Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1029 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34677 berichten
Ik wist direct waar het ongeveer was, want zoveel van zulke gezellige samenkomsten van hoogspanningsmasten zijn er ook weer niet.
Volgende:
Afbeelding
Is dit de Maas? Mijn gevoel zegt dat dit de oostoever is. Ik heb van Mook tot Maastricht afgezocht en er zijn amper plekken met een bos zo dichtbij de oever. Omgeving Arcen, bij de veerpont?
Heb een week lang geen Raad plaatje kunnen bekijken wegens storing bij jullie website.
quote="Martin E. van Doornik"
>Is dit de Maas?
Ja

>Mijn gevoel zegt dat dit de oostoever is.
De oostoever is inderdaad in beeld.

>Ik heb van Mook tot Maastricht afgezocht en er zijn amper plekken met een bos zo dichtbij de oever.
Dus toch hé?

> Omgeving Arcen, bij de veerpont?
Nee.

>Heb een week lang geen Raad plaatje kunnen bekijken wegens storing bij jullie website.
Je had in dit geval de dreigende mededelingen gerust kunnen negeren. Althans dat zeggen de deskundigen op dit forum. Die vertrouw ik wat dat betreft.
Tussen Wanssum en Well?
Helaas, nee.
Hier ongeveer: https://www.google.nl/maps/@51.3041561, ... a=!3m1!1e3
Tussen Kessel en Baarlo steek Gasunie met een paar dikke pijpen de Maas over.
Er staat een zinkerbord Aardgas op de over, en zoveel oversteken heeft Gasunie niet. De foto is wel engszins ingezoomd lijkt mij.
Dat is spot on. Hoe heb je de precieze lokatie kunnen achterhalen? Ik zag alleen globale kaartjes.
Jij bent.
Dat heeft iets met plaatselijke bekendheid te maken :-) en zoveel Maaskruisingen heeft Gasunie niet.
Rechts op de Google luchtfoto zie je langs de weg een rechthoekje, dat is iets van Gasunie. Van hieruit gaan 2 of 3 leidingen onder de Maas door. De laatste is aangelegd rond 2014, de eerste in de 60er jaren. Met een paar vriendjes ben ik toen bij de aanleg wel eens door deze leiding gekropen, niet onder de Maas door, maar wel onder de Rijksweg.
Verder heeft mijn werkgever mij bedacht met een Streetsmart account, dit is net zoals Streetview maar dan voor professioneel gebruik en zij gebruiken niet alleen auto's maar ook boten voor hun opnames en zij komen bijna overal. Dus ik kon het zinkerbord vanaf de Maas traceren.
Maar als je weer een keer aan het fietsen bent tussen Kessel en Baarlo, dan stuur een berichtje, dan zorg ik voor koffie.

Volgende:
weg (Large).jpg
Ik heb geen aha-gevoel bij deze foto maar het koffie-aanbod onthoud ik.
Ik heb de foto sterk uitvergroot naar 400 dpi en verscherpt. Waar die horizon links bij de bomen ophoudt zie ik iets van een kasteel staan, met van die ronde hoektorens: lijkt wel op het abdij van St. Benedictusberg. Ongeveer vanaf Vijlen gezien in NW-richting?
11 juni fietste ik op haar verjaardag naar mijn zus in Vaals, vanaf Sittard zonder veel omwegen en op het eind een paar leuke klimmen en afdalingen. Ongeveer drie kwartier nadat ik deze foto maakte fietste ik over de Rijksweg langs de abdij in Mamelis.
Dat moet dan zo in de driehoek Voerendaal, Ransdaal, Ubachsberg zijn dacht ik zo.
Inderdaad. Of Hulsberg, maar ik geef het op.
Poppink schreef:
di 26 okt, 2021 22:26
Dat moet dan zo in de driehoek Voerendaal, Ransdaal, Ubachsberg zijn dacht ik zo.
Klopt, ik had net in Voerendaal op een terrasje een stop gemaakt.
Net ten zuiden van Winthagen dus. Je ziet het "blokje" in het veld hier: https://www.google.com/maps/place/6367+ ... 4d5.931879
Het boomje in het veld is er nog niet, of niet meer.
Leon schreef:
di 26 okt, 2021 22:28
Inderdaad. Of Hulsberg, maar ik geef het op.
Je had toch opgegeven?
Ik heb me gisteravond nog suf zitten zoeken, niks gevonden.
Leon schreef:
wo 27 okt, 2021 10:27
Net ten zuiden van Winthagen dus. Je ziet het "blokje" in het veld hier: https://www.google.com/maps/place/6367+ ... 4d5.931879
Het boomje in het veld is er nog niet, of niet meer.
Daar is het ja, langs de Koekoeksweg in Winthagen, Mappilary is er wel geweest: https://www.mapillary.com/app/?lat=50.8 ... ocus=photo
De beurt is aan Leon.
Op jouw foto kun je mooi zien dat diverse gewassen in de lengterichting van de helling zijn geplant. Het water moet natuurlijk zo snel mogelijk worden afgevoerd of zo. Was daar laatst niet iets mee?
Volgende foto. Een van de vele plekken waar je de wet moet overtreden om je weg te kunnnen vervolgen. Geen mens die het opvalt.
Afbeelding
Nee. (Ook niet 180 graden de andere kant op)