Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Harskamperdennen = Vol, 28 augustus - Forum Wereldfietser

Harskamperdennen = Vol, 28 augustus


28 - 30 augustus Harskamperdennen

In het weekend van 28 - 30 augustus vindt het traditionele nazomerweekend op de Harskamperdennen plaats.

Weer een speciale editie dit jaar omdat dit het eerste fietsweekend wordt van de vereniging na alle annuleringen in verband met de Corona crisis. Hierdoor moeten we helaas wel een limiet stellen aan het aantal deelnemers. Er kunnen maximaal 40 mensen deelnemen.

Er zal op zaterdag weer een heerlijke maaltijd vervaardigd worden door Inge. Hierbij kan er natuurlijk weer uitgebreid nagepraat worden over alle avonturen van de zomer.

De kosten voor het weekend zijn:
  • 25 euro p.p. voor 2 nachten
  • 11 euro p.p voor de maaltijd op zaterdag inclusief 2 drankjes
  • kinderen tot 15 jaar betalen 12 euro voor het weekend

Aanmelden: kan helaas niet meer. Het weekend is al vol geboekt.

Na aanmelding krijg je een vragenlijstje toegestuurd met onder andere hoeveel personen je wilt komen en wat je wil eten op de zaterdag.

De organisatie is in handen van Anja Westerweel

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid. 



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... dennen-vol
Mag ik weten waarom er maar 40 mensen mogen komen.

Ik weet niet meer of ik ook ingeschreven heb.
Het lijkt mij dat deze aankondiging over Harskamperdennen 2020 gaat.
Oh, ja.

Nu zie ik het ook. Sorry
Belle schreef:
wo 30 jun, 2021 15:13
Ik hoop dat de Harskamperdennen dit jaar gewoon georganiseerd worden en doorgaan. Ons huishouden is inmiddels volledig gevaccineerd en beschermd. Vanuit dit perspectief zou het vreemd zijn om het niet door te laten gaan. En anders door laten gaan met een testbewijs? De CoronaCheck app werkt immers ook al, en heeft een leuk fietsje onderin. Als dat beweegt, weet je dat je niet te maken hebt met een screenshot. Gele boekje wordt ook door sommige landen geaccepteerd.
weer wat geleerd, het is wel een grappig fietsje maar het blijkt een echtheids middel.
Belle schreef:
wo 30 jun, 2021 15:13
Ik hoop dat de Harskamperdennen dit jaar gewoon georganiseerd worden en doorgaan. Ons huishouden is inmiddels volledig gevaccineerd en beschermd. Vanuit dit perspectief zou het vreemd zijn om het niet door te laten gaan. En anders door laten gaan met een testbewijs? De CoronaCheck app werkt immers ook al, en heeft een leuk fietsje onderin. Als dat beweegt, weet je dat je niet te maken hebt met een screenshot. Gele boekje wordt ook door sommige landen geaccepteerd.
Het voelt "raar" aan dat een bewijs van "gezondheid" nodig is om versoepeling "tegoed" te verkrijgen.
Tussen beide groepen gevaccineerde en niet gevaccineerde kan nog steeds het virus verspreid worden.
Er is geen enkel bewijs dat de gevaccineerde zich beter aan hygiëne regels houd dan de niet gevaccineerde, en/of de basisregels hygiëne blijft volgen.
Dus eigenlijk zou je nog steeds beide groepen moeten laten testen.

Nederland is een van de weinige Europese landen die het mondkapje in de ban doet. Daar heeft men vanaf begin moeite mee gehad. De eerste verkoudheidvirus rukt op. Kennelijk zien mensen geen verband tussen eigen handelen op zijn gezondheid en een virus. Hygiëne naleven, mondkapje, en anderhalve meter afstand houden kunnen nodig blijven zijn.

Van belang zou moeten zijn dat je veilig voor iedereen een fietskampeerweekend kan organiseren.
gevaccineerde en niet gevaccineerde
Eind augustus is iedereen die wil gevaccineerd. Ik vind het een goed idee dat bij "evenementen" of een vaccinatiebewijs of een negatief testbewijs wordt verlangd zolang Corona nog niet geheel onder controle is.
Solidariteit is met deze pandemie ook vertrokken, bah! Ik word er verdrietig van.
Ga niet voorbij aan mensen die zich niet kunnen laten vaccineren ivm hun gezondheid. ( of welke reden dan ook)
Als vaccinatie graad hoog genoeg is zijn de gevaccineerden een paraplu voor de niet gevaccineerden.

Ik wil onderdeel zijn van de paraplu en niet de niet gevaccineerden met pek en veren weren.
Ik snap heel goed wat je zegt, maar wat is er op tegen zolang de paraplu nog niet groot genoeg is, je vooraf te laten testen? Overigens had ik mij ernstig bezwaard gevoeld als ik wel (want inmiddels gevaccineerd) en "jongeren" (want nog niet gevaccineerd) niet naar het buitenland zouden mogen. Ik ben erg blij met het enorme tempo van vaccineren op dit moment.
Dat vooraf negatief laten testen blijft een apart verhaal. Op terras niet nodig, als je de sportschool bezoekt niet nodig, als je de supermarkt of openbaar vervoer in stapt niet nodig enzovoorts. Mondkapjes zie je in rap tempo uit "straatbeeld" verdwijnen.

Voor gewone vakantiereizen naar een hotel of camping is geen vaccinatie nodig.

Harskamperdennen schrijft op haar website dat hun groepsveld in kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar is.
joukon schreef:
do 01 jul, 2021 16:00


Harskamperdennen schrijft op haar website dat hun groepsveld in kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar is.
Dat wil niets zeggen, in maart kwam We Westerweel met bericht dat het terrein geboekt was, save the date! Láátste weekend augustus om vervolgens niets meer te posten.
Ik begrijp de communicatie van AC niet. Harskamperdennen is een belangrijk onderdeel van de wf activiteit.
Ik begrijp de communicatie van AC niet.
Hoe kun je nu iets niet begrijpen wat er niet is? :D
Marjan schreef:
do 01 jul, 2021 16:10
joukon schreef:
do 01 jul, 2021 16:00


Harskamperdennen schrijft op haar website dat hun groepsveld in kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar is.
Dat wil niets zeggen, in maart kwam We Westerweel met bericht dat het terrein geboekt was, save the date! Láátste weekend augustus om vervolgens niets meer te posten.
Ik begrijp de communicatie van AC niet. Harskamperdennen is een belangrijk onderdeel van de wf activiteit.
De berichten gaan toch allemaal over 2020?
Dit staat op hun site:

Ons groepsveld is dit kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar.
peter de rijk schreef:De berichten gaan toch allemaal over 2020?
Is het zoveel moeite voor een officieel iemand om effe te reageren!
supermario schreef:
do 01 jul, 2021 17:08
Dit staat op hun site:

Ons groepsveld is dit kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar.
Dat is wat ik schrijf.
@peter de rijk, klopt dit draadje wel.
Bij overige activiteiten stond de aankondiging voor 2021, daar zit nu al poosje een slotje op.

Er wordt gepopeld om naar Harskamperdennen te gaan waardoor van schrik de datum 2020 over het hoofd is gezien.
En vervolgens discussiëren we hier verder in afwachting van de activiteiten commissie en of bestuur.

Vroeger ;) organiseerden we het weekend dan gewoon zelf.
Vroeger viel er niks te organiseren. Reserven van het veld volstond. Wie kwam die kwam. Wereldfietsers konden goed hun eigen potje koken. De fietstocht van zaterdag werd quasi ter plekke uitgezet door de groepsleiders. Voor de ALV had iemand een stapel kopieën van de stukken klaar. Dat was het zo'n beetje. Sommigen hadden geen zin om te koken en hadden ontdekt dat er een chinees in de buurt was, maar dat was hun eigen beslissing.
supermario schreef:
do 01 jul, 2021 17:08
Dit staat op hun site:

Ons groepsveld is dit kampeerjaar 2021 niet meer beschikbaar.
Mensen die ik ken hebben hier eind mei nog gestaan. Misschien gewoon volgeboekt (of misschien wordt het opgeknapt of zo)?
In de vandaag verschenen tijdschrift De Weredfietser staat op blz. 44;
Harskamperdennen. We mikken erop tegen het eind van de zomer weer het Nazomerweekend op de Harskamperdennen te kunnen organiseren. Zodra we een datum hebben, nodigen we je per e-amil uit om je voor dit prachtige jaarlijkse event aan te melden.