Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WF Wintertrektocht 2023; 20-22 jan 2023 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

WF Wintertrektocht 2023; 20-22 jan 2023

supermario schreef:
do 10 nov, 2022 07:44
Ik snap het niet. Ik heb mij toch afgemeld, door te zeggen dat ik niet mee kan. Ik heb dit ook laten weten via pb aan de activiteiten commissie..

Ik neem aan dat zij mijn aanmelding er uit halen zodat er een plek vrij komt voor iemand anders.

Er staat bij aanmelding dat ik 4 tickets heb, maar die kan ik toch niet weg halen?

Mario
Excuus. Er bleek nog iets niet aan te staan waardoor de Annuleer-knop niet zichtbaar was. Onder de knop om meer tickets te kopen staat nu een knop Annuleren. Daarmee kan je afstand doen van je tickets.Dan wordt het verder automatisch geregeld in het systeem. De restitutie volgt dan in januari.
Is gelukt alles is geannuleerd.

Mario
supermario schreef:
do 10 nov, 2022 11:06
Is gelukt alles is geannuleerd.

Mario
En kon ik mooi het gewenste plekje van de zaterdag op zondag inschrijven. Eind goed, al goed!
Veel plezier Marjan
supermario schreef:
do 10 nov, 2022 19:37
Veel plezier Marjan
Dankjewel Mario en jij in Spanje!
Hoi,
Ik zie dat ik te laat ben.
Is er een reservelijst?
Gr.
Betty
Betty,

zie de eerste post:
Vooralsnog is het maximum aantal deelnemers voor de Wintertrektocht gesteld op 30. Toewijzing gebeurt op volgorde van aanmelding. Bij meer aanmeldingen houden we een reservelijst bij.
En we kunnen die hele grote pan boerenkool ook makkelijk met meer mensen delen.

(overigens vind ik het wel bijzonder dat er voor de wintertocht in no time 30 inschrijvingen zijn.)
Hoi Bert,
Ik kan me alleen aanmelden voor de boerenkool. Niet voor de rest.
Als ik me aanmeld voor de maaltijd sta ik dan op de reservelijst?
Boop schreef:
vr 18 nov, 2022 14:52
Hoi,
Ik zie dat ik te laat ben.
Is er een reservelijst?
Gr.
Betty
Hoi Betty,

:idea: Je kunt als je ingelogd bent om aan te melden aanvinken dat je een notificatie wilt ontvangen zodra een andere deelnemer zich afmeldt.
Bij Wim werkte dit, Mario zei af en Wim kreeg een berichtje dat er weer plek was.
Dank je Marian,
Dat ga ik proberen.
Gr.
Kijk ook bij een eerder bericht van mij in dit topic hoe je je inschrijft voor de wachtlijst:

viewtopic.php?f=9&t=37956&sid=21395f05a ... 60#p431928

Dat sommige tickets nog wel beschikbaar zijn en anderen niet, komt vanwege de geboden flexibiliteit; wel/niet mee-eten, wel/niet beide nachten meekamperen, etc. Deze keuzemogelijkheden zorgt ervoor dat sommige opties eerder vol zijn dan anderen. Ik ben nog aan het uitzoeken of dit anders ingericht kan worden zodat dit duidelijker is.
Ik sta in ieder geval op de reservelijst.
Nationaal Fietsmuseum Velorama in Nijmegen. (bron: https://velorama.nl/)
Op zaterdag doen we Nijmegen aan. Voor hen die dit nog niet eerder bezochten biedt dit de kans het fietsmuseum ‘Velorma’ te bezoeken (knooppunt 2, Waalkade 107) met tevens een koffiestop in de koffiecorner ‘Velocitas’. Reserveren is niet noodzakelijk. Entree museum Eur. 6,00. Voor 65+ Eur. 5,00. De museum jaarkaart is niet van toepassing. Het museum is geopend van 10.00 tot 17.00 uur.
Persoonlijk vind ik het museum een aanrader. De collectie bevat een groot aantal bijzondere fietsen waaronder een aantal originele loopfietsen (draisines), vélocipèdes en hoge bi’s. Houten rijwielen en fietsen met speciale aandrijftechnieken. Interessant zijn ook de fietsen van de Koninklijke familie en de beroemde fiets van Wim van Est waarmee hij zijn val maakte in de Tour de France. Daarnaast is er een collectie speelgoed, -fietsaccessoires, originele fietsposters en emaillen borden.
In Velocitas, dat verwijst naar de oudste Nijmeegse wielerclub ‘Velocitas’, kun je desgewenst een koffietje met appelgebak doen.

De Ooijpolder. (bron: Wikipedia)
Voordat er dijken waren, was de Ooijpolder een moerasgebied dat vaak onder water stond. Rond 1300 werden de eerste dijken in het gebied gebouwd. De Ooijpolder viel onder het polderdistrict Circul van de Ooij, dat al in 1580 de dijkrechten had. In 1958 is het district Circul van de Ooij opgeheven en het gebied valt nu onder het polderdistrict Groot Maas en Waal.
Het gebied is waterrijk met oude rivierarmen en een rijkdom aan wielen en vijvers. Ook na de aanleg van de dijken liep dit gebied onder bij hoogwater. Men treft er meerdere terpboerderijen aan. Soms waren de overstromingen echte watersnoodrampen. Meerdere archeologische terreinen in de Ooijpolder bevatten resten van vroegere (middeleeuwse) bewoning, verdwenen door overstromingen. Zo werd in 1809 het dorp Persingen door een grote overstroming vrijwel geheel weggevaagd. In 1933 werd het Hollandsch-Duitsch gemaal gebouwd om het waterpeil in de Ooijpolder en de aangrenzende Duitse landbouwgebieden te reguleren. Overtollig water kon daarna via Het Meer afgevoerd worden.
Frequente overstromingen lieten zand en vruchtbare klei achter wat ervoor zorgde dat het bewoonbaar gebied werd. Ook na het aanleggen van de dijken liet men het water op een gecontroleerde manier bij zogenaamde overlaten in de polder stromen. Dit om tegendruk te verkrijgen om zo dijkdoorbraken te voorkomen en voor het aanvoeren van vruchtbare klei. Tijdens de Koude Oorlog was de polder een deel van de IJssellinie. Bij een eventuele invasie van de Russen zou de polder onder water gezet kunnen worden. De Ooijpolder is nu een natuurgebied dat wordt beheerd door Staatsbosbeheer.
Winter fiets-kampeertips.

Koude en vocht.
Onder alle omstandigheden is het belangrijk afkoeling te voorkomen. Bij droog weer en matige inspanning lukt dat meestal wel met een windstopper, een muts, een buff en wanten. Vocht is de grootste vijand van warmte. Vocht kan van buitenaf komen in de vorm van neerslag en nevel, maar ook bij inspanning en zelfs in rust produceren we zelf vocht in de vorm van zweet en bij uitademing. Hoe natter we zijn hoe sneller we afkoelen. Voorkomen is beter dan genezen.

Houd je hoofd, kleding en schoeisel droog.
Een ademend regenpak mèt capuchon en waterdichte schoenen zijn bij een fiets-kampeervakantie onontbeerlijk. Let er bij aanschaf op dat de jas ruim genoeg zit en het achterpand, de mouwen en broekspijpen lang genoeg zijn om ook fietsend voldoende bewegingsruimte en bescherming te bieden.
Het is niet te voorkomen dat je kleding door zweet vochtig zal worden. Dat kun je beperken door het gewoon rustiger aan te doen. De waterdichtheid van regenkleding neemt in de loop van de tijd ook af maar door een goede wasbeurt en behandeling met een geëigende spray is dat doorgaans wel te verhelpen.
Waterdichte schoenen en handschoenen hebben het nadeel dat ze, eenmaal nat, een zeer lange droogtijd hebben. Zelf kies ik voor waterdichte overschoenen over mijn comfortabele maar niet-waterdichte schoenen. Overschoenen zijn er in een speciale winteruitvoering. Let er bij waterdichte handschoenen op dat ze aan de ruime kant zitten en neem een extra paar warme handschoenen of wanten mee voor het geval dat ……
Katoenen kleding houdt vocht vast. Synthetische materialen houden geen vocht vast en drogen sneller. Kies voor dunne synthetische materialen in meerdere lagen. Krijg je het warm, dan trek je een laag uit. Pauzeer je of ben je uit-gefietst, trek dan een (dons)jack of fleece trui aan om te voorkomen dat je te snel en teveel afkoelt.

Houd het ook in je tent droog en warm.
In principe volstaat in niet-arctische omstandigheden een dubbeldaks 3-seizoenentent. Een kleine binnentent is in het algemeen warmer dan een grote. Van sneeuw onder- en op je tent gaat een isolerende werking uit. Let erop dat je spullen niet nat worden door condens. Ventilatie van je tent zal condensvorming beperken.
Isoleer je grondzeil met een footprint en een extra ‘reflectiedeken’. Gebruik een isolerend slaapmatje en verhoog de isolatiewaarde eventueel met een extra fleecedeken.
Een donzen slaapzak isoleert in het algemeen beter dan een synthetische slaapzak. Bij natte omstandigheden kies ik zelf voor een synthetische slaapzak. Is een donzen slaapzak eenmaal nat, dan heb je er niets meer aan en je krijgt ‘m ook niet meer droog. Kies voor een slaapzak die minimaal 10 graden vorst aankan. Ben je een kouwelijk type, reken dan met 15 graden vorst. Een slaapzak kan je warmer maken met extra laagjes zoals een lakenzak en een fleece deken. Een te warme slaapzak is ook niet fijn. Stap nooit met natte kleren in je slaapzak. Let bij aanschaf van een slaapzak niet alleen op het materiaal en de isolatiewaarde maar ook dat ‘ie ruim en lang genoeg is en de kant waar de rits zit. Een mummie is lichter en heeft een capuchon maar biedt p.d. minder bewegingsruimte dan een rechte slaapzak. Het gemis van een capuchon is dan te ondervangen met een muts.
Wat is er lekkerder dan in een warme slaapzak te stappen. Dat kan je bereiken door een goed afsluitbare metalen veldfles met heet water te vullen en met een sok erom als kruik te gebruiken. Dan is niks zo vervelend wanneer je er ’s nachts uit moet om te plassen. Hou die plas niet op; dat kost je je nachtrust. Zorg voor een geschikt opvangmiddel zodat je je tent niet uit hoeft.

Energie.
Bij een winterse fiets-kampeertocht is het, om warm te blijven, belangrijk regelmatig calorierijk eten en -drinken in niet te grote hoeveelheden te nuttigen. Zorg dat je tijdens pauzes niet teveel afkoelt; blijf bewegen en/of kleed je warmer. Gebruik beter geen alcohol.
Zorg dat je telefoon en navigatieapparatuur zoveel mogelijk opgeladen en op temperatuur blijven. Koude batterijen presteren aanmerkelijk minder.

Meer lezen over kamperen in de winter:
https://kampeerwijzer.com/kamperen/winterkamperen/
http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2008-01-15.php.
De organisatoren geven de deelnemers aan de Wintertrektocht ernstig in overweging een fietshelm te dragen. Het fietsen in een groep en wellicht ongunstige weersomstandigheden verhogen het risico op valpartijen. Lees eventueel onderstaand bericht nog eens na.

viewtopic.php?f=21&t=38070&p=433753&hil ... lm#p433753
En terug van de camping naar Den Bosch: https://ridewithgps.com/routes/41576757
Hoewel ik niet meer vlak bij het station werk, kan er eventueel nog steeds bij mijn werk geparkeerd worden, adres Pettelaarpark 106 in Den Bosch. Inrijden is via slagboom, maar uitrijden kan zonder controle, dus niet nodig allemaal tegelijkertijd aan te komen.
Bert van Sprang schreef:
vr 09 dec, 2022 14:23
route in ridewithgps: https://ridewithgps.com/routes/41568611
Bedankt Bert!
Ook voor die van zondag retour naar den Bosch!
Koert en Anita,,

Ik zou het leuk vinden een overzicht te krijgen van de deelnemers.
Hoi,
Uiteraard vervelend voor de afzeggers.
Maar ik ben blij dat ik meekan.
Nou nog hopen op winter.
Gr.
Betty