Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarstrektocht op 12-14 september - Forum Wereldfietser

Najaarstrektocht op 12-14 september

Najaarstrektocht Wereldfietser 12 t/m 14 september 2003.


Drie keer per jaar organiseert De Wereldfietser fietstrektochten door voornamelijk de Benelux.
Wilbert Thoonen heeft inmiddels de najaarstocht uitgezet én gereden op het moment dat half Nederland puffend verkoeling zocht aan plas of strand. Het belooft in ieder geval een mooie tocht te worden.


Het programma ziet er in grote lijnen als volgt uit:

Verzamelen op vrijdagavond 12 september om 19.00 uur stationsplein Nijmegen voor een rit van 18 km door de heuvels naar natuurkampeerterrein Groesbeek, Ds. J.A. Visscherlaan 2 te Groesbeek.

Als er mensen zijn die met de auto komen en vrijdagavond al mee willen fietsen, dan kunnen zij de auto op het eigen terrein van Wilbert Thoonen stallen. Ze moeten dan wel om 18.15 uur op de Dr. de Blecourtstraat 71 te Nijmegen staan!.

Voor degene die de vrijdagavond niet halen: het vertrek op zaterdagochtend is om 09.30.

Zaterdag fietsen we via het Reichswald en Xanten naar een camping in de buurt van Rees.

Zondag fietsen we via de bospaden van Montferland naar Hoch Elten en verder door de Ooij-polder terug naar Nijmegen.

Aanmelden in Informatie:
Voor aanmelding graag contact opnemen met Gerard Poorthuis
telefoon: 0226-413654 of email: g.poorthuis@quicknet.nl

Kan ik op vrijdaagavond ook rechtstreeks naar de natuurcamping in Groesbeek?
Activiteitencommissie WF schreef:Zaterdag fietsen we via het Reichswald en Xanten naar een camping in de buurt van Rees.
Zondag fietsen we via de bospaden van Montferland naar Hoch Elten en verder door de Ooij-polder terug naar Nijmegen.
Hoeveel km zijn dat ongeveer?
Wordt er ook onverhard gefietst?
Ik neem aan dat we kookspullen mee moeten brengen? Of is er op die camping in Rees een restaurant: zaterdag is nl de enige kookdag.
Groetjes, Leon
Leon en anderen,

tijdens de najaarstrektocht wordt op zaterdag en zondag ongeveer 80 km gefietst. Voor een klein deel is dat onverhard.
Degenen die dat willen, kunnen zaterdag zelf koken of uit eten gaan (friettent bij camping).
Zondag verwacht men tussen 17:00 en 18:00 uur weer terug te zijn in Nijmegen.

Freek

Zal het weer net zo gezellig en avontuurlijk worden als de Hemelvaarttrektocht van afgelopen mei??? Of nog gezelliger....

Ik neem in ieder geval weer mijn koffiefilter mee. De test tijdens Hemelvaart met oploskoffie is heel slecht bevallen.

Ik doe het gewoon met theezakjes. Oh ja. over eten en drinken.......In Duitsland zijn op zaterdag veel winkels na 14.00 gesloten!!!!!!!!!!!!!!. Veel bakkers zelfs nog vroeger. Bij benzinestations kun je wel wat kopen zoals, broodjes, instant noedels, spaghetti-gerechten, koud bier en wijn op de juiste drinktemperatuur. In Duitsland staat wel statiegeld op blikjes bier en prik. Ook op plastic flessen met prik. Je krijgt bij aankoop een bonnetje, want je kunt de blikjes en flesjes alleen inleveren daar waar je ze hebt gekocht. Op plastic flesjes met appelsap en andere dranken zonder prik staat geen statiegeld. Gib's beim Campingpaltz Rees eine Tankstelle?
By the way, kent iedereen de tekst van 'Heen en weer' van drs P. Dat moeten we wel zingen op het pontje naar Millingen!

Nou doet die tekst dan maar...

En ook de reden.

Ik zal mijn flesje wijn voor de zekerheid alvast in het o zo pitoresque Bleiswijk inslaan. Komen we in ieder geval niet droog te staan. :D

Uiteraard neem ik een flesje (of 2, 3, ...) mee. Lekker Arjen dat jij de koffiefilters meeneemt, dan hoef ik het niet te doen. Hieruit begrijp ik dat je ook je brander meeneemt, vind ik ook handig (hahahaha) ... dit wordt weer een "lichte" vakantie...

Ik heb oploskoffie (mocca om precies te zijn) in de aanbieding. Voor de lekkere verse, pas gemalen bonen koffie moeten we bij buurman Jarno op de koffie. Verder een nieuwe brander gekocht dus ik kan lekker vlammen.
Wel balen. Als de winkels dicht zijn, moeten we een terrasje pakken (de zon schijnt natuurlijk)

Ja, echte koffie. Zal eens zien of ik hier speciaal nog een goede smaak voor meeneem of gewoon de koffie die ik normaal heb.
De brander is nog niet vervangen, dus het zal met dat blauwe gas gebeuren. Doet het ook goed.
Activiteitencommissie WF schreef:natuurkampeerterrein Groesbeek, Ds. J.A. Visscherlaan 2 te Groesbeek.
Misschien handig om te vermelden want de camping is niet in de telefoongids vermeld:
De camping ligt vlakbij het centrum van Groesbeek, om precies te zijn ten westen ervan.

Voor de meer visueel ingestelden: http://mappoint.msn.com/(vunwi3i4hp4mnn ... oesbeek|L1| (lange url, he)

Hai allemaal
Ik lees allemaal positieve dingen over koffie en wijn. Ik wil wel graag bij iemand een bakkie doen 's ochtends. John die drinkt geen koffie. Wijn neem ik zeker mee.
Dan proosten we weer op een gezellig weekend. Oja bij wie mag ik dit weekend in de tent :wink:
Gudy

Zoals je ziet wordt het ook een "licht" weekend voor Gudy. Die neemt alleen wijn mee, koffie haalt ze bij de buren en slapen doet ze bij degene die plek heeft in de tent. Zal ik dan toch maar m'n tent meenemen??? En 's avond denk ik Fou Yong Hai te gaan eten. Gudy, neem jij de eieren mee!!! :P
Uhhhh nou ik kies eieren voor mijn geld. :lol: Ik ben geen goede kok... Inderdaad het wordt weer een licht weekend Rena, maar voor jou niet, jij neemt alle wijn mee :wink:
Nou eehhh die tent, dat komt wel goed.
En eigenlijk wil ik Bert niet kwijt raken, want ik heb hem nog nooit horen jodelen... Wel zingt hij wel eens een liedje van een kanariepiet, daar wordt men vrolijk van.... Zou hij nog een geel shirtje aantrekken...
Dan kan Erika hem beter vinden op de heide....
Ik word nu al melig... :lol:
Doei.

Lange url kan ook kort.

Zijn er mensen bij die vrijdag al met de fiets van huis uit richting Nijmegen gaan? Dan hoor ik dat graag. Misschien dat we een stuk samen kunnen rijden?

Aha, hieruit begrijp ik dat Freek ook mee gaat. Te gek, wat neem jij mee Freek????? Toast met kaasjes!!!! Dat is dan geregeld... Past ook zo goed bij die wijn van mij...