Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oud & Nieuw tocht, 29 december - Forum Wereldfietser

Oud & Nieuw tocht, 29 december


Sportief het oude jaar uitfietsen en het nieuwe jaar inluiden? Ga dan mee met deze tocht!

Gewijzigde route.

We fietsen door de bossen van de Maasduinen, Reichswald en de Veluwe van Venlo naar Oosterhout bij Nijmegen. Deelnemers ontvangen voor vertrek een track met de route.

Zondag 29 december: 73 kilometer
-we fietsen van Venlo naar Groesbeek
-we vertrekken om 10.30 uur vanaf station Venlo
-we kamperen op camping De Hoge Hof op 2,5 kilometer van Groesbeek
-op de camping is een trekkershut, de eerste 4 deelnemers die zich hiervoor opgeven kunnen hier overnachten en s'avond kunnen we hier binnen zitten
-boodschappen kunnen we doen in het centrum van Groesbeek op 2 km voor de aankomst
-koken doen we zelf bij de tent, in de keuken van de camping of we kunnen gaan uiteten op 2 kilometer afstand in Groesbeek

Maandag 30 december: 76 kilometer
-we fietsen een rondrit door het Rijk van Nijmegen en het Reichswald
-we fietsen langs het station van Nijmegen voor als iemand een dag later wil aansluiten
-boodschappen kunnen we doen in Kranenburg op 3 kilometer voor de aankomst
-we kamperen weer op camping De Hoge Hof op 2,5 kilometer van Groesbeek
-op de camping is een trekkershut, de eerste 4 deelnemers die zich hiervoor opgeven kunnen hier overnachten en s'avond kunnen we hier binnen zitten
-koken doen we zelf bij de tent, in de keuken van de camping of we kunnen gaan uiteten op 2 kilometer afstand in Groesbeek

Dinsdag 31 december: 87 kilometer
-we fietsen van Groesbeek naar Oosterhout bij Nijmegen
-we fietsen via Nationaal Park De Hoge Veluwe naar mijn huis
-we kamperen bij mij in de achtertuin of rollen ons matje uit in de woonkamer van mijn caravan
-boodschappen kunnen we 1 kilometer verderop in Nijmegen Noord doen

Woensdag 1 januari: 26 kilometer
-Ieder fietst zelf naar het station van Nijmegen, Elst of Arnhem. Degenen die een rondrit willen maken kunnen ook in 1 dag terug naar Venlo fietsen.

De organisatie is in handen van Wilbert Thoonen.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, enz. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Geef je hier op voor deze activiteit

Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit/oud-nieuw-tocht
Wat leuk! Een nieuwe tocht tussen alle klassiekers. De Wereldfietser begint het nieuwe jaar goed.
heel heel meschien als het goed weer is sluit ik me aan vanaf hier en dat is doesburg
gr marcel
Wie fietst er nog mee met deze tocht?
hej Nocole
ik wil graag mee en ben nog in overleg over eventuele overnachting in trekkershut (ipv kamperen) Het fietsen spreekt me zeker aan, maar drie maal kamperen vind ik te veel in de winter ( mijn ervaring en materiaal is nog onvoldoende), eenmaal kamperen is een optie. Ik ben er nog niet helemaal uit.
fietsbelgie2018 schreef:
vr 13 dec, 2019 14:31
mijn ervaring en materiaal is nog onvoldoende
Leuk dat je meefietst. Welk materiaal heb je nog nodig?
Helaas weer een lineare tocht in plaats van een circulaire :?
(zie ook dit topic)
Gelukkig weer een lineaire tocht in plaats van een circulaire :roll: .
hej Nicole
wat ik nodig heb ? Ik heb meegedaan met de sinterklaastocht. Dat beviel goed maar na 1 nacht kamperen is de tent nat van de dauw en dan moet je de tent de volgende avond weer nat opzetten terwijl het buiten goed koud kan zijn en dat na 80 km. Misschien dat de organisatie nog in een hut gaat voorzien. Na morgen hoor ik daar meer van. Bovendien heb ik geen 4 seizoenentent.
Dank je Nicole voor het meedenken .
Rix schreef:
vr 13 dec, 2019 20:41
Gelukkig weer een lineaire tocht in plaats van een circulaire :roll: .
Dé manier om ervoor te zorgen dat wij niet (meer) meegaan...
fietsbelgie2018 schreef:
vr 13 dec, 2019 21:09
hej Nicole
wat ik nodig heb ? Ik heb meegedaan met de sinterklaastocht. Dat beviel goed maar na 1 nacht kamperen is de tent nat van de dauw en dan moet je de tent de volgende avond weer nat opzetten terwijl het buiten goed koud kan zijn en dat na 80 km. Misschien dat de organisatie nog in een hut gaat voorzien. Na morgen hoor ik daar meer van. Bovendien heb ik geen 4 seizoenentent.
Dank je Nicole voor het meedenken .
Ik kan je wel een tent lenen. Als je dat zou willen, stuur me een pb.
Misschien ga ik ook mee.

Mario
Sportief het oude jaar uitfietsen en het nieuwe jaar inluiden? Ga dan mee met deze tocht!

Gewijzigde route.

We fietsen door de bossen van de Maasduinen, Reichswald en de Veluwe van Venlo naar Oosterhout bij Nijmegen. Deelnemers ontvangen voor vertrek een track met de route.

Zondag 29 december: 73 kilometer
-we fietsen van Venlo naar Groesbeek
-we vertrekken om 10.30 uur vanaf station Venlo
-we kamperen op camping De Hoge Hof op 2,5 kilometer van Groesbeek
-op de camping is een trekkershut, de eerste 4 deelnemers die zich hiervoor opgeven kunnen hier overnachten en s'avond kunnen we hier binnen zitten
-boodschappen kunnen we doen in het centrum van Groesbeek op 2 km voor de aankomst
-koken doen we zelf bij de tent, in de keuken van de camping of we kunnen gaan uiteten op 2 kilometer afstand in Groesbeek

Maandag 30 december: 76 kilometer
-we fietsen een rondrit door het Rijk van Nijmegen en het Reichswald
-we fietsen langs het station van Nijmegen voor als iemand een dag later wil aansluiten
-boodschappen kunnen we doen in Kranenburg op 3 kilometer voor de aankomst
-we kamperen weer op camping De Hoge Hof op 2,5 kilometer van Groesbeek
-op de camping is een trekkershut, de eerste 4 deelnemers die zich hiervoor opgeven kunnen hier overnachten en s'avond kunnen we hier binnen zitten
-koken doen we zelf bij de tent, in de keuken van de camping of we kunnen gaan uiteten op 2 kilometer afstand in Groesbeek

Dinsdag 31 december: 87 kilometer
-we fietsen van Groesbeek naar Oosterhout bij Nijmegen
-we fietsen via Nationaal Park De Hoge Veluwe naar mijn huis
-we kamperen bij mij in de achtertuin of rollen ons matje uit in de woonkamer van mijn caravan
-boodschappen kunnen we 1 kilometer verderop in Nijmegen Noord doen

Woensdag 1 januari: 26 kilometer
-Ieder fietst zelf naar het station van Nijmegen, Elst of Arnhem. Degenen die een rondrit willen maken kunnen ook in 1 dag terug naar Venlo fietsen.

De organisatie is in handen van Wilbert Thoonen.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, enz. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid
De route is gewijzigd. Een aantal deelnemers kan nu ook binnen overnachten en we kunnen s'avonds binnen zitten.

We verblijven 2 nachten in Groesbeek. Daar is een trekkershut met 4 bedden. Voor degenen die zich als eerste hiervoor opgeven.

Groet Wilbert
beste Wilbert. Ik doe graag mee en slaap gezellig in de hut.
jos driessen
Als je in een hut slaapt moet je dan je slaapzak meenemen.?

Mario
supermario schreef:
ma 16 dec, 2019 12:57
Als je in een hut slaapt moet je dan je slaapzak meenemen.?

Mario
Zou ik wel doen, hutten hebben alleen bedden met plastic matrassen. ; )
hallo
ik overweeg een deel van de tocht mee te fietsen. Als het grotendeels droog lijkt te blijven . worden het regendagen dan zie ik het niet zo zitten. Het lijkt me leuk mee te fietsen op 29 en 30 december en vanaf Groesbeek op de 30ste of 31 naar station Nijmegen te fietsen. Zou dat kunnen? Is er nog een plekje in de trekkershut vrij zijn voor 1 of 2 nachten?

groet Corine
Hoi Corine,

Er is op dit moment nog plek vrij in de trekkershut.

Voor het meefietsen kun je altijd later nog bedenken hoe lang je mee wilt fietsen. Slaapplaats in de trekkershut op 29 en 30 december moet je wel op tijd aangeven.

Op 30 december fietsen we in de ochtend langs station Nijmegen om eventueel nog mensen op te halen. Als je de hele dag mee wilt fietsen kun je op het eind van de middag vanaf de camping ook nog naar Nijmegen fietsen. Dat is ongeveer 8 kilometer. Op dinsdag 31 december fietsen we in de ochtend naar Nijmegen richting de brug over de Waal. Dat is maar een paar kilometer vanaf het station. Dus genoeg opties om naar het station te fietsen.

Graag aanmelden via de website of door een mail te sturen naar wbt@wilbertgatochfietsen.nl

Groet Wilbert
De weersvooruitzichten zijn niet slecht. De eerste dagen droog. Geen vorst. Op 31 december kans op een paar druppeltjes, maar wel rapportcijfer 7!
1 januari wat meer kans op wat regen, maar deze dag hoef je nog maar een korte afstand naar het station.
Wilbert staat te trappelen om er iets leuk van te maken. Gepast Oud en Nieuw vieren samen met fietsers en op de fiets het nieuwe jaar in.
Op het openingsbericht zie je hoe je je aan kunt melden.