Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Appeltaarten-weekeinde met Pinkeren Brabant en België - Forum Wereldfietser

Appeltaarten-weekeinde met Pinkeren Brabant en België

Het kan weer. We kunnen er weer met een groep op uit voor een onvervalste Appentaartentocht met Pinksteren. Deze keren door fraaie delen van Brabant en België. Fietsen en kamperen.

Een appeltaartentocht betekent een matig tempo met op z’n tijd een pauze op een gezellig terras. Nu heeft Brabant daar geen gebrek aan.

Het lijkt of heel Nederland wil kamperen met Pinksteren. Het was even zoeken naar kampergelegenheid voor een groep. De enige mogelijk bleek drie nachten op dezelfde camping.
Dit is camping de Heimolen in Baarle-Nassau (bijna op de grens met België) www.deheimolen.nl
Het is echter prachtig fietsen in deze omgeving. Natuurlijk fietsen we langs beide zijden van de grens.
We zorgen voor een paar oplaadpunten voor telefoons of fietsbatterijen.

Programma

Vrijdag 3 juni
vertrek vanaf station Eindhoven-Centraal en fietsen via een mooie route naar de camping.
Mensen die vrijdag nog moeten werken kunnen ’s avonds op de camping aansluiten.
We verzamelen om 11: 00 uur aan kant van het centrum van het station. Als je het station uitgaat  rechts bij de fietsenrekken

Zaterdag 4 juni
fietstocht door België onder andere via het Bels Lijntje en het natuurgebied de Turnhoutse Vennen met uitzichttoren.

Zondag 5 juni
fietstocht door Brabant door de bossen en leuke Brabantse dorpen, landgoed De Utrecht en het vermaarde fietscafé In den Bockreyder met Brabants boerenbont en menu in het Brabants.

Maandag 6 juni
via een andere route terug naar Eindhoven op Breda.

De camping heeft een bistro met terras. Baarle-Nassau is dichtbij met winkels, waaronder een Jumbo.

De routes worden nog uitgezet via knooppunten. Deze worden later bekend gemaakt.

De kosten zijn euro 11,50 per persoon per nacht.
Voor de douches het je 50 eurocent-munten nodig. Zorg dus voor voldoende van deze muntjes.

Aanmelden
Je kunt je aanmelden voor deze activiteit via de knop "Inschrijven" op de activiteitenpagina van dit evenement. Je moet wel eerst ingelogd zijn als lid om je in te kunnen schrijven.

Betaling
Betaling geschiedt via deze website. Je koopt een basisticket (zo weten we hoeveel personen er komen) en de hoeveelheid "camping voor 1 nacht per persoon" tickets als je wil komen logeren. Per persoon die je inschrijft. Dus kom je met z'n tweeën en blijf je twee nachtjes, dan koop je twee basistickets en 4 campingnachtjes.

Niet-leden van de Wereldfietser
Ook niet-leden van vereniging de Wereldfietser kunnen zich aanmelden. Zij betalen wel administratiekosten.

Organisatie
De organisatie is in handen van Anita Mathijssen en Bert Sitters
Heb betaald voor 3 nachten.

Mario
Hoera voor de heropstart!
Leden van de vakantiefietser vzw moeten als ik het goed begrijp 10 euro extra betalen? dat is een forse administratieve kost voor één weekendje.
Is er een max voor het aantal deelnemers?

Mario
Bert, kan jij uitleggen waar die € 10 in een keer vandaan komt? Kan ik niet in de bestuursverslagen terug vinden.
supermario schreef:
do 28 apr, 2022 20:21
Is er een max voor het aantal deelnemers?

Mario
Er is plek besproken voor 30 man
Activiteitencommissie schreef:
do 28 apr, 2022 19:45
Aanmelden
Je kunt je aanmelden voor deze activiteit via de knop "Inschrijven" .... Je moet wel eerst ingelogd zijn als lid om je in te kunnen schrijven.
...
Niet-leden van de Wereldfietser
Ook niet-leden van vereniging de Wereldfietser kunnen zich aanmelden.
Klinkt als een leuke rit. Goed initiatief!

Echter... als (voormalige) ICT'er struikel ik over de bovenstaande tegenstelling ;)

Niet-leden van vereniging de Wereldfietser kunnen niet inloggen om zich aan te melden. Hoe kunnen zij zich dan inschrijven? Dat staat niet vermeld op de pagina.
Fedor schreef:
vr 29 apr, 2022 10:38
Activiteitencommissie schreef:
do 28 apr, 2022 19:45
Aanmelden
Je kunt je aanmelden voor deze activiteit via de knop "Inschrijven" .... Je moet wel eerst ingelogd zijn als lid om je in te kunnen schrijven.
...
Niet-leden van de Wereldfietser
Ook niet-leden van vereniging de Wereldfietser kunnen zich aanmelden.
Klinkt als een leuke rit. Goed initiatief!

Echter... als (voormalige) ICT'er struikel ik over de bovenstaande tegenstelling ;)

Niet-leden van vereniging de Wereldfietser kunnen niet inloggen om zich aan te melden. Hoe kunnen zij zich dan inschrijven? Dat staat niet vermeld op de pagina.
Externen kunnen tegenwoordig ook een account aanmaken. Vervolgens kunnen ze zich inschrijven en tickets kopen. Dit wordt duidelijk zodra een externe op “tickets kopen” klikt bij het evenement en op de login pagina terecht komt. In de toekomst zou hier inderdaad meer aandacht aan besteed kunnen worden, eens.
Leuk! Ik heb me ingeschreven.
Wie nog meer? Ben benieuwd.
Zie jullie dan,
Margreet (Zwolle)
Hierbij de routes van de appeltaartentocht met Pinksteren door het Brabantse land en ook een stuk over de grens in België

Vrijdag 3 juni station Eindhoven-Centraal. (.c.a 60 km)
Vertrek om 11:00 uur. Voor het station aan de zijde centrum. Vanuit het station rechts bij de fietsenrekken.
97, 96, 2, 1, 10, 11, 12, 13, 62 (Oirschot, terrassen op Markt), 61 (Diessen, koffiemogelijkheid), 23, 3, 2, 61, 62, 1, 42 (Hilvarenbeek, terrassen op het Vrijthof), 51, 38, 50, 77, 75, 51, 85, 84,83, richting 91, bij het voormalig station in het centrum van Baarle-Nassau van de knooppunten af naar de camping.
Ongeveer 60 km.
In Baarle Nassau is een Jumbo en tegenwoordig ook een Albert Heijn.
Er zijn dan nog asperges. Kunnen we met elkaar een aspergemaaltijd maken?
Via een rustige route Eindhoven uit. Op het fietspad langs het dromerige Wilhelminakanaal. Door het oer-Brabantse plaatsje Oirschot met de massieve toren op de Markt en de oude brouwerij met museum De Kroon.
Hilvarenbeek kent een sfeervol Vrijthof met riante terrassen die uitnodigen voor een bezoek. Hier is museumbrouwerij De Koe. Door het landgoed Gorp en Roovert en op de grens van Nederland en België gaan we naar Baarle-Nassau. Samen met het Belgische Baarle-Hertog is dit een onoverzichtelijke legpuzzel van lapjes Nederland en België. In het centrum geeft een paneel met lampjes aan wat Nederlands en Belgisch is. Dit is het resultaat van de Vrede van Munster in 1648..

Zaterdag 4 juni camping Baarle-Nassau naar Camping Baarle-Nassau(c.a.75 km) Door België
vanuit de camping rechtsaf de Heimolen op. Je komt na een paar honderd meter op de knooppunten.
81, 82, 87, 5, 3,2, 1, 45,46, (Turnhout, terrassen op de Grote Markt) 48, 78, 75, 74, 99, 77, 79, 59,60, 72, 71 (koffie) 30, 34, 10,99 (Wortel-Kolonie, horeca), 12, 11, 52, 19, 18, 22, 94, 80, 79, 93, 92 (weer in Baarle-Nassau, boodschappen doen).
Via het fietspad op het voormalig spoorlintje Bels Lijntje naar het zuiden door een paar prachtige natuurgebieden. Klim even op de uitkijkpost om alles goed te overzien . Blaas even uit in een terrasstoel op de Grote Markt. Turnhout heeft een fraai Begijnhof.
De route gaat door zoveel mogelijk door de natuur.
Kolonie Wortel is een bijzondere plek. Hier werden tot 1993 landlopers geplaatst. Er is maar weinig veranderd. Het geheel is een monument. Een bijzondere herinnering is het landloperskerkhof.
Dit is ook de streek van de Belgische aardbeien. Wellicht kunnen we ergens aardbeien proeven
De route loopt nu door het grillige grensgebied. Op diverse plaatsen zijn nog restanten van de "Doodendraad" , Draden onder stroom, waarmee de Duitse bezetter België tijdens de Eerste Wereldoorlog van 1914 - 1918 afsloot van het vrije Nederland.



Zondag 5 juni camping Baarle-Nassau naar Camping Baarle-Nassau (ongeveer 75 km) door de Kempen
Uitgang camping linksaf. Eerste zijweg rechtsaf. T-kruising rechtsaf. Meteen daarna op Y-splitsing links. We komen bij het Bels Lijntje , maar gaan er niet op. Op de knooppunten. 91, 83, 84,42,53, 54, 43, 55, 22, 56, 77, 96, 94 (koffie in Lage Mierde?), 93, 29 (Nettersel koffie bij het kruispunt met terras), 28, 69, 98 (Herberg in den Bockenreijder, enorm terras) 99, 47, 45, 40(Poppel, horeca), 51, 85, 78, 97, richting 91. In centrum van Baarle-Nassau boodschappen doen.
Door het eenzame grensgebied met bossen en heide via Hooge Mierde en Lage Mierde naar het befaamde Landgoed de Utrecht. Het landgoed dankt zijn naam aan de voormalige Verzekeringsmaatschappij de Utrecht, die hier investeerde in het ontginnen van heidegronden. Later ontdekte het bedrijf de waarde van de natuur. Er kwam een vakantieverblijf voor het personeel.
Behalve bossen en heide zijn de vennen uniek. Vanaf een fraai vormgegeven uitzichttoren kan alles bewonderd worden. Je hebt wel het juiste euromuntje nodig. Zorg dus voor muntjes.
Langs het fietspad is de vermaarde uitspanning In den Bockenreyder. Ook al is het razend druk, er is altijd wel plaats en de bediening is vriendelijk en efficiënt.

Maandag 6 juni korte route naar station Breda. (ongeveer 46 km). Als er behoefte is, kan ook een langere route worden uitgezet.
Vanaf de camping naar het voormalige station. Daar het Bels Lijntje op.
Knooppunten: 92, 93, 30, 12,11 (Alphen, horeca) 66, 65,95, 61, 96,60, 49, 98, 99, 37, 97,38,39, 40, 44, 91, (Tussen 91 en 43 Het Smokkelaartje met eten en drinken) 43, 41, 36, 83 (Markt Ginneken met het beroemde café -terras Moeke: even naar Moeke) ,82, 81 80, naar het station Breda.
Op het Bels Lijntje en veel door de bossen richting Breda.
Voor Breda even een slinger naar het fraaie fietspad langs het riviertje de Mark. Via de Duivelsbrug naar de sfeervolle Markt van Ginneken, dat ondanks de inlijving door Breda zichzelf gebleven is.

Tip
Zorg voor voldoende cash-geld voor onderweg. In België zijn de mogelijkheden om te pinnen een stuk meer beperkt dan in Nederland.

Geef je op via de link op het openingsbericht.
ik heb me als vakantiefietser uit Belgie ingeschreven. Ik heb nog geen bevestiging van de wereldfietser binnen. Wel is geld voor de overnachting plus 10 euro afgeboekt van mijn rekening. Ga ik nog een bevestiging krijgen.
Jos uit kinrooi Belgie
Is iemand zo handig en wil die persoon er tijd aan besteden om een gps track te maken? Zou heel fijn zijn. :)
fietsbelgie2018 schreef:
do 12 mei, 2022 10:18
Is iemand zo handig en wil die persoon er tijd aan besteden om een gps track te maken? Zou heel fijn zijn. :)
Deze komen eraan, maar als je de knooppunten intoetst kun je de route ook volgen op https://www.route.nl/routeplanner
Scrol even naar Eindhoven. Nihil sine labore!
fietsbelgie2018 schreef:
do 12 mei, 2022 10:15
ik heb me als vakantiefietser uit Belgie ingeschreven. Ik heb nog geen bevestiging van de wereldfietser binnen. Wel is geld voor de overnachting plus 10 euro afgeboekt van mijn rekening. Ga ik nog een bevestiging krijgen.
Jos uit kinrooi Belgie
Je staat erbij.
Als ik de gpx bestanden open zie ik alleen maar cijfers en letters.

Wie heeft er tips voor mij. Wil ze in osmand zetten
U heeft geen toegang tot de opgevraagde bron.
Dat is wat ik zie als ik op de link klik voor het gpx bestand. Ik doe dat als vakantiefietser en heb ingelogd.
Ik heb via route you, de knoop punten kunnen omzetten naar gpx bestand.
Er zijn inmiddels 17 inschrijvingen.
beste super mario : kun je jouw gpx bestanden delen op deze site :)
zou super zijn