Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2019, 19 april - Forum Wereldfietser

Paastocht 2019, 19 april


Paastocht 2019

In plaats van naar het oosten van het land te gaan, gaan we dit jaar eens kijken bij onze zuider en ooster buren België en Duitsland, ofwel de Voerstreek, Hoge Venen en de Eifel.

Elke fietser die een beetje getraind is kan dit aan. De route gaat deels over de weg, verhard, glooiend, klimmend en vooral met mooie natuurlijke uitzichten.

Deze rit is anderzijds ook wel uitdagend voor een ieder. GPS is wel vereist om de weg te vinden of zorg dat je bij een ander blijft die een GPS heeft, uiteraard blijft dit wel toeristisch. Zorg dat het materiaal in goede conditie is.

Vrijdag 19 april verzamelpunt op Camping De Bosrand, Moerslag 4, 6265 NC  St Geertruid. Het betreft een terrassen camping met een restarant. Tarief  7,50 kamperen eventuele auto parkeren 2,85 minus korting lid vd Wereldfietser 1 euro, aantonen van ledenpas!

Zaterdag 20 april  voor ervaren fietser vertrek  09.30 voor 80 km met 1.314 hgtmtr.                                                                 Vanaf de camping naar Perlenau, deze camping ligt aan de Perlenbach een mooi riviertje vlakbij Monschau. Deze rit is dan wel de zwaarste van het Paasweekend maar daarin kom je mooie verre uitzichten tegen. We rijden door vele bossen, heide en vlakten van de Hoge Venen deels verhard en geplaveid. Onderweg zijn meerdere plekken voor een break, bijvoorbeeld in Thimister na 25 km, Dolhain na 34 km. In Kalterherberg kan men boodschappen doen 5 km voor de camping.

Voor iets mindere heb ik nog een andere variant, 64 km met 1.025 hgtmtr, is uiteraard niet zo mooi als die van 80 km, ook hier geld het vertrek 9.30. Mocht je geen zin hebben om te koken; er is een cafe en een kleine winkel. Tarief voor de camping is 9,50 incl. douchen.

Zondag 1e Paasdag, vertrek 09.30 voor 51 km met 981 hgtmtr.                                                                   Dit betreft de makkelijkste dag. Het eerste stuk rijden we langs de Rurh, na 14 km zit er één pittig klimmetje in bij Dedemborn, daarna is glooiend over goede wegen. 20 km vanaf Perlenau kan men ook pauzeren in de omgeving van Einrurh. Daarna rijden we langs het stuwmeer R Schwammenauer, ook hier zijn meerdere mooie plekjes voor een stop. We rijden om het meer heen ´Rurtalsperre´ en komen uiteindelijk aan op de Natuurcamping  in Rurberg. Tarief  8,50 en 1 euromunt voor douchen. Hier is geen faciliteit waar we binnen kunnen zitten, wel voor een drankje maar voor eten zal men het dorpje in moeten. Men kan hier wel broodjes bestellen voor de maandag.

Maandag 2e Paasdag, vertrek 09.30 hiervan 2 varianten beiden mooi 70 - 78 km / 895 – 963 hgtmr. Het eerste deel van 14 km is glooiend daarna hebben we het hoogste punt bereikt. Ook hier zijn weer genoeg mogelijkheden voor een pauze; bijv Konzen na 14 km, daarna door het Staatswald Oberweser, een prachtig stukje natuur!! Op de hoogte van Sint Martens Voeren komen we weer het land in en via Vroelen, Noorbeek rijden we terug naar het eindpunt, het NTKC ´De Heerkuil´.

Het maxium is verhoogd naar 50 deelname, dit door mede van een andere camping en vele inschrijvingen die op reservelijst staan om hun toch te verblijden. Het afrekenen van de campings loopt via de organisator Ton, behalve van de Bosrand.     

De inschrijving is gesloten, het aantal bereikt!!!

De organisatie is in handen van Ton Windt.           

Let op: daar we deze dagen door bergachtig gebied fietsen, is het dragen van een helm verplicht.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.



Bron: https://www.wereldfietser.nl/activiteit/paastocht-2019
Activiteitencie WF schreef:
vr 25 jan, 2019 15:00
Zaterdag 20 april vertrek  09.30 voor 76 km met 1.314 hgtmtr.                                                                 Vanaf de camping naar Perlenau
Dat zijn wel veel hoogtemeters voor dat stuk. Ik ben beniewd naar de track(s).
Het kan ook gemakkelijk, en toch interessant, onder de 1000 hoogtemeters.
Mooie route lijkt mij. Voor een lang weekend mij toch een beetje te veel reizen. Veel plezier hoor!
Ik wil me wel aanmelden, maar er staan geen aanmeldgegevens in de aankondiging.
Rix schreef:
vr 25 jan, 2019 16:51
Ik wil me wel aanmelden, maar er staan geen aanmeldgegevens in de aankondiging.
Beste Rik,

Kijk even goed op de links, dan kom je vanzelf op het aanmeldingsformulier.
Activiteitencie WF schreef:
vr 25 jan, 2019 18:29
Beste Rik, Kijk even goed op de links, dan kom je vanzelf op het aanmeldingsformulier.
Wat betekent 'Kijk even goed op de links'? Hier op het forum is geen koppeling te vinden die naar het aanmeldformulier leidt. Gelukkig heb ik die nu op de website zelf gevonden.
Beste Leon, jij als wereld fietser kan dit ook aan die hoogte mtrs vallen wel mee is minder dan bij de berggeiten.
Betreft de route is een mooie opsteker voor een komende rit in Europa. Ik zou zeggen meld je aan dan praten we even verder.
Zodra ieder zich heeft aan gemeld zal ik de gpx file naar ieder toe sturen.
Maar Ton,

Ik denk toch dat 1.300 hoogtemeters voor de mainstream vakantiefietser iets te veel van het goede is.

Bert
Bert van Sprang schreef:
vr 25 jan, 2019 23:22
Ik denk toch dat 1.300 hoogtemeters voor de mainstream vakantiefietser iets te veel van het goede is.
Wij hadden af en toe zo'n dag op onze Balkantocht. Dat waren inderdaad pittige etappes, vaak nog meer door de hitte dan vanwege het klimmen. Met die hitte zal het met Pasen wel meevallen, zeker in de Ardennen. Ook in mei blijft de temperatuur in de hogere delen vaak onder de tien graden, zoals met de Pinkstertocht van 2016.

Met Hemelvaart 2012 waren begin en eindpunt op de eerste dag hetzelfde als op de aanstaande paastocht, maar bleef het aantal hoogtemeters dankzij Leon, die ons groepje toen begeleidde, onder de 1000 m ;-)

Afbeelding
antonio18 schreef:
vr 25 jan, 2019 23:01
Beste Leon, jij als wereld fietser kan dit ook aan die hoogte mtrs vallen wel mee is minder dan bij de berggeiten.
Ergens vermoed en hoop ik dat zowel klimmende als dalende meters als hoogtemeters zijn geteld in deze routes. Inschatten wat ik kan en mee vind vallen doe ik overigens zelf.
Ik doe mee, mijn eerste activiteit met de wereldfietser.
Als ik het goed begrijp dan neemt ieder een eigen tentje mee.

Ik heb overigens geen gps, kan ik er vanuit gaan dat dit geen probleem is?
Groet,
Dukke
Ik doe ook mee. Ook mijn eerste WF-activiteit, los dan dat ik af en toe meedoe met een Overige activiteit: het rondje Groningen.

-Jan
Bert van Sprang schreef:
vr 25 jan, 2019 23:22
Ik denk toch dat 1.300 hoogtemeters voor de mainstream vakantiefietser iets te veel van het goede is.
Als ik me de fraaie tocht van Pinksteren 2016 voor de geest haal, kan ik me niet herinneren dat het heel erg pittig fietsen was. Terwijl het bij dag (3) en (4) om echt "Ardennenwerk" ging met onderstaande hoogtemeters:

Dag (3): 1485m stijgen in 43km en 1313m dalen in 36km.
Dag (4): 968m stijgen in 36km en 1205m dalen in 48km.

In mijn lichtste verzet (24 voor en 26 achter op 28"wielen) was alles goed te doen. Ik denk dat de berggeiten meer voor hun kiezen kregen.
Hallo Ton
Begreep dat het vol zit mij graag op reservelijst.
Groetjes

Henk de leeuw
Hoi Henk,

Ik dacht dat ik mij had aangemeld maar er is kennelijk iets fout gegaan. Ik sta nu ook op de wachtlijst. Als we niet mee kunnen kunnen we altijd nog samen een alternatieve Paastocht maken. Toch?

Groetjes Ronald
Wat mooi dat er weer een paastocht is georganiseerd. Ik fiets graag mee.

Ik heb me ongeveer 6 of 7 weken geleden aangemeld en heb de link om nog zaken te wijzigen of af te melden toen niet bewaard. Ik heb na deze melding geen verdere bevestiging per e-mail van mijn aanmelding ontvangen.

Hoe kom ik er achter of mijn opgave goed doorgekomen is? Hebben de andere aanmelders al wel bevestiging per mail ontvangen?

Jeroen van der Schaft
Hoi Jeroen, Je staat op inschrijvingslijst als derde. Geen zorgen maken, 1,5 week voor Pasen krijgt iedereen de tracks en de laatste informatie.
De inschrijving is VOL, met 8 personen op de reserve lijst.
Groet, Ton
Hallo Ton

Klopt het dat ik op de lijst sta om mee te gaan met de Paastocht? Leuk hoor. Met wat minder regen en wind dan de afgelopen dagen - heb ik er erg veel zin in.
Dag 1 is voor mij echter wel een beetje hoog gegrepen, vermoed ik. (mijn klimervaring is nog beperkt).
Is er ook een mogelijkheid om een lichtere variant te fietsen?

Corine van Holten
ik wil me graag aanmelden