Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 27 januari 2019 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 27 januari 2019

Wereldfietsbeurs 2019 op 27 januari

Op zondag 27 januari organiseren we weer onze eigen Wereldfietsbeurs. Dit jaar weer in Ede bij De Fietser.

De Fietser ligt vlakbij het geografisch middelpunt van Nederland, dicht aan de A12 en op een paar honderd meter afstand van het NS Intercity station Ede-Wageningen. Er is vlak voor de deur een grote gratis parkeerplaats voor de auto’s en er is een gratis af te sluiten overdekte parkeerplaats voor de fietsen.

Adres, Akulaan 2, Ede.

Zondag 27 januari, open van 10h00 tot 17h00
De toegang tot het gebouw van De Fietser is gratis voor iedereen. Om de lezingen en workshops te volgen moet je een kaartje kopen. Prijs €5,= leden van de Wereldfietser betalen €4= wel je lidmaatschapskaart meenemen.

Zoals jullie al in onze nieuwsbrief hebben kunnen lezen is de Beursorganisatie al druk bezig om ook dit jaar weer een interessant en leerzaam programma samen te stellen. Hierbij is de hulp van vrijwilligers onontbeerlijk.

Wij zoeken dan ook vrijwilligers voor de onderstaande ondersteuning;

Informanten;
Je zit achter een tafeltje met je plakboeken, kaarten, foto's, laptop en je vertelt de bezoekers alles over een recente fietsreis. Je maakt ze enthousiast om in jouw favoriete land te gaan fietsen. Voor de duidelijkheid voor de bezoekers maken we dit jaar een indeling per werelddeel. Dus clusteringen van: West-Europa, Oost-Europa, Amerika, Azië, Afrika en Australië/Nieuw-Zeeland. veranderingen gaan erg snel, dus vrij recent is erg belangrijk. Een leuke manier om je ervaringen te delen. De Wereldfietsbeurs is gemoedelijk en gezellig. Na afloop praten we bij tijdens een borrel met bitterballen. Vind je een ochtend en een middag te lang, dan kun je ook kiezen voor slechts één dagdeel.

Lezinggevers;
Tijdens een lezing neem je jouw publiek in een zaal mee op een recente fietsreis met een goed verhaal ondersteund door boeiende beelden. Je zorgt voor een passende combinatie van fietsbeleving, natuur, cultuur, ontmoetingen onderweg en praktische zaken. Er is een beamer, computer, geluid en scherm. Het enige dat je hoeft mee te nemen is een USB-stick met jouw presentatie. We hebben een handleiding "Hoe geef ik een lezing tijdens een fietsbeurs?"

Workshopgevers;
Ook tijdens een workshop sta je voor een zaal. Je verzorgt een sessie over praktische zaken. Dit kunnen uiteenlopende onderwerpen zijn: pech onderweg, fietsen in de bergen, GPS/navigatie, fietsen met kinderen, vrouw alleen, gezondheid, fotografie, wat neem ik mee en wat laat ik thuis, wildkamperen, fietsen met een hond, bikepacking enz... Wellicht heb je zelf een interessant onderwerp.

Algemene hulp;
Voor de rest zijn er vrijwilligers nodig om de beurs in goede banen te leiden. Vooraf moet alles juist neer gezet worden. Er is assistentie nodig in de zalen, de kaartjes moeten gecontroleerd worden, etc.

Help mee aan een geslaagde Wereldfietsbeurs.

Meld je aan met gegevens waarvoor je je wilt opgeven. Bijvoorbeeld: welk land, welke workshop Graag reacties naar: activiteiten@wereldfietser.nl
Kan iemand mij ook vertellen wat het programma is van die dag? En hoe ik me op kan geven voor lezingen of workshops?
Volgens horen zeggen op de Nieuwjaarsborrel wordt de laatste hand aan het programma gelegd.
Er staat een emailadres voor reacties.
Bert van Sprang schreef:
ma 07 jan, 2019 09:34
Er staat een emailadres voor reacties.
Thnxs, ik heb gemaild
Het programma van de Wereldfietsbeurs staat online.
www.wereldfietsbeurs.nl
Leuk! Ik heb het in mijn agenda gezet :)
Activiteitencie WF schreef:
zo 13 jan, 2019 18:19
Het programma van de Wereldfietsbeurs staat online.
www.wereldfietsbeurs.nl
Grappig dat datgene wat vroeger het belangrijkste was op de beurs nu in het programma pas verteld wordt na de kop "Wat tref je verder op de Wereldfietsbeurs".
Het was een interessante en leerzame dag. Heb weer een aantal nieuwe zaken gehoord.

Is het mogelijk dat de sheets van de presentaties online gezet worden?
20190127_153053.jpg
Dank aan allen :-)
1027 bezoekers! Een ongekend record voor de Wereldfietsbeurs. HULDE VOOR RONALD VAN DER PERK EN ALLE VRIJWILLIGERS. Wat een fantastische dag.
Inderdaad, dank aan Ronald voor de coördinatie. En daarnaast die 85 fijne medefietsers die in touw zijn geweest. Ik vond het enorm gezellig.
Leon schreef:
zo 13 jan, 2019 20:40
Activiteitencie WF schreef:
zo 13 jan, 2019 18:19
Het programma van de Wereldfietsbeurs staat online.
www.wereldfietsbeurs.nl
Grappig dat datgene wat vroeger het belangrijkste was op de beurs nu in het programma pas verteld wordt na de kop "Wat tref je verder op de Wereldfietsbeurs".
Waar was je Leon? Dan had je kunnen ervaren wat belangrijk is.
Lezing van SmittyLabs R&D toevallig nog meegepikt. Stond naar de indeling van de Surly te kijken, toe ie plots werd opgetilt. 'Ja, sorry, jongeman, ik heb zo een lezing!'. Gelijk maar even meegelopen.
Was leuk om te zien dat je veel spullen zelf kan maken. Gelijk wat ideeën opgedaan met inpakken.
bert sitters schreef:
zo 27 jan, 2019 21:37
Leon schreef:
zo 13 jan, 2019 20:40
Activiteitencie WF schreef:
zo 13 jan, 2019 18:19
Het programma van de Wereldfietsbeurs staat online.
www.wereldfietsbeurs.nl
Grappig dat datgene wat vroeger het belangrijkste was op de beurs nu in het programma pas verteld wordt na de kop "Wat tref je verder op de Wereldfietsbeurs".
Waar was je Leon? Dan had je kunnen ervaren wat belangrijk is.
Je weet best dat ik vooral niet kwam vanwege het tintje aan de beurs.
Ik vind dit soort persoonlijk gerichte reacties van jou bijna ongepast worden.
Ze zijn niet inhoudelijk maar alleen omdat je kennelijk geen argumenten hebt.
Dat doet mij hieraan denken... https://youtu.be/LmE0oAtY5L4
Leon schreef:
ma 28 jan, 2019 10:22
bert sitters schreef:
zo 27 jan, 2019 21:37
Leon schreef:
zo 13 jan, 2019 20:40
Grappig dat datgene wat vroeger het belangrijkste was op de beurs nu in het programma pas verteld wordt na de kop "Wat tref je verder op de Wereldfietsbeurs".
Waar was je Leon? Dan had je kunnen ervaren wat belangrijk is.
Je weet best dat ik vooral niet kwam vanwege het tintje aan de beurs.
Ik vind dit soort persoonlijk gerichte reacties van jou bijna ongepast worden.
Ze zijn niet inhoudelijk maar alleen omdat je kennelijk geen argumenten hebt.
Kunnen jullie je straatgevecht misschien ook elders voeren? Welk publiek nut dient dit?
Leon schreef:
zo 13 jan, 2019 20:40
Activiteitencie WF schreef:
zo 13 jan, 2019 18:19
Het programma van de Wereldfietsbeurs staat online.
www.wereldfietsbeurs.nl
Grappig dat datgene wat vroeger het belangrijkste was op de beurs nu in het programma pas verteld wordt na de kop "Wat tref je verder op de Wereldfietsbeurs".
Ik blijk toch wel serieus te worden genomen gezien het feit dat het woordje 'verder' inmiddels uit de tekst is verwijderd. :D
Ondertussen wel shooting the messenger natuurlijk.
Zoals elk jaar zag ik er een beetje tegen op om uit mijn comfort zone te komen en naar de Wereldfietserbeurs te gaan. Zeker nu het midden in de winter viel en er geen leuk fiets- en kampeerweekend van te maken was, zoals vorig jaar. Maar ik moest wel gaan, omdat ik me enkele maanden terug toch weer had laten overhalen om een lezing te geven.
Heel even vreesde ik dat ik voor de derde keer niet zou kunnen schaatsen op natuurijs omdat ik naar een beurs moest, maar gelukkig dooide het nu als een gieter. (In 2012 en 2018 viel de Fiets- en Wandelbeurs samen met prachtig schaatsweer. Beide keren gaf ik een lezing over de Frontlijnroute.)

Nu ben ik toch weer blij dat ik er was. Ik kreeg de indruk dat veel mensen met plezier naar mijn Balkanverhaal hebben geluisterd. Daarvoor en daarna was het soms drukker dan me lief was. Pas om drie uur zag ik kans om wat te eten en te drinken, maar dat vond ik niet erg omdat er veel belangstelling was voor de fotoboeken, artikelen en fietsgidsen op mijn tafeltje. Ook kreeg ik leuke anekdotes te horen van fietsers die de Frontlijn- of Kanaalroute hadden gereden. Verder vind ik het prettig om mensen die ik anders alleen maar van dit forum ken, weer eens 'live' te ontmoeten.
Al met al een leuke dag in een mooie ruimte vol 'foute' fietsen ;-).
Hierbij wil ik mijn grote dank uitspreken voor de inzet en betrokkenheid van Anja Westerweel, Annita van Vliet, Hans Metz, Bert Sitters en Fred Kok bij de organisatie van onze Wereldfietsers beurs. Dankzij dit goed samenwerkende team en uiteraard mede dankzij de vele vrijwilligers op de dag zelf hebben we weer een prachtige beurs neergezet.

Ronald van der Perk