Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 18 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35144 berichten

Dat was snel......................inderdaad als je goed kijkt zie ook de Skånish vlag wapperen. Wij passeerden dit op de route van Helsingborg naar Ljungbyhed en het zou volgens de beschrijving 'famous' zijn. Op de vraag waarom zij zo beroemd waren kregen we inderdaad een cake-achtig gebak - Spettkaka.
Op zich niet onaardig met een vanille sausje.

Afbeelding
Hier wordt je als fietser van de weg gehaald tussen 11 en 16 uur. Waar is dit?

Ook nog maar een nieuwe foto aandragen. Waar is dit? Ik weet het zelf niet helemaal zeker meer, dus ik hoop dat jullie het weten. :wink: De rivier is in ieder geval de Semois .

Afbeelding

Peter Rodenburg schreef:Ook nog maar een nieuwe foto aandragen. Waar is dit? Ik weet het zelf niet helemaal zeker meer, dus ik hoop dat jullie het weten. :wink: De rivier is in ieder geval de Semois .
Is dit in Frankrijk (gelet op de vlag)? De Semois stroomt maar een heel klein stukje door Frankrijk.

Ik geef het op, weet je hoeveel van dat soort monumenten, met een franse soldaat en in Frankrijk staan :cry:

Bob&Marguérite schreef:Ik geef het op, weet je hoeveel van dat soort monumenten, met een franse soldaat en in Frankrijk staan :cry:
Als hij die foto van dat beeld wat groter neerzet is het vast wel te achterhalen :wink:
Het is in ieder geval zeker in Frankrijk (Franse vlag) en monument 1914-1918. Het gebied waarin gezocht moet worden is dus erg beperkt, zo'n 20 km.

De foto lijkt gemaakt te zijn vanaf een brug met op de achtergrond een tweede brug. Ik zie echter op de kaart geen twee bruggen die dicht bij elkaar liggen over de (Franse) Semois.

De tovenaar schreef:De foto lijkt gemaakt te zijn vanaf een brug met op de achtergrond een tweede brug. Ik zie echter op de kaart geen twee bruggen die dicht bij elkaar liggen over de (Franse) Semois.
Daar heb ik ook naar gezocht ................en niet gevonden. :wink:
Dus is het n.a.w. niet vanaf een brug maar wel vanaf iets boven de rivier; waar de rivier dus een scherpe bocht maakt.

Bijna goed. Het is idd geen brug maar een kade, en de plaats is Revin (Rue Pasteur); waar de Semois in de Maas uitkomt. Mooi fietsen daar in de Franse Ardennen, overigens.

Nou die andere foto nog.

Peter Rodenburg schreef:Bijna goed. Het is idd geen brug maar een kade, en de plaats is Revin (Rue Pasteur); waar de Semois in de Maas uitkomt. Mooi fietsen daar in de Franse Ardennen, overigens.
En de rivier die je ziet is dan gewoon de Maas en niet de Semois !!
En de plaats is Monthermé !!

De tovenaar schreef:Afbeelding
Hier wordt je als fietser van de weg gehaald tussen 11 en 16 uur. Waar is dit?
Canada ? Rocky Mountains ?

Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Afbeelding
Hier wordt je als fietser van de weg gehaald tussen 11 en 16 uur. Waar is dit?
Canada ? Rocky Mountains ?
Nee, het is nog net in de VS. Als ik me niet vergis is het Logan Pass (2025 m) in Glacier National Park. Ik heb hem 17 juni 1989 beklommen.

Groetjes,
Frank

Frank schreef: Nee, het is nog net in de VS. Als ik me niet vergis is het Logan Pass (2025 m) in Glacier National Park. Ik heb hem 17 juni 1989 beklommen.

Groetjes,
Frank
Helemaal juist, de Going-to-the-sun road naar Logan Pass in de staat Montana.
Deze foto was van 1996. Als je daar als fietser na 11 nog aan de beklimming bezig was werd je door de parkrangers van de weg 'geveegd' met een bezemwagen. Fietsers rijden de automobilisten daar maar in de weg vindt men. :evil:
Op de website is te lezen dat dat fietsverbod nog steeds van kracht is: http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/bicycling.htm

Even een gemakkelijke voor de maandagmorgen?

Naar welke beroemde plaats in Nederland brengt dit fietspad je ?

Afbeelding

Michael W schreef:Naar welke beroemde plaats in Nederland brengt dit fietspad je ?
De Keukenhof?

De tovenaar schreef:
Michael W schreef:Naar welke beroemde plaats in Nederland brengt dit fietspad je ?
De Keukenhof?
Fout 8)
De Keukenhof is wel beroemd maar geen dorp of stad.
Ook heb je rondom de Keukenhof geen graanakkers maar bollenvelden :wink:

Doet me denken aan het fietspad naar Urk of Schokland

Franke schreef:Doet me denken aan het fietspad naar Urk of Schokland
Niet goed, wel meer in de buurt dan De Tovenaar :wink:

Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Laat ik eens meedoen, een beetje 'europa' fietser is hier langs gekomen en zeker gestopt voor............................
Het is in Skåne, Zweden dus (het vroegere Schonen).
Gestopt voor spettkaka ? :wink:
Het is inderdaad Skåne, dat is te zien aan de rode vlag met geel kruis, een mix van de Deense en Zweedse vlag, want Skåne was vroeger Deens grondgebied. Maar waar precies, weet ik niet. Ik probeerde met www.hitta.se maar vond Asen of Åsen niet in Skåne.

Martin E. van Doornik schreef:
De tovenaar schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Daar heb ik in 1988 vlakbij gekampeerd: Hahnenklee in de Harz in Duitsland.
Gekampeerd? Was de jeugdherberg dicht? :lol:
Nee, ik slaap alleen in jeugdherbergen wanneer ik in mijn eentje per fiets op vakantie ga. In Hahnenklee was ik in 1988 met mijn vrouw en dochter, ons gezin dus, gewoon met auto en tent tijdens vakantie in DDR en BRD.
Zijn er ook wereldfietsers die thuis een gezin hebben? Zo ziet ons gezin eruit: http://www.mijnalbum.nl/Album=S3QHJOYZ gefotografeerd aan boord van de Stena Line van Göteborg naar Kiel in oktober 2004. Rechts mijn vrouw Jeannette, in het midden ikzelf en links onze dochter Caroline. Helaas is Caroline in februari 2007 na een ernstige ziekte op slechts 27-jarig leeftijd overleden.