Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mountainbike weekend voor beginners - Forum Wereldfietser

Mountainbike weekend voor beginners

Tijdens de Engeland tocht afgelopen week werd interesse getoond in een weekend mountainbiken voor beginners. Met als doel mensen die nooit off-road rijden dat te laten leren/ervaren.

Yvette en Wouter wou graag meedoen en ik ben zeker bereid om iets te begeleiden.

Wie o wie heeft ok zin om nat, modderig en moe te worden (met een biertje en goed eten na afloop natuurlijk!).

Froggy
Froggy schreef:Tijdens de Engeland tocht afgelopen week werd interesse getoond in een weekend mountainbiken voor beginners. Met als doel mensen die nooit off-road rijden dat te laten leren/ervaren.

Yvette en Wouter wou graag meedoen en ik ben zeker bereid om iets te begeleiden.


Froggy
Misschien beginnen met een middagje techniek*) ipv dom kilometers maken

*) leren kijken, sturen, remmen, balanceren etc. (Iedereen zal het wel te ver weg vinden maar in Veendam is daarvoor een prachtig singletrack parcours waar het altijd rustig is)

Misschien beginnen met een middagje techniek*) ipv dom kilometers maken

*) leren kijken, sturen, remmen, balanceren etc.
Precies!
Het gaat om rustig de kunstjes leren en niet om mega prestaties!

Gaat het om MTB-en met een MTB of MTB-en met een reisfiets? In dat laatste geval heb ik ook wel interesse.
m-gineering schreef:
Froggy schreef:Tijdens de Engeland tocht afgelopen week werd interesse getoond in een weekend mountainbiken voor beginners. Met als doel mensen die nooit off-road rijden dat te laten leren/ervaren.

Yvette en Wouter wou graag meedoen en ik ben zeker bereid om iets te begeleiden.


Froggy
Misschien beginnen met een middagje techniek*) ipv dom kilometers maken

*) leren kijken, sturen, remmen, balanceren etc. (Iedereen zal het wel te ver weg vinden maar in Veendam is daarvoor een prachtig singletrack parcours waar het altijd rustig is)
Hoe ver is Veendam van Kiel-Windeweer?
bert sitters schreef:
m-gineering schreef:
Froggy schreef:Tijdens de Engeland tocht afgelopen week werd interesse getoond in een weekend mountainbiken voor beginners. Met als doel mensen die nooit off-road rijden dat te laten leren/ervaren.

Yvette en Wouter wou graag meedoen en ik ben zeker bereid om iets te begeleiden.


Froggy
Misschien beginnen met een middagje techniek*) ipv dom kilometers maken

*) leren kijken, sturen, remmen, balanceren etc. (Iedereen zal het wel te ver weg vinden maar in Veendam is daarvoor een prachtig singletrack parcours waar het altijd rustig is)
Hoe ver is Veendam van Kiel-Windeweer?
Net ver genoeg om lekker in en uit te fietsen ;)

Gaat het om MTB-en met een MTB of MTB-en met een reisfiets?
Het gaat om off-road rijden - reisfiets of MTB, maakt niet uit!

Als Jim v/d Berg off-road kind rijden op een 28" racebike met bepakking kan iedereen lekker een rondje door het bos trappen hoor.
Wij gaan met een 28 inch in november naar zuid-amerika, lijkt me wel handig om een paar tips op te doen met off road rijden.
Is er al een datum beschikbaar??

Als de datum me schikt, ben ik er ook bij (met 28 inch reisfiets).
James, zullen we komend week-end een datum prikken ??? Zelf ben ik bijna de gehele maand augustus op pad .... dus eind sept lijkt is voor mij pas de eerste mogelijkheid ... Misschien moet je voor die tijd in Rotterdam een clinic geven.

En vergeet dan ook niet je kamikaze demonstratie ... met helm ...

Wouter

Heb zelf een oefendagje gedaan bij mtbclinic en vond het erg nuttig. Het is volledig op mountainbiken gericht dus gaat niet over fietsen met bagage. We hebben trapjes op en af gefietst, geleerd hoe je een hele steile helling op fietst, over balkjes heen springt etc. Allemaal dingen die best van zelfsprekend lijken maar waar je met een goede techniek toch een stuk verder komt.

ut is geen spam maar gewoon een tip, google maar op mtbclinic.


Groet Marieke
m-gineering schreef:
bert sitters schreef:
m-gineering schreef: Misschien beginnen met een middagje techniek*) ipv dom kilometers maken

*) leren kijken, sturen, remmen, balanceren etc. (Iedereen zal het wel te ver weg vinden maar in Veendam is daarvoor een prachtig singletrack parcours waar het altijd rustig is)
Hoe ver is Veendam van Kiel-Windeweer?
Net ver genoeg om lekker in en uit te fietsen ;)
Bij voldoende belangstelling wil ik best een middagje organiseren voor de noordelijke*) liefhebbers.
Bv zaterdagmiddag 14 juli , aanvang 13.30 start (en parkeren) in Kiel Windeweer.
Fiets meenemen, een terreinfiets is natuurlijk prachtig, maar een vakantiefiets kan ook. Dan bij voorkeur zonder lowriders en andere onnodige uitsteeksel die stuk kunnen en waar je je maar zeer aan doet. Banden met profiel ipv een slickband is ook handig. Handschoenen en een styropor pet is ook niet raar, want er zijn genoeg overstekende bomen ;). Deelname uiteraard op eigen risico

te oefenen technieken:
Route kiezen gebruik makende van de topografie
remmen
hellingen: omhoog, omlaag en stoppen
balans op oneffen ondergrond
enz


Aanmelden met een PB



*) noordelijk is geen voorwaarde ;)

He Marten, ga je nu aan de haal met het idee van Froggy of snap ik het niet meer?

Marianne schreef:He Marten, ga je nu aan de haal met het idee van Froggy of snap ik het niet meer?
Froggy wou twee dagen fietsen, mijn suggestie daarop was een middagje techniek. En dat leent zich prima voor regionale uitwerking, vandaar mijn verdere initiatief. Ik neem aan dat de randstedelingen in september ook nog wel een kans krijgen ;)
m-gineering schreef:
Bij voldoende belangstelling wil ik best een middagje organiseren voor de noordelijke*) liefhebbers.
Bv zaterdagmiddag 14 juli , aanvang 13.30 start (en parkeren) in Kiel Windeweer.
Fiets meenemen, een terreinfiets is natuurlijk prachtig, maar een vakantiefiets kan ook. Dan bij voorkeur zonder lowriders en andere onnodige uitsteeksel die stuk kunnen en waar je je maar zeer aan doet. Banden met profiel ipv een slickband is ook handig. Handschoenen en een styropor pet is ook niet raar, want er zijn genoeg overstekende bomen ;). Deelname uiteraard op eigen risico

te oefenen technieken:
Route kiezen gebruik makende van de topografie
remmen
hellingen: omhoog, omlaag en stoppen
balans op oneffen ondergrond
enz


Aanmelden met een PB



*) noordelijk is geen voorwaarde ;)
We zijn al met z'n vijven, maar je kunt je nog steeds opgeven!