Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Teutoburgerwald, 3 oktober - Forum Wereldfietser

Teutoburgerwald, 3 oktober


3-4 oktober offroadtocht Teutoburgerwald

Na annulering in mei in verband met het Coronavirus organiseert David nu alsnog een weekend in het Duitse Teutoburgerwald. Tijdens deze 2-daagse tocht rijden we dagafstanden van 53 en 62 km door het Teutoburgerwald.

De tocht is grotendeels onverhard door een zeer bosrijke en bergachtige omgeving met veel boomwortels en losse ondergrond. We komen ook technisch lastige stukken tegen, dus ervaring met offroad rijden is nodig! Een goede conditie is ook nodig aangezien het aantal hoogtemeters per dag ook zo rond de 1000 zal zijn!

De camping (www.campotel.de) is van alle gemakken voorzien, inclusief restaurant en biergarten. Op maximaal 1km van de camping is een grotere supermarkt aanwezig.

Deelname:

Meedoen met deze tocht kan als:
  • Je ruime ervaring met offroad rijden hebt.
  • Je goed kan rijden over boomwortels, losse ondergrond en technisch lastige stukken.
  • Je conditie het toelaat om 1000 hoogtemeters per dag offroad te rijden.
  • Je een GPS navigatie gebruikt.
  • Je een helm draagt.

Wat kan je verwachten van een off-road tocht.

Tijdens off-road tochten fietsen we voornamelijk over bospaden, gravelwegen, zandwegen en MTB routes. De tocht is bedoeld voor mensen met een off-road geschikte fiets met brede banden, bij voorkeur een mountainbike. Je hebt een goede conditie en ervaring met off-road rijden nodig. Omdat we alle bagage op de fiets meenemen, is het zaak zo licht mogelijk op pad te gaan en dus een minimum aan bagage mee te nemen. Vanwege de gewichtsverdeling zijn bikepacking tassen ideaal, maar het kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld twee voortassen die je met extra riemen aan je achterdrager hangt. We volgen de route via een GPS track. Het gebruik van een GPS navigatie is daarom verplicht. De GPS track wordt kort voor het weekend door de organisator beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

Let op:

Het dragen van een helm is tijdens offroad tochten verplicht. 

Deelname aan activiteiten van Vereniging de Wereldfietser is voor leden en hun partner en/of kinderen. Deelname is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Zie ook: https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Aanmelden: stuur een e-mail naar daja(punt)broere(at)gmail(punt)com



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit/teutoburgerwald
2021?
Helaas, dit najaar gaat het mij niet lukken deze tocht nog te organiseren. Ik hoop dit in het voorjaar van 2022 alsnog te kunnen aanbieden👍

Je kunt altijd op eigen gelegenheid over de Hermannsweg gaan fietsen, deze wordt onderweg aangegeven door zwarte bordjes met een witte H erop. Dit is niet dezelfde route als ik heb uitgezet, maar gaat wel door hetzelfde prachtige gebied.

Bijlagen

*david* schreef:
do 23 sep, 2021 23:40
Je kunt altijd op eigen gelegenheid over de Hermannsweg gaan fietsen, deze wordt onderweg aangegeven door zwarte bordjes met een witte H erop. Dit is niet dezelfde route als ik heb uitgezet, maar gaat wel door hetzelfde prachtige gebied.
Ik ken de Hermannsweg beter als wandelroute met soms best lastige stukken erin. Voor 2022 in de planning, dan is er nog wat om naar uit te kijken.