettenaaf, Exal LX17 velgen, een DuraAce crank en Nitto stuur. Tochten van 200km zijn een 'makkie' met deze fiets, een moderne racefiets is qua houding en geometrie oncomfortabeler om gemiddeld 28 per uur mee te toeren, IME.

Afbeelding
Wim schreef:Marten heeft ..
Nu twee te koop via de site

- M-gineering Rohloff/ Magura HS66/ Reynolds 853/ 66cm
- Thorn Club Tour frame en vork (ex demo)

Wellicht interessant voor iemand op dit forum?