Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paaskamp 2018 Nrd Brabant - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Paaskamp 2018 Nrd Brabant

Martien schreef:
zo 11 mar, 2018 20:14
Leuk zou zijn als er een lift is op de perrons van deze stations...
In Den Bosch hebben ze in elk geval ook roltrappen en dat werkt ook altijd prima voor mij.
Ik probeerde laatst mijn fiets op de roltrap te vervoeren, maar dat liep helemaal mis. Alles viel omver, inbegrepen mezelf... ben gelukkig opgevangen door een medereiziger.
Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
Vreemd dat het via Den Bosch het snelste gaat, maar inderdaad rechtstreeks van Tilburg naar Eindhoven is niet sneller en 1x meer overstappen. In Den Bosch is in ieder geval een lift.
nicolevelo schreef:
zo 11 mar, 2018 20:20

Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
Rem inknijpen van het wiel wat op de roltrap staat, stuur rechthouden, en de rem weer loslaten als ‘ie niet meer op het bewegende deel staat. Eventueel oefenen in de Maastunnel in Rotterdam, scheelt inchecken met je OV-chipkaart ;-)
Martien schreef:
zo 11 mar, 2018 20:15
En je mag alleen voor 16 uur en na 19 uur in de trein met je fiets op weekdagen!
Tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur
Rix schreef:
di 13 mar, 2018 19:43
Martien schreef:
zo 11 mar, 2018 20:15
En je mag alleen voor 16 uur en na 19 uur in de trein met je fiets op weekdagen!
Tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur
NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein :idea: .
Ik ken in Nederland geen belangrijk station meer zonder lift.
Jurr schreef:
zo 11 mar, 2018 20:46
nicolevelo schreef:
zo 11 mar, 2018 20:20
Welke techniek gebruik je dan met een beladen fiets op een roltrap?
Rem inknijpen van het wiel wat op de roltrap staat, stuur rechthouden, en de rem weer loslaten als ‘ie niet meer op het bewegende deel staat. Eventueel oefenen in de Maastunnel in Rotterdam, scheelt inchecken met je OV-chipkaart ;-)
Ik heb dit vaak gedaan met zo'n 30 kg bagage. Het lijkt me toch beter om beide remmen vast te houden want als je omhoog gaat en je houdt alleen de voorrem vast dat wil ik er echt niet bij zijn.
Eerst zonder bagage oefenen.
Zorg er ook voor dat de fiets niet tegen de wand naast het bewegende deel van de trap komt, want dan kun je uit balans raken (is me zelf ooit overkomen; ik wist toen nog net overeind te blijven). Ga daarom zelf op het linkerdeel van de trap staan (zodat haastige reizigers niet gaan proberen om je te passeren, waardoor je tegen de wand gedrukt zou kunnen worden) en hou je fiets op veilige afstand van de rand.
Op station Amersfoort heb ik eens een wereldfietser met fiets van de roltrap zien vallen. Dat zag er naar uit. Sindsdien neem ik liever de lift, als die het tenminste doet en er geen rij voor staat.
Hey leuk! Het logo bij de activiteit!
Marjan schreef: Hey leuk! Het logo bij de activiteit!
Off-topic: Wereldfietsertochten zijn voortaan in de lijst 'nieuwe berichten' en 'actieve onderwerpen' herkenbaar in rood en met een logo.
bert sitters schreef:
wo 14 mar, 2018 03:47
NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein :idea: .
In de internationale trein, stoppen die ook in Deurne tegenwoordig?
Rix schreef:
wo 14 mar, 2018 18:53
Marjan schreef: Hey leuk! Het logo bij de activiteit!
Off-topic: Wereldfietsertochten zijn voortaan in de lijst 'nieuwe berichten' en 'actieve onderwerpen' herkenbaar in rood en met een logo.
bert sitters schreef:
wo 14 mar, 2018 03:47
NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein :idea: .
In de internationale trein, stoppen die ook in Deurne tegenwoordig?
Die regel met het internationale fietskaartje met de fiets mee in de spits geldt ook voor aansluitende binnenlandse treinen. NicoVelo moet dus in Begie een internationaal fietskaartjes kopen naar Deurne.
Zijn die internationale fietskaartjes op internet te krijgen? Zou ook een oplossing zijn voor een Nederlandse Wereldfietser.
Leuk, ik heb mij net aangemeld. Ik sluit zaterdagavond op de camping aan.
Bert van Sprang schreef:
do 15 mar, 2018 12:33
Zijn die internationale fietskaartjes op internet te krijgen? Zou ook een oplossing zijn voor een Nederlandse Wereldfietser.
Die kan je helaas enkel in een station kopen en kosten 12 euro voor een enkel reis.

Update: even gecheckt: kost blijkbaar al 13 euro nu, ongeacht de afstand (dus ook voor een ritje van 40 km zoals Antwerpen- Roosendaal)
bert sitters schreef:
wo 14 mar, 2018 03:47
Rix schreef:
di 13 mar, 2018 19:43
Martien schreef:
zo 11 mar, 2018 20:15
En je mag alleen voor 16 uur en na 19 uur in de trein met je fiets op weekdagen!
Tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur
NicoVelo komt uit Belgie en met een internationaal fietskaartje mag je in Nederland ook in de spits met de fiets in de trein :idea: .
Ik ken in Nederland geen belangrijk station meer zonder lift.
Dank voor de nuttige info.
keesswart schreef:
wo 14 mar, 2018 10:52
Zorg er ook voor dat de fiets niet tegen de wand naast het bewegende deel van de trap komt, want dan kun je uit balans raken (is me zelf ooit overkomen; ik wist toen nog net overeind te blijven). Ga daarom zelf op het linkerdeel van de trap staan (zodat haastige reizigers niet gaan proberen om je te passeren, waardoor je tegen de wand gedrukt zou kunnen worden) en hou je fiets op veilige afstand van de rand.
Op station Amersfoort heb ik eens een wereldfietser met fiets van de roltrap zien vallen. Dat zag er naar uit. Sindsdien neem ik liever de lift, als die het tenminste doet en er geen rij voor staat.
Ik zal het in geval er geen lift is dan toch maar bij de beproefde methode houden: fietstassen er af en in twee of drie keer de trap op ( of af). Vaak krijg ik dan spontaan hulp aangeboden. Dat is sympathieker en veiliger dan de roltrap.
nicolevelo schreef:
do 15 mar, 2018 13:14
keesswart schreef:
wo 14 mar, 2018 10:52
Zorg er ook voor dat de fiets niet tegen de wand naast het bewegende deel van de trap komt, want dan kun je uit balans raken (is me zelf ooit overkomen; ik wist toen nog net overeind te blijven). Ga daarom zelf op het linkerdeel van de trap staan (zodat haastige reizigers niet gaan proberen om je te passeren, waardoor je tegen de wand gedrukt zou kunnen worden) en hou je fiets op veilige afstand van de rand.
Op station Amersfoort heb ik eens een wereldfietser met fiets van de roltrap zien vallen. Dat zag er naar uit. Sindsdien neem ik liever de lift, als die het tenminste doet en er geen rij voor staat.
Ik zal het in geval er geen lift is dan toch maar bij de beproefde methode houden: fietstassen er af en in twee of drie keer de trap op ( of af). Vaak krijg ik dan spontaan hulp aangeboden. Dat is sympathieker en veiliger dan de roltrap.
Beste Nico, maak je geen zorgen. Op het station Roosendaal zijn liften, maar die heb je waarschijnlijk niet nodig, want de Intercity richting Zwolle (die jij moet hebben voor 's Hertogenbosch) vertrekt waarschijnlijk vanaf het zelfde perron. Ook het station 's Hertogenbosch heeft liften. Hier stap je over op de Intercity richting Venlo.
Misschien is het een beetje off-topic om reizen per fiets hier te bespreken, maar om teleurstelling voor NicoVelo te voorkomen wil ik het toch even aanzwengelen.
bert sitters schreef:
do 15 mar, 2018 12:02
Die regel met het internationale fietskaartje met de fiets mee in de spits geldt ook voor aansluitende binnenlandse treinen. NicoVelo moet dus in Begie een internationaal fietskaartjes kopen naar Deurne.
Eerlijk gezegd kon ik me dit niet zo goed voorstellen, omdat in de spits de Nederlandse treinen vaak bomvol zitten en een conducteur van een afstand niet aan je neus kan zien dan je een internationaal ticket hebt. Aangezien de voorwaarden bij NS nogal goed verstopt zijn, heb ik gebeld met NS Internationaal. Daar heeft men de voorwaarden opgesnord en mij verteld dat de fiets mee mag in de internationale trein (in dit geval ging het om de 'Intercity Brussel'), maar dat bij aankomst op een Nederlands station na de overstap de Nederlandse voorwaarden t.a.v. het vervoer van de fiets van toepassing zijn.
Nu heb ik wel vaker twijfels bij wat NS-medewerkers zeggen, maar in dit geval ook twijfels over de uitleg van Bert. Als wat Bert klopt waar is, dan zul je een stevig bewijs moeten hebben om de conducteur te overtuigen, en ik heb dat bewijs (nog) niet kunnen vinden. Bert, als jouw ervaringen anders zijn, waar heeft NS dat dan vastgelegd?
Ik heb dit indertijd ook nagetrokken bij NS en het klopt wat Bert meldde, met een internationaal ticket mag je wel in de spits reizen. Omdat niet iedere conducteur hiermee op de hoogte is en ik geen discussie in de trein wil, is deze regeling me op mijn verzoek gemaild. Met de uitgeprinte mail op zak stap ik op een NL station om 7 uur 's ochtends met de fiets in de trein.
De Intercity Schiphol, Amsterdam-Zuid, Utrecht, 's Hertogenbosch, Eindhoven en Venlo stopt in Deurne.
Vanaf hoe laat zijn we eigenlijk welkom in Deurne? Ik ben nog niet eerder mee geweest, dus weet niet wat gebruikelijk is.