Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreparatiecursussen voorjaar 2020 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsreparatiecursussen voorjaar 2020

Het aardige van Marten's cursus is altijd geweest dat die zo totaal niet commercieel is, en down to earth: het hoeft niet duur en ingewikkeld. Het is geen plek om op te scheppen met dure bling, en wie zijn oude tweedehands fiets mee neemt krijgt een keurende blik van de meester, en tips om hem in de loop van de tweede dag onder toezicht op te lappen met onderdelen die door Marten worden aangedragen tegen meestal bodemprijzen. Tot slot biedt de cursus de mogelijkheid kennis te nemen van het fietsmuseum, en te werken aan het historische besef dat randonneurs al heel lang gemaakt worden, en soms heel mooi.
We kunnen er beter mee stoppen, het bestuur leest dit toch niet.
Bert van Sprang schreef:
ma 23 aug, 2021 18:49
het bestuur leest dit toch niet.
Dat is juist het verontrustende.
Misschien moeten we een nieuwe vereniging oprichten?
Als ik een reactie krijg op mijn bericht aan het bestuur laat ik het weten (en ook als ik niets meer hoor).
Ik moet toegeven dat ik ook wel eens over een nieuwe vereniging heb gedacht, maar dat lijkt zo veel op de politieke cultuur van 50 plus.
Onze voorzitter is fietsen:
Met de ferry steken we de Smålandsfarvandet over naar Tårs op Lolland.
Moet kunnen voor een voorzitter van een fietsvereniging.
Onze vereniging is natuurlijk getroffen door Corona.
Tal van activiteiten zijn nu al sinds maart 2020 niet doorgegaan. Dit hakt erin op de continuïteit. We komen elkaar eenvoudigweg minder tegen.
Laten mensen met een actief verleden de koppen bij elkaar steken met een positieve insteek.
Wie zijn er op de Harskamperdennen? Dan kunnen we tijdens alle gezelligheid van gedachten wisselen.

Groetjes uit Frankrijk.
bert sitters schreef:
ma 23 aug, 2021 21:31
Onze vereniging is natuurlijk getroffen door Corona.
Tal van activiteiten zijn nu al sinds maart 2020 niet doorgegaan. Dit hakt erin op de continuïteit. We komen elkaar eenvoudigweg minder tegen.
Laten mensen met een actief verleden de koppen bij elkaar steken met een positieve insteek.
Wie zijn er op de Harskamperdennen? Dan kunnen we tijdens alle gezelligheid van gedachten wisselen.

Groetjes uit Frankrijk.
Helaas, ik had me aangemeld maar moet verstek laten gaan.
Had graag de koppen bij elkaar gestoken. Ik meen te zien dat bestuur een andere richting opgaat.

Of ik word ouder en begin te denken dat vroeger alles beter was :wink: maar het voelt nu wel echt zo.
Marjan schreef:
ma 23 aug, 2021 21:42
bert sitters schreef:
ma 23 aug, 2021 21:31
Onze vereniging is natuurlijk getroffen door Corona.
Tal van activiteiten zijn nu al sinds maart 2020 niet doorgegaan. Dit hakt erin op de continuïteit. We komen elkaar eenvoudigweg minder tegen.
Laten mensen met een actief verleden de koppen bij elkaar steken met een positieve insteek.
Wie zijn er op de Harskamperdennen? Dan kunnen we tijdens alle gezelligheid van gedachten wisselen.

Groetjes uit Frankrijk.
Helaas, ik had me aangemeld maar moet verstek laten gaan.
Had graag de koppen bij elkaar gestoken. Ik meen te zien dat bestuur een andere richting opgaat.

Of ik word ouder en begin te denken dat vroeger alles beter was :wink: maar het voelt nu wel echt zo.
Koppen bij elkaar kan altijd nog. Bijvoorbeeld in een Unesco Werelderfgoed.
Ik ben dan aan het fietsen.
bert sitters schreef:
ma 23 aug, 2021 21:47
Koppen bij elkaar kan altijd nog. Bijvoorbeeld in een Unesco Werelderfgoed.
[/quote]

Goed idee!
Desgewenst kan dat gepland.
Misschien tijdens Huttentocht in oktober?
Leon schreef:
ma 23 aug, 2021 19:12
Bert van Sprang schreef:
ma 23 aug, 2021 18:49
het bestuur leest dit toch niet.
Dat is juist het verontrustende.
Is dit meer voor "bestuur en beleid"?
bert sitters schreef:
di 24 aug, 2021 07:39
Is dit meer voor "bestuur en beleid"?
Op zich wel, ware het dat ook die rubriek weinig aandacht van het bestuur krijgt, op het plaatsen van aankondigingen over ledenvergaderingen na. Misschien is dit wel een onderwerp dat geagendeerd zou kunnen worden voor zo'n alv of commissie.
Wim schreef:
ma 23 aug, 2021 15:19
Het aardige van Marten's cursus is altijd geweest dat die zo totaal niet commercieel is, en down to earth: het hoeft niet duur en ingewikkeld. Het is geen plek om op te scheppen met dure bling, en wie zijn oude tweedehands fiets mee neemt krijgt een keurende blik van de meester, en tips om hem in de loop van de tweede dag onder toezicht op te lappen met onderdelen die door Marten worden aangedragen tegen meestal bodemprijzen. Tot slot biedt de cursus de mogelijkheid kennis te nemen van het fietsmuseum, en te werken aan het historische besef dat randonneurs al heel lang gemaakt worden, en soms heel mooi.
o dat gedeelte begrijp ik wel, en dat valt sowieso heel erg te waarderen.

Maar de suggestie dat het bij 'de' andere fietsenzaken enkel draait om het verkopen van een dure wat dan ook en opscheppen met dure bling, en dat daarom een goed contact daarmee onwenselijk zou zijn, dat vind ik een opvallend standpuntj. Ik ben benieuwd of dat standpunt in de brief verwoordt is.
Daarnaast valt niet uit te sluiten dat Marten ook wel eens een dure fiets verkoopt doordat mensen via een cursus contact met hem hebben gekregen. Vandaar dat ik orwell noemde: de voorstelling van zaken die gegeven wordt is dat de één per definitie moreel boven de ander staat. Ik denk niet dat Marten het daar mee eens is al ken ik hem amper :lol:
Marten heeft het druk genoeg en heeft dit niet nodig hoor. Ben je wel eens op de cursus geweest? Dan zou je kunnen weten dat hij er geen reclame maakt. En mijn opmerking over via WF activiteiten bling pushende fabrikanten en dealers is wel degelijk gebaseerd op ervaringen. En als het bestuurslid activiteiten breed uitmeet op de site van zijn dealer dat een Santos toch wel echt is wat je nodig hebt krijg ik helemaal jeuk. Laten we het alsjeblieft wat ingetogener houden en niet mee doen aan die commerciële waanzin dat je zonder een fiets van 5000-7000 euro met Pinion en riem of zoiets niet op fietsvakantie kunt.
Ik heb een reactie gekregen en dat is mooi. Het bestuur zegt tzt met mededelingen te komen, maar inderdaad na te denken over andere locaties en kortere cursussen. De motivatie die ik kreeg was helaas wat onduidelijk geformuleerd, en commerciële banden schijnen niet zo erg te zijn als ik de brief goed begrijp. Voor de rest schijnt dit plan niet te betekenen dat de bestaande cursus verdwijnt. Mij lijkt dat de leden nu weer aan zet zijn. Ik ga fietsen.
Wim schreef:
di 24 aug, 2021 16:53
Voor de rest schijnt dit plan niet te betekenen dat de bestaande cursus verdwijnt.
De formulering in het verslag was toch helder, dus dan ik ben benieuwd of het verslag niet klopt, of dat het bestuur van mening is veranderd.

In ieder geval fijn dat de fietsreparatiecursussen bij Marten weer door zullen gaan, zowel voor Ilonka en andere geïnteresseerden als voor Marten zelf. Ik heb zelf de cursus ook ooit gedaan, en kan hem van harte aanbevelen.
En dan zou het wel zo elegant zijn als daarover overleg werd gepleegd met Marten en de coördinator van de cursus.