Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroadtocht Teutoburgerwald, 2 mei - Forum Wereldfietser

Offroadtocht Teutoburgerwald, 2 mei


2-3 mei offroadtocht Teutoburgerwald

David organiseert een weekend in het Duitse Teutoburgerwald. Tijdens deze 2-daagse tocht rijden we dagafstanden van 53 en 62 km door het Teutoburgerwald.

De tocht is grotendeels onverhard door een zeer bosrijke en bergachtige omgeving met veel boomwortels en losse ondergrond. We komen ook technisch lastige stukken tegen, dus ervaring met offroad rijden is nodig! Een goede conditie is ook nodig aangezien het aantal hoogtemeters per dag ook zo rond de 1000 zal zijn!

De camping (www.campotel.de) is van alle gemakken voorzien, inclusief restaurant en biergarten. Op maximaal 1km van de camping is een grotere supermarkt aanwezig.

Deelname:

Meedoen met deze tocht kan als:
  • Je ruime ervaring met offroad rijden hebt.
  • Je goed kan rijden over boomwortels, losse ondergrond en technisch lastige stukken.
  • Je conditie het toelaat om 1000 hoogtemeters per dag offroad te rijden.
  • Je een GPS navigatie gebruikt.
  • Je een helm draagt.

Wat kan je verwachten van een off-road tocht.

Tijdens off-road tochten fietsen we voornamelijk over bospaden, gravelwegen, zandwegen en MTB routes. De tocht is bedoeld voor mensen met een off-road geschikte fiets met brede banden, bij voorkeur een mountainbike. Je hebt een goede conditie en ervaring met off-road rijden nodig. Omdat we alle bagage op de fiets meenemen, is het zaak zo licht mogelijk op pad te gaan en dus een minimum aan bagage mee te nemen. Vanwege de gewichtsverdeling zijn bikepacking tassen ideaal, maar het kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld twee voortassen die je met extra riemen aan je achterdrager hangt. We volgen de route via een GPS track. Het gebruik van een GPS navigatie is daarom verplicht. De GPS track wordt kort voor het weekend door de organisator beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

Let op:

Het dragen van een helm is tijdens offroad tochten verplicht. 

Deelname aan activiteiten van Vereniging de Wereldfietser is voor leden en hun partner en/of kinderen. Deelname is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Zie ook: https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Aanmelden: stuur een e-mail naar daja(punt)broere(at)gmail(punt)com



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... burgerwald
Het gaat al goed met de aanmeldingen:

Tim & Marly Z.
Peter K.
Marten G.
Ton W.
Warner P.
Frank B.

Bijlagen

Leuk initiatief! De omgeving van het Teutoburger Wald is erg mooi om te mountainbiken (en te racefietsen en vakantiefietsen). Maar ik kan begin mei helaas niet... Veel plezier alvast!
En nog twee aanmeldingen! Dat maakt de startlijst als volgt:

Tim & Marly Z.
Peter K.
Marten G.
Ton W.
Warner P.
Frank B.
Sander K.
Samantha S.
Activiteitencie WF schreef:
zo 02 feb, 2020 11:57
2-3 mei offroadtocht Teutoburgerwald
Vanwege de gewichtsverdeling .... maar het kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld twee voortassen die je met extra riemen aan je achterdrager hangt.
Hier begrijp ik niets niet.
Bij Offroad denk ik aan steile hellingen met zeer lage snelheid zwabberend, en weinig druk op het voorwiel.
Dan gaan mijn gedachten eerder uit naar een voordrager aan het frame (niet de voorvork).
En zou ik kiezen voor zo min mogelijk bagage op het achterwiel.

Wat zie ik verkeerd?
liefhebber schreef:
zo 16 feb, 2020 19:47
Wat zie ik verkeerd?
Het afdalen? :D
En nog een nieuwe aanmelding, dat maakt de lijst als volgt:

David B.
Tim & Marly Z.
Peter K.
Marten G.
Ton W.
Warner P.
Frank B.
Sander K.
Samantha S.
Kasia K.
En de deelnemerslijst blijft groeien:

1 David B.
2 Tim Z.
3 Marly Z.
4 Peter K.
5 Marten G.
6 Ton W.
7 Warner P.
8 Frank B.
9 Sander K.
10 Samantha S.
11 Kasia K.
12 Arno F.
13 Martin N.
Hoi allemaal, leuk initiatief! Lijkt me gaaf om mee te gaan, maar ik heb een paar vraagjes.

Is het idee om met z'n allen op die camping te staan en om zaterdag en zondag 2 dagtochten te maken? En denken jullie dat ik met iemand anders met de auto mee zou kunnen rijden, vrijdag avond heen en zondag avond terug? Ik zou ook een mountainbike moeten huren want die heb ik niet, maar dat kan ik bij de camping navragen. (Ik heb flinke ervaring met fietsen in allerlei terreinen en omgevingen dus dat zit wel goed)
mrboot schreef:
za 29 feb, 2020 20:41
Is het idee om met z'n allen op die camping te staan en om zaterdag en zondag 2 dagtochten te maken?
We zullen alle bagage vanaf de startplaats per fiets naar de camping meenemen, het is een rondrit. Een normale MTB huren en alles in een rugzak meenemen is zeker mogelijk, maar bij de startplek is er geen verhuur.
mrboot schreef:
za 29 feb, 2020 20:41
En denken jullie dat ik met iemand anders met de auto mee zou kunnen rijden
carpoolen moet zeker mogelijk zijn.

En er zijn nog een paar aanmeldingen erbij gekomen:

1 David B.
2 Tim Z.
3 Marly Z.
4 Peter K.
5 Marten G.
6 Ton W.
7 Warner P.
8 Frank B.
9 Sander K.
10 Samantha S.
11 Kasia K.
12 Arno F.
13 Martin N.
14 Marijn van V.
15 Leon H.