Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreparatiecursussen voorjaar 2020 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietsreparatiecursussen voorjaar 2020

Grandonneur schreef:
ma 23 aug, 2021 13:35
Wim schreef:
ma 23 aug, 2021 09:28
Ik begrijp dat het voor winkels leuk is om zo mensen de winkel in te krijgen en ze eventueel aan een dure Santos, Idworx of wat dan ook te hepen, maar wat mij betreft moet dat nu juist niet de boodschap van de vereniging zijn. Ik ben dan ook altijd tegen al te nauwe commerciële banden geweest.
Wim schreef:
zo 22 aug, 2021 17:48
Ik vond het wel altijd een prima format (ik heb vaak geassisteerd), en ik zou niet weten wat er anders moet. Er was ook altijd genoeg belangstelling,
Klinkt als animal farm. All animals are equal etc.

Kan me goed voorstellen dat x fietsenmakers, beetje verspreid door het land, die af en toe een deelcursus willen verzorgen (al dan niet ondersteund door WF) een behoefte zou vervullen.

Wat je met je animal farm opmerking waarschijnlijk (ook) bedoelt: ook Marten zal in de praktijk best hier en daar een fiets meer gemaakt en verkocht hebben indirect dankzij zijn cursussen. Ik ben het echter eens met de mensen die stellen dat op zo'n cursus de sfeer moet worden voorkomen dat een fiets pas als een waardevol bezit wordt gezien, als je er de prijs van een auto voor hebt betaald.

Om met een boog om Orwelliaanse valkuilen te fietsen: zullen we dan maar meteen zeggen dat Marten niet gelijk is aan andere fietsenmakers cq handelaren, en gewoon de beste optie is voor zo'n cursus?

Hans
en gewoon de beste optie is voor zo'n cursus?
Afgezien van het feit dat hij zou gruwelijk ver weg zit, is dat natuurlijk ook zo :D .
eindgebruiker schreef:
wo 25 aug, 2021 09:28
Wim schreef:
di 24 aug, 2021 16:53
Voor de rest schijnt dit plan niet te betekenen dat de bestaande cursus verdwijnt.
De formulering in het verslag was toch helder, dus dan ik ben benieuwd of het verslag niet klopt, of dat het bestuur van mening is veranderd.

In ieder geval fijn dat de fietsreparatiecursussen bij Marten weer door zullen gaan, zowel voor Ilonka en andere geïnteresseerden als voor Marten zelf. Ik heb zelf de cursus ook ooit gedaan, en kan hem van harte aanbevelen.
Laten we het binnen de vereniging bespreken. Zijn er mensen die mee willen werken aan deze leuke activiteit?
In 2019 heb ik het erg gewaardeerd als deelnemer. Ben zeker bereid aan initiatief bij te dragen.
De nieuwe cursussen zouden, mijn inziens moeten gaan over magura, schijfremmen en rohloff naven.

Daar word veel mee gefietst.
Ik vind het ongelofelijk dat het bestuur niet met Marten gecommuniceerd heeft over bovenstaande.
Weer een vrijwilliger die gewoon afgeserveerd wordt. Denk eens aan alle keren dat Marten met zijn cursus aanwezig was op de WF- beurs en de leden die juist voor de cursus lid geworden zijn. Misschien moeten al die leden, net als ik, hun lidmaatschap maar opzeggen.
Ik ga mijn opzegging maar niet doorgeven aan het bestuur. Ze merken het vanzelf wel. Communiceren heeft blijkbaar geen zin.
Marten zit al jaren niet meer op het form, omdat de leden niet altijd positief praten over elkaar en zo zijn er meer mensen die nooit meer op het form zijn.

Jim van den Berg was ook ineens weg. Wat was de reden, geen idee.

Mario
supermario schreef:
zo 29 aug, 2021 22:04
Marten zit al jaren niet meer op het form, omdat de leden niet altijd positief praten over elkaar en zo zijn er meer mensen die nooit meer op het form zijn.

Mario
Dat is niet helemaal de reden, hij kan niet tegen mensen die vinden dat feiten die natuurkundig vastliggen slechts een mening zijn van diegene die die feiten aan draagt...beetje het idee dat veel mensen hebben die wel eens een zadel versteld hebben of een balhoofd afgesteld dat ze ingenieur zijn en weten hoe materiaal ontworpen dient te zijn voor bepaalde toepassingen. Er is een reden dat daar veel scholing en ervaring bij komt kijken. Soort 16 miljoen bondscoaches euh fietsenmakers...
Maar fietsen is wel zijn specalisatie. Hij heeft er ook de opleiding voor gehad. HTS-MVT en
TU-WTB

Jij zegt toch ook niet tegen een fietsenmaker, ik weet het beter.

Maar ja, zo gaat er wel kennis verloren.

Als dit zo blijft doorgaan, is er geen WF meer.
Om aan alle geruchten een einde te maken. Marten wil zijn cursussen gewoon weer oppakken, als Corona dit toelaat. Er is een lid in Groningen dat de coördinatie wil doen. Andere leden willen meewerken.
Mooi!
bert sitters schreef: Om aan alle geruchten een einde te maken. Marten wil zijn cursussen gewoon weer oppakken, als Corona dit toelaat. Er is een lid in Groningen dat de coördinatie wil doen. Andere leden willen meewerken.
Mooi! Ik ben lid geworden vanwege deze legendarische cursus en wacht met smart om hier aan deel te nemen!!! Ik zie een aankondiging graag tegemoet :D :D :D
supermario schreef:
ma 30 aug, 2021 08:36

Jij zegt toch ook niet tegen een fietsenmaker, ik weet het beter.
Wel als 'ie ongelijk heeft.

Al heb ik dat bij Marten niet eerder gehad. Maar bij anderen daarentegen...
Op de site van Marten lees ik dat hij volgend jaar weer fietsreparatiecursussen wil gaan geven, tenminste als corona het toelaat, maar dan buiten de vereniging om.
Zie http://www.m-gineering.nl/ onder Prikbord.
Als alles het toe laat ga ik het komende jaar doen
Goed in de gaten houden :lol:
Er is inmiddels meer bekend over de komende cursussen. Klik hier.
Goedzo!
Hans en Bert, jullie zijn me voor (ik kom niet zoveel meer op dit forum): prima. De reparatiecursussen gaan dus weer door zodra het kan, maar nu buiten de vereniging om.