Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaartsweekend met drie fietsrivierenroutes (26-29 mei) - Forum Wereldfietser

Hemelvaartsweekend met drie fietsrivierenroutes (26-29 mei)

Vanaf Hemelvaartsdag 26 mei is het tot en met zaterdag 28 mei fietsend genieten van ons rivierenland. Tijdens de eerste fietsdag volgen we de Linge en zetten we de tenten op tussen de fruitbomen bij de rustieke camping ‘De Kijfakker’ als vaste uitvalsbasis. Met een verblijfsplaats om zittend te kunnen koken. Op vrijdag fietsen we een prachtige route langs de Waal. Zaterdag pakken we de Betuwe mee langs de Neder-Rijn. Boek snel want er is plek voor maximaal twaalf tentjes!

Aanmelden en betalen kan via de website na inloggen op de evenementpagina. Externen kunnen ook deelnemen a €10 extra. Een account aanmaken als externe kan hier.

De organisatie van deze tocht is in handen van Tom Huizenga.

Donderdag 26 mei: Lingeroute langs de Linge (circa 75 km)

Startpunt Stationsplein 5, 4191 LD Geldermalsen om 10.30 uur. Iedereen kan met de trein aankomen. Achter het station is het gratis parkeren voor wie met de auto komt met een fietsdrager. Vertrek om 10.30 exact. Zorg dus dat je op tijd bent want vertrek is klokslag 10.30. Vanaf hier fietsen we de Lingeroute tot aan de camping ‘De Kijfakker’.

Inkopen: zorg dat je zelf van tevoren eten bij je hebt voor je avondmaaltijd én voor je ontbijt voor de volgende dag. Op Hemelvaartsdag zijn de supermarkten in deze regio dicht!

Fietsroute: fietsknooppunten volgen na inschrijving (PS: ik hou me aanbevolen voor wie een GPX-route wil aanleveren)

Kamperen: camping ‘De Kijfakker’, Hooiweg 6a Deil.

Vrijdag 27 mei: Sterke dijkenroute langs de Waal (circa 80 km)

Startpunt camping ‘De Kijfakker. Zorg ervoor dat je kleingeld bij je hebt want tijdens de route zijn er verschillende pontjes. Soms kan dat met pinnen, soms ook weer niet. Het verschilt per pontveer. En de pontveren veranderen ook van betaal-strategie.

Avondmaaltijd/ontbijt: inkopen te doen in Spar Deil, Aldi Meteren, Albert Heijn/Jumbo/Lidl/COOP in Geldermalsen (verste weg circa 7 km vanaf camping)

Fietsroute: fietsknooppunten volgen na inschrijving (PS: ik hou me aanbevolen voor wie een GPX-route wil aanleveren)

Kamperen: camping ‘De Kijfakker’, Hooiweg 6a Deil.

Zaterdag 28 mei: Betuweroute langs de Neder-Rijn (circa 75 km)

Startpunt camping ‘De Kijfakker’ om 10.00 uur. Een mooie route en voor de liefhebbers uit te breiden met oversteken met een pontveer. Allemaal daags van tevoren te bespreken.

Avondmaaltijd/ontbijt/lunch: inkopen te doen in Spar Deil, Aldi Meteren, Albert Heijn/Jumbo/Lidl/COOP in Geldermalsen (verste weg circa 7 km vanaf camping). Op zondag zijn alle supermarkten gesloten. Hou hier dus rekening mee met je inkopen.

Fietsroute: fietsknooppunten volgen na inschrijving (PS: ik hou me aanbevolen voor wie een GPX-route wil aanleveren)

Kamperen: camping ‘De Kijfakker’, Hooiweg 6a Deil.

Zondag 29 mei: eventueel fietstocht na onderling overleg

De ervaring leert dat het geen zin heeft om een fietstocht van tevoren uit te zetten op de dag dat iedereen weer naar huis gaat. Het voorstel is om op zaterdag te kijken wat de plannen zijn voor de zondag. Mogelijk dat er gezamenlijke fietstochten uit voortkomen.

Camping met verblijfplaats

Drie avonden (26/27/28 mei) zijn we te gast bij camping ‘De Klijfakker’. Met een boerderij, een paardenstalling en een vleesgrossierderij. Het is overnachten in een rustige omgeving tussen fruitbomen en landerijen van de Betuwe. Rust en ruimte zijn de sleutelwoorden. Net als bij natuurkampeerterreinen. Ook nog eens een verblijfplaats om zittend te kunnen koken. De beste uitvalsbasis dus voor deze fietstocht!

De Kijfakker, Hooiweg 6a Deil, 0345-651203
Kosten: slechts € 10, - per persoon per nacht (inclusief toeristenbelasting!)


Reservering & je deelname

Je bevestigt je deelname door slechts € 30,- per persoon (inclusief toeristenbelasting!) te betalen voor drie overnachtingen (!). Dit betaal je ook als je besluit om minder dan drie keer te overnachten. Als je die € 30,- geld overmaakt, maak je je komst definitief. Dan ga ik er ook vanuit dat je vanaf donderdag 26 mei om uiterlijk 10.30 present bent bij het station van Geldermalsen. Klokslag 10.30 vertrekken we namelijk.



Verder gegevens uitwisselen

Het bijzondere van deze tocht is dat er maximaal plek is voor twaalf trekkerstentjes. Dat overzicht heb noch ik noch De Wereldfietser als mensen zich per individu aanmelden. Mijn verzoek is dan ook dat iedereen die zich officieel aanmeldt voor deze tocht door te gaan betalen, mij ook een bericht per mail stuurt op tomhuizenga@ziggo.nl. Waarom?

1 Ik wil weten of je met één tent komt met één persoon
2 Ik wil weten of je met één tent komt met twee personen
3 Bij twaalf tenten sluit de boeking namelijk en kom je op een wachtlijst te staan
4 Er bestaat de optie om uiterlijk een week van tevoren biologisch vlees te kopen bij deze camping. Dat moet je dus eventueel van tevoren doorgeven. Laat dus weten of je hiervoor openstaat. Via een mailuitwisseling laat ik je weten hoe je dit per persoon individueel kunt regelen bij de camping.
5 Je krijgt van tevoren per mail de routes per fietsknooppunten door per dag.
6 Wie staat ervoor open om een GPX-route te maken van de fietsknooppunten? Is geen must hoor. Maar sommigen zijn van de techniek en hebben er ervaring mee.
7 Getal van de volheid: je kunt me desgewenst vragen stellen over de tocht.
Disclaimer
Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.
Het loopt niet echt storm voor deze tocht. Iedereen al andere plannen gemaakt voor dat weekend? Tom heeft heel veel moeite gestoken in het maken van 3 prachtige routes + een camping te vinden die bereid is een groep fietsers te herbergen tijdens de drukste perioden van het jaar zo'n beetje.

Laat je lekker verrassen en meeslepen met dit fietsevenement!
als er niemand is die mijn tochtje naar Gendt gaat vergezellen overweeg ik deze tocht mee te doen.
Heb al een poging gedaan contact te zoeken via pm met Tom maar nog geen reactie op gehad.
MTB fietser schreef:
zo 15 mei, 2022 16:55
als er niemand is die mijn tochtje naar Gendt gaat vergezellen overweeg ik deze tocht mee te doen.
Heb al een poging gedaan contact te zoeken via pm met Tom maar nog geen reactie op gehad.
Inschrijving is via de website. Daar staat ook zijn e-mail adres voor vragen en doorgeven zaken die belangrijk zijn
Dat klopt maar Tom had ook een reactie gedaan naar mij en op mijn antwoord ook geen reactie gehad.
MTB fietser schreef:
zo 15 mei, 2022 19:26
Dat klopt maar Tom had ook een reactie gedaan naar mij en op mijn antwoord ook geen reactie gehad.
Zie hier, vandaag 12:15u

viewtopic.php?f=5&t=37359&p=420046#p420046
De weersverwachtingen voor het lange Hemelvaartweekend in de Betuwe zijn goed. Rapportcijfer 7-8.
Redelijk wat zon. In de middag kans op wat spatjes. Mag de pret niet drukken. Niet veel wind.
Er gaan momenteel 3 mensen mee. Heb je nog niets te doen en wil je er lekker spontaan op uit? Aanmelden kan nog steeds! Maximum aantal deelnemers is naar beneden bijgesteld op 6 trekkerstentjes.
Bijzonder dat de belangstelling zo gering is. Misschien willen de Wereldfietsers toch liever van camping naar camping?
De Pinksteren tocht is ook op een soortgelijke manier opgezet. En die loopt wel erg goed (23 aanmeldingen). 1 camping met diverse dagtochten overal heen. Al gaat de tocht daar wel van Eindhoven naar die plek en vervolgens ook van daar naar Breda op het einde.

Nee, ik denk dat de meesten al eigen plannen hadden voor Hemelvaart omdat het relatief kort dag is aangekondigd. De Pinksterentocht was echt een pak eerder geplaatst en is natuurlijk ook later.
Ben met bovenstaande eens.
Misschien ligt het ook aan betalen van €30 of je nu 1, 2 of 3 nachten kampeert. Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben.
Klopt je koopt het hele pakket omdat dat nou eenmaal niet anders kan tijdens zo'n druk weekend als hemelvaart of pinksteren. Komt neer op een tientje per nacht incl toeristenbelasting. Erg schappelijke prijs.

Maar je hebt gelijk mogelijk omdat mensen niet langer dan bvb 1 nacht willen komen ze niet mee.
In ieder geval heel leuk dat jij een tocht organiseerd.

Alleen spijtig dat na veel arbeid er weinig belangstelling is.

Mario
Is nieuw voor mij hoor! Niet uitnodigend. Affijn, zal realiteit zijn.
supermario schreef:
wo 25 mei, 2022 20:38
In ieder geval heel leuk dat jij een tocht organiseerd.

Alleen spijtig dat na veel arbeid er weinig belangstelling is.

Mario
Alle credits gaan naar Tom Huizenga daarvoor, ik ben slechts de coördinator van deze tocht :)
Deze tocht zijn er in ieder geval 3
Ik moet het doen in mijn 1tje.
In ieder geval fijne tocht.
MTB fietser schreef:
do 26 mei, 2022 08:09
Deze tocht zijn er in ieder geval 3
Ik moet het doen in mijn 1tje.
In ieder geval fijne tocht.
Oh joh waarom ben je niet meegegaan met Tom dan?
ik zat een beetje met mijn werkbus die ik dan 3 dagen daar moet laten staan.
En helaas gaat mijn tocht ook een dag later of helemaal niet omdat mijn schoonvader gisteren in het ziekenhuis terecht kwam.