Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off-road tocht Overijssel 3 t/m 5 september 2021 - Forum Wereldfietser

Off-road tocht Overijssel 3 t/m 5 september 2021

Barbara heeft een nieuwe route bedacht en organiseert een weekend door Overijssel.
Bikepacken in het noordoosten van Overijssel is een ultieme ‘off the road’ beleving. We gaan het ontdekken door ‘nieuwe paden’ in regio Ommen, Dalfsen en Lemele te fietsen.

Zoveel mogelijk uit de buurt van de vaak drukke MTB routes. Begin- en eindpunt is het NS station Ommen. We pauzeren zoveel mogelijk in de vrije natuur en kamperen op de kleinere natuurcampings.

Voor meer informatie en inschrijven kijk op https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... overijssel
Ik krijg het niet voor elkaar om me aan te melden.
ww veranderd maar inloggen lukt gewoon niet.
Hallo,

Aangezien ik een nieuw lid ben en niet alles weet over de soorten tochten die jullie organiseren lijkt het me verstandig om meer informatie te geven over de soort tocht, eventueel met foto's erbij.
Dat voorkomt teleurstellingen dat de tocht uiteindelijk niet geschikt is voor jou maar waar je je wel op verheugd heb.
Ik ging er zelf van uit dat dit een meerdaagse tocht is waar je van a naar b gaat, en waar je aan het einde van de rit je tentje opzet en gaat eten en slapen.
Aangezien ik mijn spullen in een fietskar vervoer werd me te kennen gegeven dat deze tocht hiervoor niet geschikt is.
Zoals aangegeven is een beetje meer informatie meer als welkom zodat ikzelf beter kan inschatten op een dergelijke tocht geschikt is voor mij.

M.vr.gr.

Robert
Misschien heb je een punt.
Maar vergeet niet dat je het niet hebt over een commercieel bedrijf, maar enkel een groepje van vrijwilligers.

Overigens: ze noemen 'bikepacken'. En alhoewel het geen hele 'harde' term is, betekent dat volgens mij geen 'normale' (uitstekende) fietstassen en geen karretje e.d.
Met een goede fiets en een capabele fietser is er off-road best een hoop te rijden met een aanhanger. Kijk maar naar Ernie Frieke bijvoorbeeld ;)
Wat je zegt klopt helemaal!
Echter de tracks van dit weekend zijn echter niet geschikt voor een fietskar.
ik rij al vanaf 1987 met een mtb en misschien begrijp ik de definitie van singletrack niet maar zoals ik het ken is een singletrack een onderdeel van een mtb route meestal technisch van makkelijk naar moeilijk.
aangezien ik door heel Nederland verschillende mtb routes heb gereden ben ik nog nooit een bike packer op een singletrack zoals ik ze ken tegengekomen.
Met mijn karretje rij ik gewoon offderoad.
karrespoor, heidevelden, bospaden maar niet de technische smalle paden .
Als ik op mijn navigatie mtb aangeef heb ik nog altijd de route kunnen rijden.
Ik had me opgegeven om kennis te maken met meerdere fietsers en ervaringen uit te wisselen.
Helaas gaat het deze keer dus niet door.
Mijn (beperkte) ervaring met singletracks is dat de bedoeld zijn voor 1 spoor, en een kar met twee wielen gaat dan meestal niet lukken. Ok te breed bepakte fietsen (zijtassen) hebben dan vaak een probleem.
Wie had het over twee wielen?
ik ben heel benieuwd naar eventueel foto's Dan heb ik een beeld wat er precies wordt gereden met deze tocht.
Er zijn fietsen-met-aanhanger
Afbeelding

en er zijn fietsen-met-aanhanger
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=X7dhQW-n2sQ[/youtube]
😇
MTB fietser schreef:
di 24 aug, 2021 08:24
ik ben heel benieuwd naar eventueel foto's Dan heb ik een beeld wat er precies wordt gereden met deze tocht.
Is dit wat? Tocht die Maarten voor de Wereldfietser georganiseerd had. Erg leuk. https://www.lismarq.com/post/veluwe-vuelta. Goede sfeer, leuke mensen en een verscheidenheid aan fietsen.
Het zijn altijd leden die zoiets in elkaar zetten. En over het algemeen is de groep zo dat iedereen ook lekker meedenkt/helpt als er obstakels zijn.
Beelden zeggen meer dan woorden, al die vrolijke gezichten vertellen dat het super was georganiseerd door Barbara. Tracks voor ieder wat wils met voldoende uitdaging. Gr Frans

Bijlagen

Hier ook nog een bijdrage van mijn kant. Barbara nogmaals bedankt voor de mooie tocht en het leuke weekend.

John,

Bijlagen

Ik heb helaas bijna geen foto's gemaakt. Maar wel erg genoten!!

Barbara, bedankt voor de echt mooie routes !
Ik vond de sfeer lekker relaxed..
Eerste 2 dagen in mn uppie de routes gefietst en s'avonds samen rond het kampvuur..
Zondag met "de groep" meegefietst.
Was even zoeken naar een andere mindset voor mezelf, maar vond het fietsen met "de groep" ook bere gezellig!
Volgende keer ben ik weer van de partij!!

Gr richard
Hierbij nog even wat plaatjes

Bijlagen

Mijn eerste ervaring met een door De Wereldfietser georganiseerde tocht.

Ik las de nieuwbrief en voelde mij direct aangetrokken door de aangekondigde Offroad bikepackingtocht. Mijn wens is om in de toekomst meer van dit soort tochten zelfstandig te gaan rijden en vond dit een uitgelezen kans om ervaring op te doen met en van andere bikepackers.
Hoe doet iedereen het met z’n bagage? Wat neem je mee? Wat voor tassen? Wat voor fiets? Leuk en leerzaam om te zien hoe iedereen dat op z’n eigen manier doet.
Tegelijkertijd kreeg ik de kans om nieuwe, leuke en bijzondere mensen te ontmoeten.
Overdag lekker fietsen, soms alleen, soms met z’n tweeën en soms met een hele groep, lekker ongedwongen. Tussendoor is er steeds een terras gepland, waardoor iedereen altijd weer de kans heeft om erbij te komen, top gepland!
’s Avonds gezellig met z’n allen op de camping, iedereen maakt z’n eigen potje op z’n eigen manier klaar.
Op zaterdagavond hadden we zelfs een heerlijk kampvuur waarbij leuke gesprekken op gang kwamen.
Barbara had supertoffe routes uitgezet, over zandwegen, wandelpaden, atb-routes en soms wat verhard. Lekker avontuurlijk als we weer eens een wandelpad ingestuurd worden, waarvan je twijfelt of het überhaupt een pad is, het pad lijkt al twee eeuwen niet bewandeld te zijn, dus perfect voor ons avonturiers in eigen land! Had Gerlof niet vooraf gewaarschuwd dat je het best af bent met een helm met klep en een shirt met lange mouwen?!! Met gras van 3 kontjes hoog en regelmatig een overhangende tak leer je vanzelf wat slim is…
Een geslaagd eerste weekend dus, zeker voor herhaling vatbaar.
Groetjes, Erwin
20210903_124147.jpg
20210905_100105.jpg
20210905_080319.jpg