Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Carnavalstocht 2020, 22 februari - Forum Wereldfietser

Carnavalstocht 2020, 22 februari


Carnavalstocht 2020, 22 t/m 25 februari: Het feestgedruis trekt omhoog!

Wat? Een carnavalstocht in het midden van het land? Dat hoort toch in het zuiden?!
Ook in dit deel van het land wordt carnaval gevierd, dus hoog tijd dat we daar eens naar toe gaan. Of we ook carnavalsoptochten tegen gaan komen? Wie weet...

In 2020 wordt de carnavalstocht door Marc van Glabbeek en Josephine Kleij georganiseerd.

Zoals gebruikelijk bij de carnavalstocht is het vrijheid blijheid. De tocht is van zaterdag tot en met dinsdag en er is een camping geregeld voor vrijdag. Mocht je later willen aanhaken of eerder willen stoppen, dan kan dat natuurlijk ook. Bij elke dag staat de vertrektijd in de beschrijving.

De route

Zaterdag 22 februari: (Zwolle -) Wapenveld - Teuge vanaf de camping 54 km, vanaf station Zwolle 62,5 km

We vertrekken om 11:30 op camping Het Oever in Wapenveld. Dat is 8,5 kilometer van station Zwolle. Op deze camping kunnen we op vrijdag ook al kamperen. Er is een track beschikbaar van station Zwolle naar deze beginplek.

Via een mooie groene route slingeren we over de Veluwe om uiteindelijk in Teuge neer te strijken op een boerencamping. Net daarvoor is er in Vaassen een supermarkt zodat we niet met lege magen naar bed hoeven. Deze camping, maar ook alle volgende campings, hebben binnenruimtes waar we gebruik van mogen maken.

Zondag 23 februari: Teuge - Doorwerth 70 kilometer

We vertrekken om 10:00 van de camping, vanaf daar fietsen we naar Doorwerth. We fietsen met een grote bocht om Apeldoorn heen. We rijden, voor de Wereldfietsers die wel eens naar de Harskamperdennen meegaan, in een bekend gebied, maar dan in een volledig ander jaargetijde. In Otterlo kunnen we eventueel pauzeren en lunchen. Dan fietsen we naar het zuiden om vlak voor de Nederrijn te stoppen op een boerencamping in Doorwerth. In die plaats is de Jumbo tot 18:00 open.

Maandag 24 februari: Doorwerth - Wijk bij Duurstede 77 kilometer

Om 10.00 uur gaan we op pad, verlaten we de Veluwe en rijden langs de Waal richting de Betuwe. Bij Wageningen steken we de Nederrijn over en zakken we af naar de Waal. Na nog een brug volgen we deze aan de zuidkant tot de pont bij Tiel. Vanaf daar fietsen we door de Betuwe richting Wijk bij Duurstede. In Wijk bij Duurstede zijn meerdere supermarkten, maar we kunnen 's avonds ook samen ergens wat gaan eten. Dit kunnen we tijdens de tocht nog bepalen. De camping ligt maar 2,5 km buiten het mooie centrum.

Dinsdag 5 maart: Wijk bij Duurstede - Amersfoort 38 kilometer

De laatste dag vertrekken we om, verrassing, 10:00 uur. Deze dag staat de Utrechtse Heuvelrug op het programma. Bij de Piramide van Austerlitz is er de mogelijkheid om koffie of thee te drinken. Tenslotte fietsen we naar Amersfoort waar de carnavalstocht eindigt. De dagafstand is bewust kort gehouden zodat er eventueel nog voor de middagspits met de trein gereden kan worden.

De overnachtingen

Vrijdag 21 februari

Voor degenen die op vrijdag al willen kamperen is camping Het Oever in Wapenveld geregeld.
Het Oever 2
8191NN Wapenveld

De camping heeft een binnenruimte.
Kosten: 7,50 per persoon of 6,50 als je een SVR-pas bij je hebt.

Zaterdag 22 februari

Op zaterdag overnachten we op camping De Weeltenkamp in Teuge.
De Zanden 215
7395PG Teuge (Gld)

De camping heeft een binnenruimte.
Kosten: 7,50 per persoon.

Zondag 23 februari

Zondag kamperen we op De Boersberg in Doorwerth.
Boersberg 1
6865NG Doorwerth

De camping heeft een binnenruimte.
Kosten: 13,00 per persoon of 8,00 als je een SVR-pas bij je hebt.

Maandag 24 februari

De laatste overnachting is op Het Boomgaardje in Wijk bij Duurstede.
Wijkersloot 21
3961MN Wijk bij Duurstede

De camping heeft een binnenruimte.
Kosten: 11,00 per persoon.

De tracks

De tracks zijn hier te vinden:
https://omzwerving.nl/wp-content/uploads/wereldfietser/carnaval2020_trac...

Er is geen tekstuele beschrijving, maar er zijn over het algemeen genoeg fietsers aanwezig met een GPS.

Aanmelden

Leuk dat je ook mee gaat met de carnavalstocht! Wil je je wel even aanmelden? Dat kan je doen door een mailtje te sturen naar carnaval(at)omzwerving(punt)nl. Zet in dat mailtje:
  • Je naam
  • Je lidmaatschapsnummer van de Wereldfietser
  • Wanneer je bij de tocht aansluit of verwacht aan te sluiten
  • Welke dagen je kampeert
  • Je emailadres
  • Je telefoonnummer in geval van calamiteiten tijdens de tocht
  • Of je opgenomen wilt worden in de een groeps-whatsapp (waarbij de andere deelnemers dan je telefoonnummer kunnen zien)

Aandachtspunten voor deze tocht
  • Neem genoeg contant geld mee voor de campings. We verzamelen het kampeergeld per dag.
  • Neem contant geld mee voor de twee pontjes op maandag
  • Als je SVR-donateur bent, neem dan je pas mee. Dat scheelt in totaal 6 euro op het overnachtingstarief.

 

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... tocht-2020
Count me in, Prins Carnaval! (Oh en prinses dit keer zie ik).
Hallo,
Ook ik sluit me dit jaar aan in de fietspolonaise van deze carnavalstocht.
Tot dan en groet vanuit t vastelaovedzottelaand.
Groet Vastelaovedzot.
Hoi feestneuzen,
Ik doe mee tot zondag.
Gr.
Betty
Gezellig, inmiddels zijn we al met 10 fietsers. Wie wordt nummer 11? Het is immers carnaval!
Het winter-gehalte was me afgelopen weekend te mager. Hopelijk 22 februari pittigere omstandigheden. Ik schrijf me in.
Ter info:
De mensen die (ook) zondag weer met de trein terug naar huis willen gaan vanaf station Rhenen of Oosterbeek via Utrecht moeten rekening houden met het volgende:

Werkzaamheden Utrecht Centraal-Nijmegen/Rhenen

Periode: zaterdag 22 februari vanaf 01.00 uur t/m zondag 1 maart

Advies: U kunt gebruikmaken van de omreisroute, de aangepaste dienstregeling of de bussen
- reis tussen Utrecht Centraal en Nijmegen via 's-Hertogenbosch
- reis van/naar Utrecht Vaartsche Rijn via Utrecht Centraal
- de dienstregeling is aangepast tussen Ede-Wageningen en Nijmegen
- de hele periode: er rijden bussen in plaats van treinen tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen en tussen Utrecht Centraal en Rhenen
- nachtnet: in de nachten van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag rijden er bussen in plaats van treinen tussen Utrecht Centraal en Arnhem Centraal
Vanaf het eindpunt op zondag is station Ede-Wageningen maar 12 kilometer, en daar heb je geen last van de werkzaamheden. Dit is een intercitystation.

Hooguit is er een omleiding, maar je zit gaan in ieder geval niet met bussen.
Aanmelding numero 20 is een feit. Gaan we vorig jaar overtreffen?

De campingeigenaren hebben al toegezegd de verwarming aan te zetten, maar het KNMI gaat ook zijn best doen:
vrijdag 14 februari tot en met vrijdag 21 februari
Toenemende kans op een rustiger en droger weertype met geregeld zon. De temperaturen lopen zeer waarschijnlijk op naar waarden ruim boven het langjarig gemiddelde.
Oké, het is net na deze periode, maar de voorspellingen zijn best goed toch?
vrijdag 21 februari tot en met vrijdag 28 februari
Het wisselende weer houdt aan: hadden we in de tweede week van deze maand een ruig weekeinde met storm en extreem veel regen en vorige week een rustige periode met lentetemperaturen en geen zuchtje wind, deze week zal het er weer hard aan toegaan. In de eerste helft van de week worden in de strook tussen de Zuid-Hollandse kust en de grens tussen Gelder- en Duitsland alle carnavalstochten afgelast vanwege verwachte windhozen en rivieren die buiten hun oevers treden. Het onweer zal rond dinsdagavond richting het zuiden wegtrekken en er wordt dan een einde aan de periode van code rood verwacht.

8) :lol: 8)
Ik doe een zeil op mijn fiets. En zeil jullie allemaal voorbij.
zondag oefenen misschien
Ik hoop dat jullie dit zonnetje daar ook hebben. Wat een beloning voor degenen die de Carnavalstocht tot het einde aan toe hebben doorgezet!
Met speciale dank aan Stijn voor de kersenvlaai, Henk voor de appelhappen, Josephine en Marc voor de appelflappen en die ene verkoopster van het Kruidvat voor de gratis muts tijdens een koude ochtendregenbui.

Ik heb weer eens genoten van alle natuurverschijnselen (inclusief de carnavaleske), uitzichten en wereld(vreemde)fietsers. J&M tnx. Foto's volgen.
Alle deelnemers bedankt voor deze gezellige en leuke tocht.

Het was nat en winderig - of beter gezegd, zeiknat en stormachtig - maar dat kon ons niet deren. Ik heb ervan genoten, ik hoop de rest ook.
Mijn foto's staan hier (klikkerdeklik).

Het is de hele verzameling van mijn eigen ronde vanaf Hoevelaken tot Hoevelaken, dus ze zullen niet allemaal voor iedereen even interessant zijn.

Een héél klein voorproefje:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rix schreef:
wo 26 feb, 2020 23:55
Mijn foto's staan hier (klikkerdeklik).
Leuke fotoreportage Rix! Thanks!