Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2021, 22 januari - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2021, 22 januari

Bedankt Koert

Hoorde net op de radio dat de lockdown, mogelijk door gaat tot 15 maart :?
Het is wat het is
willem.m schreef:
wo 13 jan, 2021 16:42
Het is wat het is
Maar het is niet altijd wat het lijkt.
De werkelijkheid is vermoedelijk nog somberder. Het is een exponentiele tijdreeks (zeker met de Britse mutant) met een waarnemingsvertraging van een paar weken. Je moet dus eigenlijk steeds al heel snel reageren op kleine verslechteringen, maar in de polder gaat moeilijk. Blijkbaar is het concept van de exponentiële reeks moeilijk te vatten, voor bestuurders en burgers. Die Britse variant gaat ons dus opbreken tenzij we nu heel snel zijn. De voorbeelden van Engeland en vooral Ierland zijn huiveringwekkend.
Het is gewoon niet anders, al zit ik er zelf zo langzaamaan ook wel een beetje doorheen nu het ook nog zulk naar weer is. Af en toe ga ik nog een paar uur zo hard mogelijk fietsen, maar weekend tochtjes zitten er niet in, en de sociale contacten staan ook op een laag pitje. En dan ben ik nog bevoorrecht: ik hoef niet thuis te werken met kinderen die thuis schoolwerk moeten doen, en ons huis is lekker ruim dus mijn vrouw en ik zitten elkaar niet in de weg. Ik schat nu dat ik ergens in april gevaccineerd word, maar of ik dan al snel daarna weer een langere tocht kan gaan maken vraag ik me af. Duitsland komt dan wellicht het eerst in beeld. Dat is ook wat we afgelopen zomer hebben gedaan: de infectiegraad was lager dan elders, en de regelgeving strenger en werd beter nageleefd.
Iets met glas half vol of half leeg. De dagen worden weer langer en er is een vaccin, dus "binnenkort" komt het allemaal weer goed.
Absoluut.
Bert van Sprang schreef:
do 14 jan, 2021 11:28
Iets met glas half vol of half leeg. De dagen worden weer langer en er is een vaccin, dus "binnenkort" komt het allemaal weer goed.
Laten we het hopen. Al zal het nog lang duren voordat "iedereen" een vaccin heeft gekregen.
Het is ook niet nodig dat iedereen een vaccin krijgt om de druk op de gezondheidszorg dusdanig te verlagen dat het voor iedereen weer leefbaar wordt.
Bert van Sprang schreef:
do 14 jan, 2021 11:43
Het is ook niet nodig dat iedereen een vaccin krijgt om de druk op de gezondheidszorg dusdanig te verlagen dat het voor iedereen weer leefbaar wordt.
Da's waar, maar ik moet nog zien wat de impact op de maatregelen wordt. Hopen op betere tijden :)
Ik vrees dat het sombere scenario zich nu al begint af te tekenen: in diverse zorgcentra in het noorden is die besmetteljker Britse variant opgedoken en zijn heel veel bewoners besmet. Ik weet niet hoe het elders in het land is maar helaas lijken strengere maatregelen nodig. Wij gaan onszelf in elk geval al vast op zo'n streng regime zetten.
Wim schreef:
do 14 jan, 2021 20:04
Ik vrees dat het sombere scenario zich nu al begint af te tekenen: in diverse zorgcentra in het noorden is die besmetteljker Britse variant opgedoken en zijn heel veel bewoners besmet. Ik weet niet hoe het elders in het land is maar helaas lijken strengere maatregelen nodig. Wij gaan onszelf in elk geval al vast op zo'n streng regime zetten.
Daar zitten we al vrijwel het hele afgelopen jaar op. Alleen fietsen laat ik me nog niet ontgaan (ook niet als het max 15km van huis wordt zoals Duitsland, binnen die straal kan je nog heel wat km's maken) ;)