Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35139 berichten

Nogmaals voor Blanche:

De tovenaar schreef:Plaatje 2 Japan, hier ergens? :wink:
Precies goed 8)
Vlakbij de lavendelvelden van Hokkaido, Japan

Pico del Teide is ook goed.
Michael W schreef:Fout.
Deze Klappbrücke staat niet in Papenburg Ostfriesland, maar wel in Niedersachsen. :wink:

Extra tip: In das Land zwischen Elbe und Weser
Dus niet de Wieckerbrücke bij Greifswald (nr. 3 op de ranglijst van ophaalbruggen voor Duitse toeristen, na de Amsterdamse Magere Brug en de niet door Vincent van Gogh geschilderde nepbrug in Arles :) ), maar een andere hotspot op de Hanzeroute: de Hogendiekbrücke bij Steinkirchen?!
keesswart schreef:de Hogendiekbrücke bij Steinkirchen?!
Helemaal goed Kees :wink:
Hier dus.
De Hogendiekbrück in Steinkirchen, in het Altes Land.
Het getijdenriviertje is de Lühe, een zijrivier van de Elbe.
Het Altes Land, ten westen van Hamburg, is een pittoresk gebied met veel fruitteelt en met riet bedekte oude boerderijen. Dit gebied is in de 14e eeuw door Hollandse kolonisten ontgonnen.

Oeps, je had het al gespot! :)

keesswart schreef:Oeps, je had het al gespot! :)
Die van jou klopt ook
In het Platduits is het de Hogendiekbrück in Steenkark in ’t Olland, Neddersassen.

Afbeelding

Waar wappert deze vlag van dit bergachtige landje dat recentelijk zelfstandig is geworden?

De tovenaar schreef:Waar wappert deze vlag van dit bergachtige landje dat recentelijk zelfstandig is geworden?
Golubac fort in de Djerdap gorge?

Michael W schreef: Lake Gazivoda in Kosovo ?
Nee, de vlag van Kosovo ziet er heel anders uit ;-)

De tovenaar schreef:
Michael W schreef: Lake Gazivoda in Kosovo ?
Nee, de vlag van Kosovo ziet er heel anders uit ;-)
Montenegro :wink:

Michael W schreef: Golubac fort in de Djerdap gorge?
Afbeelding

Ziet er ook aardig uit, ik ben daar aan de overkant van de Donau langs gefietst op Roemeens grondgebied, maar heb dat hele fort niet gezien!! :x
Michael W schreef:Montenegro :wink:
Land is goed, weet je ook waar?
:D

De tovenaar schreef: Land is goed, weet je ook waar?
:D
Kotor ?
De San Giovanni vesting

Michael W schreef:
De tovenaar schreef: Land is goed, weet je ook waar?
:D
Kotor ?
De San Giovanni vesting
St Ivan, boven Kotor:
http://www.panoramio.com/photo/939034

En waar staat dit Italiaans restaurant (wel in Nederland)? Dit huis betekent heel veel voor me.
http://www.mijnalbum.nl/Album=3OI4LEOX

Martin E. van Doornik schreef:En waar staat dit Italiaans restaurant (wel in Nederland)? Dit huis betekent heel veel voor me.
http://www.mijnalbum.nl/Album=3OI4LEOX
Trattoria da Bruno, Huizerweg 1, Blaricum 8)

De tovenaar schreef:St Ivan, boven Kotor:
Het was even zoeken :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:En waar staat dit Italiaans restaurant (wel in Nederland)? Dit huis betekent heel veel voor me.
http://www.mijnalbum.nl/Album=3OI4LEOX
Trattoria da Bruno, Huizerweg 1, Blaricum 8)
Ook helemaal goed! De naam heb je ongetwijfeld gegoogled. In dit huis ben ik namelijk geboren en opgegroeid, mijn opa en later mijn vader hadden hier hun kapperszaak. Mijn familie heeft hier drie generaties gewoond. In mijn beginjaren als wereldfietser maakte ik vanuit dit huis verschillende fietstochten, zeg maar van 1969 t/m 1972. Mijn vader maakte van 1937 t/m 1960 ook verre fietstochten vanuit hetzelfde adres. De foto is op de regenachtige 26 mei 2006 genomen toen ik per trein van Groningen naar Schiphol ging voor een vlucht naar fietsvakantiebestemming. In Hilversum stapte ik uit om in Blaricum mijn geboortehuis "aan te tikken" en dan in Bussum-Naarden de trein weer gepakt. Het is ook in Blaricum waar de vereniging De Wereldfietser is opgericht!

Martin E. van Doornik schreef:De naam heb je ongetwijfeld gegoogled.
De naam staat gewoon op het uithangbord :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:De naam heb je ongetwijfeld gegoogled.
De naam staat gewoon op het uithangbord :wink:
Dit was ook m'n bedoeling anders was de foto nooit opgelost. :) Boven de deur hangt het wapen van Blaricum, die had m'n opa in 1922 laten maken. Een zelfgemaakte kopie van deze gevelsteen op ware grootte zit aan m'n tweede huis in Zweden!