Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1072 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34662 berichten
Nee.

Kijk op de kaart van NL en bepaal 10 plekken waar je qua landschap langs zou fietsen. En dan de narrow down op basis van al gegeven kenmerken: Schotse hooglanders, heuvels, bos, fietspaden, populair onder fietsers, een afdak, niet ver weg van de plekken die Martin aangaf...
'Ergens' bij de Posbank?
(Waar ik overigens volgens mij nog nooit geweest ben :oops: )
Afhankelijk van de definitie van ver heb ik al zo'n beetje alle bouwsels in die ongeving gechekct. Misschien moeten we IRL ter plekke gaan kijken? Een andere keer misschien...
PeterVanRijn schreef:
vr 10 dec, 2021 15:30
'Ergens' bij de Posbank?
Deze tip bracht mij hier: https://www.google.nl/maps/@52.0294438, ... 56!5m1!1e3
Klopt m.i. wat betreft bestrating, lamp en bovenrand.
Heb daar in 2016 ook gestaan.
Dat is ten ZUIDoosten van Terlet....
JanH: dat is correct!

Paviljoen De Posbank it is... Er zijn gezelliger uitspanningen bij de Posbank. Toch is het op deze plek, en zeker in de weekenden, een leuke bende van wandelaars, wielrenners en mountainbikers, van kinderen, ouderen, sportievelingen en recreanten. Er is een fietsknooppunt, LF4 gaat er langs, de Veluwezoom mtb-route eveneens, het ligt op bijna de hoogste heuvel boven Zuid-Limburg... Kortom, grote kans dat je er wel eens bent geweest. Ik kom er regelmatig, ook al woon ik in Den Bosch. En er zijn al vaker raadplaatjes van ongeveer deze plek geweest. Zo, nu kan-ie wel weer. 😉

Screenshot_20211210-161902.png
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 dec, 2021 15:53
Dat is ten ZUIDoosten van Terlet....
En dus? Ik bevestigde alleen maar wat Poppink schreef, d.w.z. dat ik de foto vanaf de fotolocatie in noordoostelijke richting nam:

Poppink schreef:
vr 10 dec, 2021 12:48
We kijken naar ik aanneem in NoordOostelijke richting.
Nieuwe opgave, wat verder over de grens.
IMG_0006.JPG
Spanje? Het blauwe bord met '40' komt hier wel overeen: https://www.google.nl/search?q=spaanse+ ... client=img
Ja, Spanje.
Is dat niet ongeveer 50 km ten NO van Teruel?
Ik ga eens kijken. Helaas niet in het echt.
Edit: Allepuz
https://earth.app.goo.gl/tK5QS1
Ja, Allepuz. Twee jaar geleden was er een Raad plaatje! ca 1 km noordelijker.
Ik kan jouw link niet controleren (heb Earth niet geïnstalleerd) maar de naam is voldoende.

Jij bent.
Ik wist het meteen want net als CarlW en jij heb ik er ter plekke een foto van gemaakt:
Afbeelding

Misschien kan iemand me eens uitleggen hoe ik met een androidtablet handig een Google Streetviewlink maak, want dat is de reden dat ik vanaf de tablet naar Earth ga, want daarmee lukt het wel.

Volgende foto. Weer een niet recente. Teksten zijn niet geblurd, maar wat klopt nog? De hoofdvraag is uiteraard waar het is.
Afbeelding
Ik heb de foto gekopieerd en sterk uitvergroot. Linksboven op de straatnaambord zie ik een gemeentewapen. Iets geels met een rode balk en een vlekje daarboven. Lijst van Waalse gemeenten afgezocht op Wikipedia. Dat moet Rixensart zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Rixensart
Maar de straatnaam Centre of Contre is niet te vinden op Google Maps. Zelfs cafés in Rixensart op Google Maps: geen succes. Misschien in de aangrenzende plaatsen binnen die gemeente.
Geen idee waar.
Maar wat een mooi stuur aan die fiets en dat Brooks zadel met verchroomde vering.
Smalle bandjes uiteraard.
Ook weer iet zo oud want anders had de fiets Karrimor tassen gehad.
De spiegels op de hoek doen vermoeden dat het cafe ' Au bon coin' heet.

De zoekopdracht cafe Au bon coin leverde per ongeluk de (een?) Franse equivalent van Marktplaats op.
Naar de plaatser al zei, is het geen recente foto. Misschien bestaat het café nu niet meer, wat het zoeken op internet erg moeilijk maakt. Het gemeentewapen is toch Rixensart, precies op de taalgrens vlakbij Waterloo.
Het is niet Rikzijnstaart, euh, Rixensart. Ook niet in de buurt. Meer dan 75 km zelfs.
Dat stuur heb ik sinds 1993 en nog steeds.
Banden waren 42 breed, met noppen die je nu gravelbanden noemt.
Het café met het terras en de zichtbare panden bestaan nog, volgens streetview dan. De naam is anders. Ze schenken wel nog Jupiler.
Ik ben erg benieuwd naar het verband tussen de spiegels en de term Au bon Coin. Het café heet overigens niet zo.
Deze raadplaat is voor mij te lastig. Ik mis onderscheidende kenmerken op de foto zelf.

/Edit:
Ik zag die "bijna 100 km" over het hoofd. Dan moeten we dus kijken op de lijn Verviers <> Spa <> Dal van de Ourthe <> Saint Hubert <> dal van de Semois. Ik gok dan een café in het dal van de Ourthe.

/Edit2:
O, na de edit van Leon staat er "meer dan 75 km". Pfff...
Hoe verklaart het wapen van Rixensart linksboven op het straatnaambord dan? Bij sterke uitvergroting is de gelijkenis treffend. Bij de lijst van de Waalse gemeenten is er niks anders vergelijkbaars te vinden.
1280px-Rixensart_vlag.svg.png
Plagiaat? Gewoon een stomme fout gemaakt door de gemeente? Gefuseerd? Bordjes " geleend"? Verkleurd? Gehackte vergrotingssoftware die expres afbeeldingen vernaggeld - een complot dus? Aardstralen? Ander licht ten gevolge van Industriële vervuiling? Afwijkingen in de film (gescand) door radioactiviteit? Een onvolledige lijst? ( Welke?) Slecht gescand? Of - ik durf het bijna niet te zeggen - niet goed gekeken?
Leon schreef:
za 11 dec, 2021 11:07
... - niet goed gekeken?
Ik vermoed een klassiek geval van confirmation bias. 😉

Ik zoek inmiddels niet meer. Ik heb zojuist zonder succes een aantal plaatsjes in de Ardennen (op en ten zuidoosten van de lijn Luik- Durbuy-Rochefort) bekeken, maar mijn trein komt nu aan in Nijmegen en ik ga lekker wandelen.