Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 972 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34699 berichten
Hoe moeten we hier aanknopingspunten vinden.
België, Voerstreek?
Twee kerken in een dorp?
De ruit op de luiken, hoort dat bij een kasteel?
Die windmolens, dus vlak bij de Duitse grens?
Hoever is het hemelsbreed van de vorige zoekplaat in Groningen?

Sorry, was al te laat zie ik nu.
Googlen op "hoogste mast belgie" did the trick. Daarna was het zoeken op Maps op "kerk" in de omgeving van Halle, en deze kerk bleek de vierde of vijfde in mijn lijst.
willem.m schreef:
zo 18 jul, 2021 00:04
Googlen op "hoogste mast belgie" did the trick. Daarna was het zoeken op Maps op "kerk" in de omgeving van Halle, en deze kerk bleek de vierde of vijfde in mijn lijst.
Haha, ik moet dringend naar bed, want bij mij waren het gewoon twee kerktorens in een dorpje.
willem.m heeft het juist gevonden en krijgt dus de beurt.
Nieuwe opgave:

Knipsel.PNG
Ik geloof dat ik dit plaatje al eerder heb gezien. Aan de kale bomen te zien niet de huidige overstromingsramp van Limburg.
Leon heeft de opgave correct geraden.

Het kan zijn dat ik 'm al een keer gebruikt heb. De foto is van afgelopen winter. Het beeld leek me nu wel toepasselijk. Gisteren fietste ik over de Maas en de Waal: de Maas staat al wel een stuk hoger, maar vooral in de Waal is de stroming echt al heel sterk; binnenvaartschepen komen stroomopwaarts nauwelijks vooruit.

Knipsel.PNG

De prijs, die door Poppink beschikbaar is gesteld, is reeds onderweg.

48027686_571242605.jpg
Te laat, is al op, alleen nog maar statiegeld. :D
Poppink schreef:
zo 18 jul, 2021 11:18
Te laat, is al op, alleen nog maar statiegeld. :D
Pak 'm beet 45 kratten met lege flesjes levert anders toch maar mooi zo'n 175 euro aan statiegeld op.
Voorstel: lever het zelf in enmaak de helft aan me over?
"Standbeeld aan de Maas" en wat scrollen bracht de oplossing. Dat Zaltbommel aan de Waal ligt zag Google door de vingers. :-)
Volgende. Ik zal de neiging om hoogwaterplaatjes te plaatsen weerstaan.
Afbeelding
Volgens mij kijken we daar tegen de grijze muur van autobedrijf Ploemen aan.

Foto genomen op de Kruisdonk, nog net binnen de bebouwde kom van Rothem.

Gebruikte hulpmiddelen: Atlas voor de Leefomgeving voor het waterwingebied en OpenTopomap.org voor het vinden van de viaducten, afgetopt met Google Maps voor de bevestiging.
Dat klopt Poppink. Knap zoekwerk. Jij bent.
We bevinden ons op de trots van onze GroenLinkswethouder hier: de fietssnelweg Maastricht-Geleen, die volgens hem voor het grootste deel klaar is.
Tja, de gewaarwording van politici is soms een andere dan die van de eenzame fietser.

Vanmorgen sprak ik vlak bij onderstaande plek een boer die mij stelling wist te vertellen dat de loop van het water in de 50-er en 60-er jaren veel beter was; nooit geen wateroverlast.
En kijk nou eens!
.
DSC_4431.JPG
Waar was Poppink vanmorgen.
Heb je hem uitgelegd dat als we sinds die tijd waren doorgegaan met draineren van het land de bomen op dit plaatje de afgelopen twee zomers misschien niet hadden overleefd?
Leon schreef:
zo 18 jul, 2021 17:10
Heb je hem uitgelegd dat als we sinds die tijd waren doorgegaan met draineren van het land de bomen op dit plaatje de afgelopen twee zomers misschien niet hadden overleefd?
Hier viel niets uit te leggen.
Hij vertelde dat 200 koeien geen kwaad kunnen en niets uitstoten.
Uit Brazilië geïmporteerde soja en kunstmest als bijdrage aan de CO2 uitstoot zei hem niets.
Sinds een paar jaar heb ik het niet meer over gezond boeren verstand maar over gezond verstand.

Aan de andere kant hebben Henk Bleeker en Carola Schouten geen knopen durven doorhakken en slechts onduidelijkheid veroorzaakt, vindt je het dan gek dat de boer zich bedreigd voelt?
(ze worden in de steek gelaten door hun eigen leiders, die alleen maar lopen te vleien)

Bijkomend: de boer heeft evenals vele andere einzelgänger geen referentie in zijn/haar eentje en ziet daarmee verandering sneller als bedreiging.
Samenwerking, dat helpt. Samen naar oplossingen zoeken.

In het algemeen gesteld zou ik graag willen dat mensen of groeperingen die 'tegen' zijn een alternatief bieden.
Tegen windmolens in je eigen dorp, waar dan wel.
Tegen reductie van de veestapel, hoe lossen we het stikstofprobleem dan wel op.

De moderne 'tegen' mensen hebben ook geleerd wel tegen te zijn maar als anderen vragen over hun 'tegen' te discussiëren dan gooien ze de deur dicht.
Kijk ik naar sommige politici die anderen voor hondsvot o.i.d. uitmaken dan word ik treurig.
Zouden die mensen geen opvoeding hebben gehad waarin respect voor anderen een voorname plaats inneemt?
Poppink schreef:
zo 18 jul, 2021 17:06
Waar was Poppink vanmorgen.
Is dit bij De Doorbraak?
Je hebt daarmee beslist geen doorbraak geforceerd JanH.
Er stond trouwens een leuke reportage over Het Scheur in de krant.
Poppink schreef:
zo 18 jul, 2021 19:30
Het Scheur
:?: :?:
Meestal ten onrechte aangeduid als Nieuwe Waterweg.
Screenshot_20210718-193716.png