Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1038 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34674 berichten
Lastig hè?

Ik ben er vaak langs gefietst op weg van de Achterhoek naar Arnhem, en ben er ook talloze keren langs gereden met de bus of auto - maar wel op 100 of 200 meter afstand. Pas afgelopen winter nam ik dit weggetje en zag ik tot mijn verrassing dit mooie gebouw. Nooit eerder gezien!

Nu zal het niet meer lastig zijn. 😉
Inderdaad, na de extra aanwijzing was het een koud kunstje.
Hoek Koestraat, Galstraat.
screen.jpg
En de Huis te Lathumweg.

Ik moet bekennen dat ik deze graag even wilde vinden want ik ben vanmiddag speciaal voor jullie op mijn 23 jaar ouwe en half versleten Gazelle langs de plek van het volgende raadplaatje gefietst. (als willem.m de oplossing goed wil keuren uiteraard, ongeschreven regel 13 lid 1 sub 3)

EDIT
hoogtekaart.jpg
aanvulling
Huis te Lathum is de juiste oplossing. Volgens Wikipedia in 2008 voor 9 ton te koop
(https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Huis_te_Lathum). Dat is tegenwoordig minder dan de helft dan een verouderd rijtjeshuis in Amsterdam (https://www.ad.nl/wonen/rijtjeshuis-in- ... ~ae7c0b19/), maar dat terzijde. Verblijd ons nu maar met een vers geschoten raadplaat, Poppink!
En ik maar allen kerken van Gelderland zonder succes opgezocht....
Ik meende te weten dat het nabij een beek of rivier moest liggen omdat het huis op een opgeworpen heuvel ligt.
Het lijkt me geen rivierduin.
Vandaar dat Marienwaard bij mij opkwam, wetende dat dat dorp op de achtergrond in geen velden of wegen te vinden was.
Terug naar het nieuwe raadplaatje dat op 2 a 3 steenworpen klootschietworpen afstand van een eerder raadplaatje van mij gelegen is.
Mooi Gebouw.jpg
Ook een mooi gebouw.
24 uur zonder een antwoord.
Dat vraagt om extra aanwijzingen.
Ik dacht jullie op het goede spoor gezet te hebben met de aanwijzing dat een eerder raadplaatje op zo'n 3 klootschietworpen afstand is.
De foto is genomen op ongeveer 60 km van het Huis te Lathum.
Producten uit het gebouw in beeld zijn te vinden in elke supermarkt in Nederland.
De combi van product en afstand brengt me bij de Grolsch-brouwerij in Boekelo. Maar jouw plaatje vind ik daar niet.
Ik schat dat je er ruim 30 klootschietworpen naast zit. Zouden er ook 50 kunnen zijn.
Ga door met spoorzoeken.
Nu moet ik me nog verdiepen in klootschieten en alle knooppunten 12 rond Boekelooo zoeken.
Staat het grote gebouw op de achtergrond op de satellietbeelden van Google Maps? Ik heb op ~3km afstand gezocht maar kijk er blijkbaar overheen. Ik lees morgen wel de uitslag. N.B. Ik ontcijfer "32" op het knooppuntbord.
Het grote gebouw is ingepast in de omgeving om tegemoet te komen aan de bezwaren van de omwonenden.
Goed gelukt lijkt me.

Het schiet me ineens te binnen en zojuist nagekeken dat het zoekplekje nagenoeg in een rechte lijn tussen twee raadplaatjes van mij ligt.
Ga vooral spoorzoeken.
Poppink schreef:
ma 08 nov, 2021 21:35
Het schiet me ineens te binnen en zojuist nagekeken dat het zoekplekje nagenoeg in een rechte lijn tussen twee raadplaatjes van mij ligt.
Gelukkig plaats je heel weinig in dit topic. :?
Hier:
https://www.google.nl/maps/@52.2347882, ... 8192?hl=nl

Edit: de schuur op de voorgrond staat niet op satellietbeelden.
Aha: een authentieke Twentse boerenschuur die zo nieuw is dat-ie niet op Google Satellite staat. Dan was mijn zoeken zonde van de tijd. Wel knap JanH dat je de plek toch gevonden hebt.
Bingo JanH.
Producten van de Zuivelhoeve zie je in iedere supermarkt in Nederland.
Op de plaats van de foto sta je op het goede spoor, namelijk bijna het eindpunt van het AKZO lijntje, van de chloortreinen.
Je ziet de afdruk van het opgebroken spoor in het landschap.
Boven in beeld die lichte streep is de DE2 die daar al jaren staat opgesteld.
zuivelhoeve.jpg
De volgende is voor jou.

PS
Vanwege de omwonenden doen ze er alles aan om het bedrijfspand aan het oog te onttrekken.
screen01.jpg
screen02.jpg
Ik vind dat het resultaat er wezen mag met die houten beplating, de nieuw aangelegde houtwal en de authentieke Twentse schuur.
Met dank aan de voorzet van willem.m. Wat kijken met satelliet binnen een straal van 3-5 km van de Grolsch Boekelo oplossing en zag toen een bedrijfsnaam verschijnen "Zuivelhoeve Hoofdkantoor."
Nieuwe opgave
DSC01585-2.JPG
Om het moeilijk te maken: de losse boom en het paaltje is niet te zien in streetview.
Om het makkelijk te maken: wel met de satelliet, wel met Mapillary, en dit Raad plaatje! is 23 minuten eerder geschoten dan een ander Raad plaatje! van mij.
Waarneming
Bomen vol in het blad en lange schaduwen en daarom waarschijnlijk redelijk vroeg in de morgen of redelijk laat in de middag.
De hoogspanningsleidingen kruisen even verderop een kanaal. De sprong is te klein voor een forse rivier.
Een vierbaans autoweg, waar vind je die.
Lijkt me de A6, aftakkend vanaf de A1 bij Muiderberg richting Hollandse Brug.
What about de A7 nabij Groningen?