Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1096 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34434 berichten
:oops:
hoeveel van die sluizen zijn er eigenlijk in Frankrijk. met zo'n huisje ernaast.

Is het in Frankrijk?
Lastige opgave. In Frankrijk (als het daar is) zijn er vele waterwegen.

Is het aan de Canal de la Meuse?
En is er een Streetview van?

French_canals_index_map.jpg
N.B.
BSM zou er wel raad mee weten...
oké veel kanalen. met sluisjes en huisjes.

canal des vosges vind ik wel een kandidaat. Zo'n zelfde stroompje, gelijkaardige huisjes daar, en op fietsafstand van waar het huis van Leon woont.
Knap hoor. Ik moet even gaan nazoeken welke benaming van het canal op dit moment de correcte is op de fotolocatie, als jullie ondertussen het sluisje zoeken. Geen streetview.
Zonder Streetview laat ik deze passeren.
aangezien je recent steeds niet weet waar het was denk ik dan dat je foto's aan het inplakken bent en soms niet meer weet waar het was.
Inplakken? Met digitale lijm?

Ik geef jou wel de beurt. Het ís canal de Vosges. Ik heb uitgevogeld dat we toen van sluis 19 tot 30 dit kanaal hebben gevolgd. Men heeft ondertussen wel de naam ervan veranderd en gemeenten heringedeeld. Destijds fietsten wij langs het Canal de l'Est en kampeerden in Bains-les-Bains. Nu heet dat fietsen langs het canal de Vosges en kamperen in la Vôge-les-Bains.
Ook Google maps spreekt nog van Canal de l'Est. OSM is beter bij.

Een leuk idee voor een Franse VVV op een beurs zou zijn om alle kaarten 1:200.000 van Michelin uit te knippen en aan elkaar te plakken. Dan zie je hoe veel er te fietsen valt in Frankrijk. Dat zie je op een beeldscherm nooit.
Dat waardeer ik. heb mijn best gedaan en dat blijkt dan goed genoeg. top.

Next, eentje met de hemelsblauwe racert;

9493E13A-060C-4AAC-B806-C97796D99552_1_201_a.jpeg
Een Oostenrijkse fiets? Op de oranje tas staat een wit ovaal met een A.
Grandonneur schreef:
do 06 jan, 2022 18:13
Next, eentje met de hemelsblauwe racert;
Dordrecht:
https://www.google.nl/maps/@51.8075611, ... 8192?hl=nl
De zwarte bus met de groene Z gaf de oplossing.
Knap gevonden. Als Dordtenaar voelde ik mezelf min of meer buiten mededinging, maar ik zat wel te kijken hoe iemand die ter plaatse niet bekend is toch zou kunnen bepalen waar het is. Die Qbuzz-bus was me nog niet echt opgevallen. Maar hoe je dan, als je die bus herkent op deze plek uitkomt vind ik idd wel knap.
Over die brug ben ik tot maart 2020 gedurende ruim tien jaar vrijwel dagelijks naar mijn werk gefietst.
PeterVanRijn schreef:
do 06 jan, 2022 20:13
Maar hoe je dan, als je die bus herkent op deze plek uitkomt vind ik idd wel knap.
Via zoeken op "remise stadsbus dordrecht" zag ik een foto met op de achtergrond een viaduct met dat opvallende rode hekwerk. De foto bracht me op deze site https://www.thymenstolk.nl/2019/04/30/b ... blust-bus/ met adres. 🕵️‍♂️
Het sherlockgehalte van dit spelletje is indrukwekkend. Mooi man.

inderdaad, dit stukje fietspad ligt in Dordt. het bordje met oud-krispijn boven de bushalte was weggepoetst.

De beurt is wederom voor JanH!
Dit was ook één van de leukere opdrachten. :D
Nieuwe opgave.
7BCED123-A2BD-41AE-9479-9AE9FF5E6934.jpeg
Is het bij Delfzijl?

Ik denk namelijk enkele gebouwen te herkennen, al krijg ik zo snel even niet precies hetzelfde plaatje.

https://maps.app.goo.gl/Yv4gp51ZeSApefMi9
Klopt het is bij Delfzijl maar ik kan jouw locatie niet goed rekenen.
Er is een exacte streetview.
Dat mag iemand anders dan uitzoeken.
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 jan, 2022 19:57
Een Oostenrijkse fiets? Op de oranje tas staat een wit ovaal met een A.
Uit betrouwbare bron weet ik dat dat het logo van Vaude is.

;)
Op Kopaf denk ik dat je tussen Klein Finland en Hans Vuurwerk stond.
't Was wel even zoeken.
Lekker ouderwets uitpeilen.
screen.jpg