Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1013 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34683 berichten
Schermafbeelding 2021-09-30 om 20.33.37.png
Chassepierre
WillemT schreef:
do 30 sep, 2021 21:00
Chassepierre
Dat is het.
Aan jou!
Dit is volgens mij het uitzicht, de muur rechts is nog niet beschilderd. Het bruine houten schuttingdeel staat er al wel.
hmm, te laat. Artiest is Timotéo Sergoï:https://timoteosergoi.blogspot.com/2020 ... ierre.html
IMG_2646.jpg
Waar is dit mooie strandje? Het was een warme dag en heerlijk om even de voeten te koelen in het lauwe zeewater. Daarna een ijsje, want er stond een heuse ijscokar (achter mij, dus niet in beeld).
Kilmurvey Beach
Ik dacht dat ik wat lastigs poste :o. De locatie is goed, maar het strandje heet eigenlijk anders.
Inderdaad, de baai heet Portmurvy en het strandje Kilmurvey Beach, hier bij heeeel ander weer :D

Nog even een toelichting voor degene die het gebied niet kennen: dit is Inishmore (Inis Mór) het grootste van de drie Aran Islands voor de kust van Galway / Clare. Beslist de moeite waard om naartoe te gaan en overnachten kan op een klein en rustig kampeerterreintje. Zie onder. Het weer was omgeslagen (echt Ierland) en ons wachtte een onstuimige oversteek naar Doolin.
IMG_2699.jpg
Ik was gisteren een eindje fietsen en heb een foto gemaakt die ik wil delen.
Daarom heb ik vriend Lens even om hulp gevraagd om er tussen te komen.

De foto is veel te groot om te plaatsen, vandaar de link.

EDIT
Galway, dit liedje.
/offtopic:
@WillemT: Het kleinere Inisheer is ook best aardig om een tent op te zetten en daarna de kroeg in te duiken.

Ireland2016-57-00626.jpg
Nu weer het raadplaatje! 😀
Poppink schreef:
vr 01 okt, 2021 11:32
De foto is veel te groot om te plaatsen, vandaar de link.
Neem de Image Resizer van Brice Lambson, prima software.
WillemT schreef:
vr 01 okt, 2021 11:42
Neem de Image Resizer van Brice Lambson, prima software.
Ik zit op Linux.
Heb de foto nu klein gekregen.
fietspad.jpg
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 11:34
Het kleinere Inisheer is ook best aardig om een tent op te zetten en daarna de kroeg in te duiken.
Obrien's Castle - Inisheer Island. Prachtige eilanden.
Poppink schreef:
vr 01 okt, 2021 11:48
Heb de foto nu klein gekregen.
Is dit jouw "Raadplaatje"? Het is een makkie want de GPS-locaties staan in je foto: Rustpunt de Reggeblick. Neem maar een andere foto.
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 11:34
Het kleinere Inisheer is ook best aardig om een tent op te zetten en daarna de kroeg in te duiken.
We hadden nog een flink stuk te fietsen en hebben de andere twee alleen vanaf het water gezien. Om te onthouden voor een volgende keer!
Och ja, natuurlijk, in de Dropbox versie.
Ik vind het prima.
Jij bent weer.
WillemT schreef:
vr 01 okt, 2021 11:55
Is dit jouw "Raadplaatje"? Het is een makkie want de GPS-locaties staan in je foto: Rustpunt de Reggeblick. Neem maar een andere foto.
Eerder dit jaar hadden we al geconstateerd dat veel plaatjes, zeker in stedelijk gebied, tegenwoordig makkelijk te raden zijn dankzij Google Lens. We hebben toen Ongeschreven Regel 24.1 lid b opgesteld dat deelnemers oproept om van Google Lens geen gebruik te maken. (Ik ben het daar niet per se mee eens, maar vind het best.) In diezelfde lijn past denk ik het checken op gps-coordinaten: met 1 druk op de digitale knop de locatie van een plaatje achterhalen past niet echt bij dit spel. Overpass turbo past enigszins in dit rijtje, ware het niet dat je dan nog wel zelf aan de hand van kenmerken op een plaatje een query moet draaien (wat ik niet doe, maar ik zoek liever lui en dom dan slim :wink: )
willem.m schreef:
vr 01 okt, 2021 13:53
met 1 druk op de digitale knop de locatie van een plaatje achterhalen past niet echt bij dit spel.
Ben ik met je eens. Daarom stelde ik ook voor een nieuwe foto te nemen. "Raad plaatje" is vaak meer gebaseerd op digitale vaardigheden dan op geografische kennis en het uiteenrafelen van de diverse kenmerken van de foto. Het opvissen van de locatiegegevens is een van die digitale vaardigheden maar Googlen op tekst (ik had de foto van Nicolevelo meteen te pakken na Googlen op "jouer un air de fuite traversiere") is eigenlijk net zo "fout". En Bing is ook een grote "boosdoener" want die herkent vele plaatjes direct.
WillemT schreef:
vr 01 okt, 2021 14:40
...Googlen op "jouer un air de fuite traversiere") is eigenlijk net zo "fout"...
Juist dit voorbeeld geeft aan dat je dan wel de juiste associaties en woorden moet weten te vinden. Ik vind het dan ook knap dat je op deze zoekwoorden komt. Dat is een analoge vaardigheid, deels gebaseerd op ervaring.