Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1071 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34662 berichten
Je hebt mazzel. Op de laatste ALV werd het toevoegen van de ongeschreven regel artikel 66 lid 3c met als strekking “voordat een deelnemer een oplossing plaatst moet diegene al een nieuw Raad plaatje! klaar hebben staan” nipt afgewezen. 🤪🤣🤔
Welterusten. 🥱
Daar ben ik mooi weggekomen!
Het volgende plaatje, vast niet te moeilijk.
rp20211210.jpeg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 dec, 2021 00:33
JanH schreef:
vr 10 dec, 2021 00:20
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 dec, 2021 23:08
...Op de achtergrond zie ik een neus van een straaljager.
PS. ik zie geen neus van een straaljager.
Daar onder het overhangende deel van het gebouw, wat verderop. ...
Wat jij daar ziet lijkt me een parasol. Maar de vorm heeft inderdaad wel wat weg van een straaljager.

On-topic:
Op de raadplaat staat de St Gertrudiskerk van Workum:
https://maps.app.goo.gl/FpbQWjB45AixkMbE7
Dat klopt Willem, jij bent.
Dank je Peter. Ik moet nodig nog eens een korte fietsvakantie door Friesland gaan maken. Ik heb er jaren geleden slechts een paar keer gefietst, en er zijn zo veel mooie plaatsjes...

Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Afgezien van het rafelige dakrandje (schaapskooi oid?) zie ik vooralsnog weinig aanknopingspunten.
Vast ergens in het bos in de buurt van Vierhouten.
Ik kan hier ook nog niet zoveel veel. Ik zie een geasfalteerd (fiets) pad, met daarnaast een bestrate zone met een lamp in de bestrating. Lamp bedoeld om een kunstwerk te verlichten?
En de eerder genoemde rafelige dakrand is dan onderdeel van dat kunstwerk?
Ingang van een camping? Rechts zie ik achter de braamstruiken een rij palen, licht oplopend op een helling. Heuvelachtige omgeving? Als je goed kijkt, staat er achter die twee mensen een highlander-koe.
Zie ik gegraaf van wilde zwijnen? Niet dat dat uitsluitsel ergens voor geeft want waar zitten die al niet? Ze zitten hier inmiddels vlakbij de woonwijk. Het zou me niet verbazen als iemand hier binnenkort met een filmpje komt van zwijnen die door de wijk rennen. Onze voortuin gaat er dan snel aan want die is al jaren biologisch wat betekent dat er allerlei lekkers onder het gras of wat daarvoor doorgaat kruipt.
Die lamp in de grond maakt dat het geen schuilhut in de wilde natuur zal zijn. Maar ja, wilde natuur, waar heb je dat in Nederland....? ;-)
Mooi, dat teamwork!

Geen camping en geen kunstwerk.

P.S.
Op Streetview zijn de beelden van deze locatie in de zomer geschoten.
Ik heb wel eens met m'n vrouw gewandeld op de heide tussen Woeste Hoeve en Rozendaal, tegenover Terlet. Daar stonden nogal wat Highlanders. Maar dat bewijst nog niks....
https://www.anwb.nl/fietsroutes/tips/sc ... rs-spotten
willem.m schreef:
vr 10 dec, 2021 12:06
Mooi, dat teamwork!

Geen camping en geen kunstwerk.

P.S.
Op Streetview zijn de beelden van deze locatie in de zomer geschoten.
Dus wel ?
schaapskooi
ergens in het bos in de buurt van Vierhouten
gegraaf van wilde zwijnen
:?
schaapskooi: niet op deze plek
ergens in het bos in de buurt van Vierhouten: nee
gegraaf van wilde zwijnen: weet ik niet

Het zal me niet verbazen als de meeste deelnemers aan dit spel op deze plek zijn geweest.

Martin is goed bezig.
We kijken naar ik aanneem in NoordOostelijke richting.
Schaapskooi Loenermark? Er zijn in de wijde omgeving wel erg weinig blauwe stippen van Streetview.
Poppink: ja
Martin: nee
Dus noordoostelijker vanaf de door mij genoemde heide tegenover Terlet? Dan kom ik uit bij Loenen of Laag-Soeren.... ik geef op.
Ik heb niet bevestigd dat de door jou genoemde heide correct is. Je zoekt wel in de juiste omgeving en je observatie van de Schotse Hooglanders was ook juist.

Ik ga geen aanwijzingen meer geven, want de kans is erg groot dat je als ervaren Nederlandse fietser op deze plek bent geweest.
willem.m schreef:
vr 10 dec, 2021 12:24
Het zal me niet verbazen als de meeste deelnemers aan dit spel op deze plek zijn geweest.
willem.m schreef: Ik ga geen aanwijzingen meer geven, want de kans is erg groot dat je als ervaren Nederlandse fietser op deze plek bent geweest.
Bedoel je met deze hints de Harskamperdennen?