Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen 2022 Voor- en napretdraadje - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen 2022 Voor- en napretdraadje

Let op: inschrijvingen voor HKD 2022 zitten al vol; dit draadje is puur bedoeld als voor- en napret! Sowieso verlopen de inschrijvingen, mochten er nog plekken zijn, via de website en de inschrijfmodule.

Het is weer bijna zover, nog minder dan een weekje en we zitten met z'n allen weer op de Harskamperdennen.

Vrijdag vanaf 14:00 mogen we op het terrein, vrijdag avond is er geen maaltijd geregeld, een ieder kookt voor zichzelf maar we kunnen natuurlijk wel zoals altijd samen eten.

Natuurlijk is er dan na de maaltijd weer een kampvuur.

Zaterdag gaan we fietsen: Mogelijk zoekt Anja nog iemand die samen met Michiel van Loon en route wil begeleiden, het uitzetten is al gedaan. Neem contact op met Anja als je dit iets lijkt (als het goed is heb je een mail van haar gehad als je een kaartje hebt weten te bemachtigen).

Een aantal onder ons blijven op het terrein om Inge te helpen koken, als jij daar bij wilt zijn, kan je het laten weten door Anja's mailtje te beantwoorden.

Er mogen ook extra routes worden aangedragen, zoals bijvoorbeeld een langere route of een off-road voor de liefhebbers.

Zaterdag avond gaan we weer gezellig met elkaar eten, Inge heeft dan weer heerlijk voor ons gekookt, en ook daarna is er weer kampvuur.

Zondag ochtend hebben we koffie met taart en willen we graag samen brainstormen over de toekomst van de Wereldfietser en wat wij (met z'n allen) zouden willen en kunnen doen.

Het is de bedoeling dat iedereen na de koffie met gebak, met een positieve toekomst visie weer op weg gaat.

Natuurlijk wordt er net als andere jaren in de ochtend en in de avond voor koffie en thee gezorgd.

Stakingen NS
Er zijn rond en tijdens het weekend in diverse regio's van het land stakingen aangekondigd door het personeel van de NS. Houdt hier rekening mee bij het plannen van je reis naar het kampeerterrein!

Meer info: https://www.treinreiziger.nl/stakingen- ... erwachten/

Hoe dan ook, hopelijk levert het niet te veel hinder op voor iedereen...
Tot dan, wij hebben er zin in!
Krijgen we ook nog gps tracks van de routes?
Ben zaterdag vertrokken naar de Veluwe. Maak mooie fiets tocht en ga dan naar de Hars toe.

Stond in Utrecht op de budget stadscamping.

Een drama. Je betaald €7, maar je tent staat tussen de campers. Zij bouwen veel huisjes.

Volgend jaar geen budget meer.

Paar keer onderweg koffie gedronken. Heel duur geworden. Gemiddeld betaalde ik €3,60.

Tot Vrijdag
inschrijvingen voor HKD 2022 zitten al vol
Hoezo vol, er was toch plek voor iedereen:
Met z'n allen naar de Harskamperdennen
In heel de aankondiging kan ik nergens lezen dat er maar beperkt plaats is. Vanwege de hoge kosten had ik mij nog niet eerder ingeschreven omdat er nog een aantal onzekerheden in mijn planning waren.
Sinds maart zijn Barend en Ypie vertrokken. Er is een nieuwe eigenaar: de Huttopia Groupe SA.
Deze hanteert andere regels en andere tarieven. De organisatie van het weekend werd hier ook door verrast.
Dan heeft de organisatie toch 5 maanden de tijd gehad hier iets mee te doen?
Hoe veel mogen er nu dan max komen?

Mario
bert sitters schreef: ....
A. Dit is geen antwoord op de vraag van Bert.
Bert van Sprang schreef: In heel de aankondiging kan ik nergens lezen dat er maar beperkt plaats is.
B. Dit is slecht nieuws. Voor de Fransen klinkt Huttopia wellicht heel utopisch. Maar het dekt naar mijn idee meer het eerste deel in het Nederlands. Nl. hutten. Wat ik ervan gezien heb, zijn treurige terreinen met hutten. Pardon, luxe onderkomens. Of nog ergerder: Glamping.
Bert van Sprang schreef:
ma 22 aug, 2022 18:12
Dan heeft de organisatie toch 5 maanden de tijd gehad hier iets mee te doen?
Het terrein was al een jaar geleden gereserveerd. Er was toen totaal nog geen sprake van veranderingen.
Neem.contact op met de organisatie van het weekend over wanneer en op welke wijze de organisatie is ingelicht over de veranderingen.
Nu gaan buitenstaanders die nooit op een kampeerweekend van de Wereldfietser komen er zich tegenaan bemoeien.
Bert van Sprang schreef:
ma 22 aug, 2022 18:12
Dan heeft de organisatie toch 5 maanden de tijd gehad hier iets mee te doen?
Beste Bert,

Ik stel voor dat we deze discussie onder " bestuur en beleid" voeren.
inschrijvingen voor HKD 2022 zitten al vol;
Blijkbaar zijn er plekken vrijgekomen of zijn er meer plekken gemaakt. Net nog een keer gekeken en nu kon ik me wel aanmelden. Fijn om iedereen weer te zien, niet fijn dat het zo knetterduur is en dat hierover niet fatsoenlijk gecommuniceerd wordt en jammer dat ondanks de oproep "ïedereen naar de Harskamperdennen" er blijkbaar toch maar beperkt plaats is en dat ook hierover niet gecommuniceerd wordt. Wellicht verstandig dit alsnog vooraf te doen, zodat we het zondagmorgen ergens anders over kunnen hebben.
Voorheen waren er altijd meerdere routes voor de zaterdag, ik lees dat dat nu niet het geval is. Als ik dan toch op de Veluwe ben, pik ik graag zoveel mogelijk hoogtemeters mee (eens een berggeit altijd een berggeit.) Het lijkt mij een (erg) kleine moeite om vanuit het archief een tocht over alle Veluwse collen toe te voegen.
Bert van Sprang schreef:
ma 22 aug, 2022 22:20
Voorheen waren er altijd meerdere routes voor de zaterdag, ik lees dat dat nu niet het geval is. Als ik dan toch op de Veluwe ben, pik ik graag zoveel mogelijk hoogtemeters mee (eens een berggeit altijd een berggeit.) Het lijkt mij een (erg) kleine moeite om vanuit het archief een tocht over alle Veluwse collen toe te voegen.
Er is de oproep uitgegaan om met routes te komen.
Wellicht kun jij een berggeitenroute aanbieden op de Veluwe.
berggeitenroute
Ik heb Anja al gemaild: 100km en 1.000 hm!
Ik begrijp net dat de organisatie niet geïnformeerd was over de overname van de camping en ook verrast werd door aanvullende voorwaarden. Desondanks handig om hier ergens uiteen te zetten hoe het zit om een discussie hierover op zondagmorgen te vermijden.
Als ik zo dit draadje volg, wordt het komend weekend niet erg druk :D .
Op vrijdag 26 augustus wordt gestaakt in de provincie Zuid-Holland.
Op zaterdag 27 augustus en zondag 28 augustus wordt niet gestaakt.
Wel rijden er tot 31 augustus geen treinen via station Ede-Wageningen vanwege ingrijpende werkzaamheden. Er komt een geheel nieuw station.
Bezoekers aan de Wereldfietsbeurs in de Fietser zullen de omgeving niet meer terug herkennen.
Bert van Sprang schreef:
di 23 aug, 2022 15:51
Als ik zo dit draadje volg, wordt het komend weekend niet erg druk :D .
Waarschijnlijk meer dan de laatste twee jaren door Corona- beperkingen, maar minder doordat de nieuwe exploitant aanzienlijk minder deelnemers toelaat dan voorheen.
Zo!

Ik zie dat we er zin in hebben. :lol:

Ik ook.

Voor de liefhebbers kan ik een rondje uitzetten met een lunch zwem pauze bij Bussloo. Dat is een wat langere route ruim 80 km denk ik.
Donderdag heb ik tijd om het concreet te maken en zal het dan op het forum zetten.

Dus badpakken mee.

En kan de kookploeg van zaterdag nog wat gemene pepers gebruiken?
Ik heb een uitbundig groeiende Madame Jeanette plant.

Gr.
Betty
Voor de liefhebbers,

Ik ben helaas verhinderd en heb voor het komende Harskamperdennen weekend dus 3 tickets in de aanbieding:
- Overnachting vrijdag op zaterdag;
- Overnachting zaterdag op zondag;
- Maaltijd zaterdag

Bij belangstelling graag even een berichtje
Groetjes, Gerard