Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ontmoetingsweekend in Twente op 23, 24 en 25 mei 2008 - Forum Wereldfietser

Ontmoetingsweekend in Twente op 23, 24 en 25 mei 2008

Voor de vijfde keer organiseren we in Twente een ontmoetingsweekend voor fietsers. En wel van vrijdag 23 tot en met zondag 25 mei.

Het doel is om andere fietsers te leren kennen, ervaringen uit te wisselen ( 1 a 2 lezingen gepland) en het prachtige Twentse landschap met de fiets te verkennen. Bovendien zal Kees Baselmans ons enige know-how bijbrengen omtrent de technische aspecten van de fiets. We willen het graag kleinschalig houden ( 12 tot 20 personen)

We overnachten in eigen tentjes op minicamping Het Brook, zie www.minicampinghetbrook.nl . We verwachten je op vrijdag om ongeveer 20.00 op de camping. Je kunt ook vroeger komen als je wilt. De camping ligt vlak aan het Omleidingskanaal. De camping is voorzien van een recreatieruimte waar we bij minder goed weer zo mogelijk kunnen eten/koken en waar we de lezing(en) kunnen houden.

Voor de vrijdagavond zorgen wij voor enige drank en nootjes. Wat we voorstellen met ontbijt en andere maaltijden horen jullie nog. Wij vragen jullie vooraf 20 € te betalen (voor drank, nootjes, ontbijtspullen, warm eten, etc.). Het geld wat mogelijk over is gaat retour.

Graag aanmelden vóór vrijdag 16 mei bij Jan Vaanholt
e-mailadres: Janopdefiets@gmail.com
Met je naam, telefoonnummer en woonplaats
Whisky ( Marc!) zal tijdens dit weekend ook aanwezig zijn en zijn lezing geven over zijn fietsreis door Azie:

"Ik ben begin mei 2007 samen met Toon vanuit Istanbul vertrokken en we
zijn door Centraal Turkije, Iran en Turkmenistan naar Uzbekistan
gefietst. Vanaf daar ben ik alleen via Tajikistan en Kyrgyzstan naar
Kashgar in China gefietst. Daar heb ik mij voorbereid op de barre
tocht over de Himalaya en ben vervolgens met verschillende partners
(en soms alleen) door Tibet naar Nepal en verder naar India gefietst.
Een heleboel verschillende en erg onbekende landen met verschillende
hindernissen (woestijnen, Himalaya, oerwoud) en in die verschillende
landen heb ik vanalles meegemaakt. Ik neem het publiek gedurende twee
uur mee op een avontuurlijke reis en vertel met dia's en geluidopnamen
over mijn ervaringen als fietser en reiziger in deze verschillende
landen zoals de natuur, geschiedenis en cultuur"
Beste fietsers,

Even voor de duidelijkheid naar aanleiding van enkele vragen: Wij ( Hans, Olga, Mietsy en Jan) zijn op vrijdag reeds op de camping aanwezig rond vijf uur in de middag. Als je wilt mag je ook gewoon eerder op de camping aankomen. Er is op de boerencamping een klein keukentje aanwezig en een koelkast en diepvriezer.

Groet,
Jan

Hoi!

Ik kom ook ergens op vrijdag aanzetten. Hou maar een mooi plekje voor mij vrij :wink:

Whisky

Jij krijgt de mooiste plek van de hele camping-)
Jan

Hoi!

Ik kon geen goedkope kaartjes meer krijgen en kom dus een dag later op zaterdag, waarschijnlijk rond het middaguur. Maar fiets gewoon jullie rondje en ik zie jullie ´s avonds dan wel op de camping :-)

Fiets de wereld,
Whisky

Vandaag heb ik de fietsroute uitgezet voor de zaterdag van het ontmoetingsweekend. Voor een groot gedeelte loopt deze door Duitsland. Een prachtig glooiend coulissen landschap met een indrukwekkende groene natuur. De fietsroute voor zondag loopt door het Springendal en het Manderveen. Er zijn nog enkele plekken vrij. Dus je kunt je nog aanmelden.
Groeten,
Jan

En om alvast in de stemming te komen hier de registratie van een aantal wereldfietsers in Twente op 11-13 april jongstleden op Youtube.

http://nl.youtube.com/watch?v=3FM9-SMtiOc

Veel plezier ik ga trainen met een aantal wereldfietsers voor de Stelvio dat weekend in Limburg.De lezing van Marc is de moeite waard!!

Blanche

Hoi Jan en alle andere ontmoetingsweekenders,

Bedankt voor het mooie weekend in mooi en zonnig Twente :D Ik wist niet dat nederland zo mooi kon zijn. Alles was tiptop georganiseerd en de camping was lekker klein en knus. Een hele goede keuze! En dankzij de mini-fietsreparatiecursus en reisverhalen heb ik weer weer veel geleerd.
Volgend jaar weer? Wie weet heb ik dan weer nieuwe avonturen om over te vertellen (insallah). Inspiratie heb ik in ieder geval nu te over :-)

Fiets de wereld,
Whisky

Bedankt voor je reactie Marc. Gezien de andere reacties van de mensen hebben ze het ook een prima weekend gevonden. Ook de mensen van de boerencamping zijn bijzonder gastvrij en behulpzaam. We staan nu voor het tweede jaar op deze camping en telkens is het een succes. Ik wil ieder bedanken voor zijn/ haar bijdrage aan het weekend.

Groeten,

Jan

Hoi Twentegangers,

Het heeft even geduurd (ik schrijf als een gek aan mijn proefschrift) maar ik heb nu de foto's op de website gezet en die zijn hier te zien: http://itchy-wheels.exploder.org/images ... temId=2908

Veel plezier :)

Fiets de wereld,
Whisky