Graag weer even on-topic: waar is dit plaatje geschoten?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Door fysieke problemen (ik wil hier niet toelichten hoe en wat) kan ik helaas al een tijd niet meer 'voor de leuk' fietsen, en voorlopig is er geen kans op herstel. Mijn voorraad op de fiets geschoten raadplaatjes is binnenkort uitgeput. Vandaar dat ik soms ook interrailfoto's en wandelfoto's plaats. Als dit niet is toegestaan dan begrijp ik dat hoor. Ik zal dan wel binnenkort als deelnemer aan deze rubriek moeten stoppen.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 11 mei, 2023 09:14De regel is toch zo ongeveer dat raad plaatjes vanuit de fiets genomen moeten zijn of vanuit een voertuig of andere vervoermiddel (trein, vliegtuig, boot, enz.) waarin je fiets zich bevindt?...
Ergens waar zoveel hout is dat ze van gekkigheid niet weten wat ze er mee moeten doen en dan maar maar bomen gaan kappen om er bochtige en rolstoelonvriendelijke bruggen van te maken?De tovenaar schreef: ↑do 11 mei, 2023 09:19Deze is ook niet vanaf de fiets genomen, die stond iets verder gestald![]()
bos.jpg
Ik vond juist dat treinplaatje wel een leuke afwisseling.
Er zijn wel degelijk heel wat ICE-treinen waar je fiets op mag, als is het niet die op de foto,Martin E. van Doornik schreef: ↑do 11 mei, 2023 09:14...En in Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.... Dat werd me duidelijk gemaakt op Hauptbahnhof Düsseldorf.
Helemaal goed Martin, de volgende is voor jou.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 11 mei, 2023 16:42Tegenover Culemborg? https://www.google.nl/maps/@51.9628867, ... 312!8i6656
Het gebeurde in 2016, ik kon in Düsseldorf op de Fahrplanen nergens gewone treinen naar Nederland vinden. Toen stopte er een wel ICE naar Amsterdam, maar de conducteur was onverbiddelijk.DriesO schreef: ↑do 11 mei, 2023 17:40Er zijn wel degelijk heel wat ICE-treinen waar je fiets op mag, als is het niet die op de foto,Martin E. van Doornik schreef: ↑do 11 mei, 2023 09:14...En in Duitse ICE-treinen mogen geen fietsen mee.... Dat werd me duidelijk gemaakt op Hauptbahnhof Düsseldorf.
Zie de acht fietsplaatsen op het grondplan van de iCE 4:
https://bahn.expert/WRSheets/412.pdf
Rijdt o.a. vele malen per dag van Düsseldorf via Keulen, rechtstreeks naar Wenen, Stuttgart en Basel. Met je fiets mee !
En eind volgend jaar moet de ICE 3neo de klapper worden: dan zou het ook rechtstreeks kunnen vanuit Amsterdam of Brussel naar Keulen - Frankfurt.