Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttocht, 21 mei - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttocht, 21 mei


Hemelvaarttocht 2020, 21 t/m 24 mei.

Inmiddels is het al bijna weer zover en komt Hemelvaart in zicht. Ook dit jaar is er weer een tocht en deze zal voor het eerst georganiseerd worden door mij (Remko vd Heide). De tocht zal beginnen en eindigen in Meppel.  De tocht voert ons door Drenthe, Overijssel en een klein stukje door Fryslân.

Zoals gebruikelijk bij de meeste tochten van de Wereldfietser is het vrijheid blijheid. De tocht is van donderdag tot en met zondag. Voor de woensdag heb ik een camping geregeld die vlakbij Meppel ligt (Camping de Kalverhoek, Ruinerwold). Mocht je later willen aanhaken of eerder willen stoppen, dan kan dat natuurlijk ook. Bij elke dag staat de vertrektijd in de beschrijving.

De route

Donderdag 21 mei: Meppel - Hoogersmilde 83 km.

We vertrekken om 10.30 vanaf het station en we gaan dan eerst richting het Nationaal Park De Weerribben, om via het Holtingerveld naar het Nationaal Park Drents-Friese Wold te fietsen. In Hoogersmilde zullen we op de camping “De Reeënwissel” overnachten.

Vrijdag 22 mei: Hoogersmilde - Meppen 84 km. Vertrek om 10 uur.

We vervolgen onze route over het Nationaal Park Drents-Friese Wold om via Appelscha naar het Fochteloërveen te fietsen. Hierna gaan we naar Hooghalen om via kamp Westerbork naar onze eindbestemming te gaan. We overnachten op camping “De Bronzen Emmer”.

Zaterdag 23 mei: Meppen - Nijverdal 87 km. Vertrek om 10 uur.

We vertrekken richting het zuiden om via Hardenberg, door het Vecht- en Beneden Reggegebied naar Nijverdal te fietsen. Hier gaan we onze tentjes opzetten op camping “De Noetselerberg.

Zondag 24 mei: Nijverdal - Meppel 80 km. Vertrek om 10 uur.

We gaan weer richting Meppel, eerst zullen we nog een stukje door het Nationaal Park De Sallandse Heuvelrug fietsen. Hierna zetten we weer koers richting Meppel.

De campings.

Woensdag 20 mei

Camping de Kalverhoek

Haakswold 31

7961 LC Ruinerwold

Kosten: 5.60 per persoon

 

Donderdag 21 mei

Camping de Reeënwissel

Bosweg 23

9423 TA Hoogersmilde

Kosten: 7.50 per persoon.

 

Vrijdag 22 Mei

Camping de Bronzen Emmer

Mepperstraat 41

7855 TA  Meppen

Kosten: 10 euro per persoon

 

Zaterdag 23 Mei

Camping de Noetselerberg

Holterweg 116

7441 DK Nijverdal

Kosten: 15 euro.

 

De tracks

De tracks zijn hier te vinden:

https://remko-opreis.nl/gps/hemelvaart2020.zip

Er is geen tekstuele beschrijving, maar er zijn over het algemeen genoeg fietsers aanwezig met een GPS.

Aanmelden

Leuk dat je ook mee gaat met de hemelvaarttocht! Wil je je wel even aanmelden? Dat kan je doen door een mailtje te sturen naar hemelvaart2020(at)remko-opreis(punt)nl.  

Zet in dat mailtje:
  • Je naam
  • Je lidmaatschapsnummer van de Wereldfietser
  • Wanneer je bij de tocht aansluit of verwacht aan te sluiten
  • Welke dagen je kampeert
  • Je emailadres
  • Je telefoonnummer in geval van calamiteiten tijdens de tocht
  • Of je opgenomen wilt worden in de een groeps-whatsapp (waarbij de andere deelnemers dan je telefoonnummer kunnen zien)

Aandachtspunten voor deze tocht

Neem genoeg contant geld mee voor de campings. Ik verzamel het kampeergeld per dag.

Als je SVR-donateur bent, neem dan je pas mee. Dat scheelt op de eerste camping.

 Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... arttocht-0
Wat is het doel van de groeps-whatsapp?
Als organisator van de berggeitentochten vraag ik ook altijd aan de deelnemers of ik hun gegevens mag delen.Hierdoor is vooraf bij iedereen bekend wie er mee fietst en kan er bijvoorbeeld gezamenlijk naar het startpunt gereist worden. Ook tijdens de tocht is het niet verkeerd als iedereen iedereen kan bereiken, zodat een subgroepje een eventuele achterblijver kan bereiken. Bovenstaande is eenvoudiger met een whatsappgroep.
Leuk, en in een mooie omgeving. Miijn aanmelding is al doorgeven.
Het gaat goed, al 10 aanmeldingen binnen.
Onderstaande is een plaatje van de route
Afbeelding
Ziet er een mooie tocht uit. Zitten daar wat hoogtemeters in? Ik ben namelijk zot op 'klimmen'.
Er was de vraag naar een ronde met het begin en het eindpunt van het weekend op de dezelfde plaats.De Hemelvaarttocht voldoet aan deze vraag.
Weet er iemand of er mag/moet geklommen worden? Hoogtemeters?
Regine schreef:
za 29 feb, 2020 14:43
Weet er iemand of er mag/moet geklommen worden? Hoogtemeters?
Ik kan nu niet bij mijn laptop om in te zoomen op OSM.
Zo te zien wordt de VAM-berg niet aangedaan. Deze "berg" ligt rechts van de spoorlijn Hoogeveen Beilen. Je zou even kunnen omfietsen :) (is wel de moeite waard).
Het zuidelijkste puntje lijkt over de Holterberg te gaan (zo niet dan kun je hier ook even omfietsen, danwel doorfietsen naar Holten en terug via de Motieweg: leuke klim) misschien dat er te noorden van Nijverdal ook nog wat klimwerk gedaan moet worden.
Verder lijkt het mij vlak, maar wel in een mooie en afwisselende omgeving.
Dat wordt afzien op de hors categorie cols Holterberg (60 m), Luttenberg (20 m) en Lemelerberg (30 m)! :wink:

Zonder gekheid: het is dus een vrij vlakke, maar wel afwisselende tocht. Ziet er goed uit!
Bedankt voor jullie reactie!
Vanavond heeft het bestuur bekend gemaakt dat alle activiteiten die onder de vlag van de wereldfietser worden georganiseerd tot ten minste 1 juni worden afgelast. Hier onder valt dus ook de hemelvaarttocht, deze komt daardoor helaas te vervallen.

Zie hier het bericht op het forum.

Remko
Remko-opreis schreef:
di 24 mar, 2020 21:16
Vanavond heeft het bestuur bekend gemaakt dat alle activiteiten die onder de vlag van de wereldfietser worden georganiseerd tot ten minste 1 juni worden afgelast. Hier onder valt dus ook de hemelvaarttocht, deze komt daardoor helaas te vervallen.

Zie hier het bericht op het forum.

Remko
Als de afgelasting gebeurt omdat dat door de overheid zou zijn opgelegd, is dat dus voorbarig. Zie mijn reactie op datzelfde bericht.