Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 962 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34717 berichten
Heftig man. Dan staat je hoeft wel naar wat anders dan een plaatje plaatsen. Sterkte.
Gatsie, Poppink! Heb het nieuws over noodweer in Gelderland en Overijssel op m'n smartphone gezien. Neem eerst de tijd om de schade af te handelen, je huis is belangrijker.
Vanmorgen m'n fiets uit het Zweedse huis tevoorschijn gehaald en banden opgepompt. Dan de eerste kilometers gemaakt, naar de plaatselijke supermarkt toe. Tot gisteren warm en zonnig, 28 graden, nu bewolkt met wat motregen.
Nee joh, het huis valt wel mee. Zo te zien geen blijvende schade.
Mijn vrouw heeft alles gedweild en schoongemaakt want ik was met mijn dochter lekker weg op de fiets. Ze is wel 3 uur aan het dweilen en opvegen geweest.
Alles was nat en ik maak me wat zorgen over de natte isolatie die op de gipsplaten van het plafond ligt waar we niet bij kunnen.
Zoals gezegd de derde keer in zo'n 20 jaar en nog deze zomer moet het definitief gemaakt zijn.
Zo durf je niet op vakantie.
Het gaat om een uitbouw met plat dak, waarbij de buitenrand hoger is dan de opstaande rand tegen het huis aan.
Als de afvoer het niet kwijt kan (zoals gisteren met die hoosbui) dan loopt het water over die te lage opstaande rand zo het huis binnen.

Blijft nu de vraag of een moderator mij kan vertellen waarom ik geen foto kan uploaden. Nog steeds die status met het gele driehoekje met een uitroepteken er in.
Edit:
Ik heb zojuist alle browser data en cookies gewist en kan nog steeds geen foto uploaden.
Je kunt me de foto wel mailen dan zet ik hem wel online op mijn domein. Adres in pb.
Ik ga zometeen wel even naar het platje van onze uitbouw kijken...
Sterkte met de gipsplaten; die zijn meestal niet voor onderwatergebruik.
Poppink schreef:
ma 05 jul, 2021 13:10

Blijft nu de vraag of een moderator mij kan vertellen waarom ik geen foto kan uploaden. Nog steeds die status met het gele driehoekje met een uitroepteken er in.
Even getest, maar ik krijg ook het gele driehoekje.
Als je daar dan op klikt krijg je een popup met de tekst "Sorry, het bijlagenlimiet van het forum is bereikt."
Ik denk dat er wat schijfruimte bijgekocht moet worden. :-)
Leon schreef:
ma 05 jul, 2021 13:23
Je kunt me de foto wel mailen dan zet ik hem wel online op mijn domein.
Is gelijk een goede tip. Eigen domein. Dank je Leon.

De bui kondigde zich aan op de plek waar de foto is genomen.Afbeelding
Hoe heet het huis vlakbij deze plek. Het huis schuin rechts achter mij.

PS.
Let op de bidons.
Achterhoek dus. eerst wat bij mij opkomt is Wichmond. Ik ga nu zoeken.... en nee, daar is het niet. Blijft over: de rest van de Achterhoek (of net over de grens in Twente).
Zo'n 5 km en iets met vogels van de grens tussen de Achterhoek en Twente.
Ik heb ook zon geel driehoekje gehad, erop klikken en ik bleek aan m'n limiet van 5 MB te zitten. Limiet per dag? Per week?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 05 jul, 2021 16:02
Ik heb ook zon geel driehoekje gehad, erop klikken en ik bleek aan m'n limiet van 5 MB te zitten. Limiet per dag? Per week?
5 MB? Ik vermoed per persoon. Je moet in dat geval eerst een of meer of veel van je oude foto's verwijderen. Of mod moet iets aanpassen.

Googelend op "Sorry, het bijlagenlimiet van het forum is bereikt." is het een bekend fenomeen.
Volgens de instructie mogen bestanden maximaal 8mb zijn, Maar er is inderdaad iets aan de hand, want ook met bestanden van enkele mb's lukt het niet meer. Het probleem ligt denk ik bij het forum. Ik zal eens een melding sturen.
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 16:10
Volgens de instructie mogen bestanden maximaal 8mb zijn, Maar er is inderdaad iets aan de hand, want ook met bestanden van enkele mb's lukt het niet meer. Het probleem ligt denk ik bij het forum. Ik zal eens een melding sturen.
Dit kan ik als moderator niet oplossen, ik heb contact gezocht met het bestuur zodat zij de beheerder van het forum kunnen inschakelen om hierna te kijken.
Poppink schreef:
ma 05 jul, 2021 15:57
Zo'n 5 km en iets met vogels van de grens tussen de Achterhoek en Twente.
Het Zwillbrocker Venn ligt 5 km van die grens.
Maar ik herken de toren van Zwillbrock niet in het RaadPlaatje.
spoorzoeker schreef:
ma 05 jul, 2021 19:32
Poppink schreef:
ma 05 jul, 2021 15:57
Zo'n 5 km en iets met vogels van de grens tussen de Achterhoek en Twente.
Het Zwillbrocker Venn ligt 5 km van die grens.
Maar ik herken de toren van Zwillbrock niet in het RaadPlaatje.
Maar meer dan 5 km van de grens van Gelderland en Overijssel. Bovendien ligt het pal tegen de grens van Nederland en Duitsland.

Jan
Iets met vogels = Eibergen.
willem.m schreef:
ma 05 jul, 2021 20:01
Iets met vogels = Eibergen.
En als je de hoek om gaat is het Haaksbergen.
Jullie zeggen toch altijd iets in de trant van 'as the merel flies' als je hemelsbreed bedoelt?

Kortom, kerk op minder dan 5 km van de grens en verscholen in het struweel.
Net zoiets als kerk achter geëlektrificeerd dubbelspoor ongeveer binnen de radius die Leon fietst.
De kerk van Diepenheim gezien vanaf het landgoed van Kasteel Warmelo?
Inderdaad, Warmelo, inderdaad.
Jouw beurt Willem.

Diepenheim was rond 1300 - 1310 the place to be.
De kerk wordt genoemd, huize Warmelo wordt genoemd en de Regge wordt gekortwiekt ten gunste van de Schipbeek die wordt uitgegraven ten behoeve van de stad Deventer. De loop van de Buurser beek wordt verlegd alsof het niks is.
Denk eens even: rond 1300!

Vergelijk het met Amsterdam dat rond 1275 voor het eerst genoemd wordt omdat Graaf Floris de stad het recht geeft tol te heffen.
Deventer had rond 1200 haar eerste stadsmuur en een eeuw later liet het eigen vaarwegen aanleggen naar het achterland.

Dat is op zijn beurt weer heel andere Deventer koek dan Grol dat we kennen van de belegeringen rond 1609 en 1627.
Toen waren Coevorden, Oldenzaal en Grol van strategisch belang.

En vandaag?
Amsterdam is groots, Deventer een provinciestad en Grol en Diepenheim kleine slaperige gehuchten in een betoverend mooi landschap.
Zo zie je maar, het kan verkeren.
En ze verlegden ook de loop van de Berkel, naar die andere hanzestad: Zutphen. Wel sneu voor Twente. 😥

GijBekenEeuwigVloeiendDriessen2000Kaart.png
https://deberkel.info/loop-van-de-berke ... deleeuwen/

Morgenvroeg volgt een nieuwe raadplaat.
Kunnen ze dan nooit eens van het water afblijven?

Wat een prachtige link.
Dit wist ik nog niet.

Ken je de serie voor de jeugd van de VPRO uit de tachtiger jaren, het mannetje van het MOZ (misterie van onopgeloste zaken)?

Daarin wordt gezongen:
Wie zegt me dat het echt is, dat het niet neergelegd is.