Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sinterklaastocht 2017 - Forum Wereldfietser

Sinterklaastocht 2017

Op 2 en 3 december zal de Sinterklaastocht weer verreden worden.
Voor wie nix beters te doen heeft is er ook dit jaar weer een proloog, niet in de vorm van een tijdrit maar gewoon een keuveltourtje om er een beetje in te komen. De lengte van de routes zal zo tussen de 50 en 60 km per dag zijn.

De tocht zal verreden worden in het centrum van Nederland, waarbij er van zaterdag op zondag overnacht wordt in Ede. Dit kan binnen - deelnemers dienen wel hun eigen slaapmatje en slaapzak mee te nemen - of gewoon lekker buiten op het veld.

Uiteraard gaat ook dit jaar op zaterdagavond weer het dak eraf met een heerlijke maaltijd en het onvolprezen sinterklaasspel. Aanmelden kan vanaf nu reeds via rik apenstaart wereldfietser punt nl. Vragen kunnen ook via dit adres gesteld worden. Meer informatie volgt uiterlijk begin november.

Rik.

PS: of Sinterklaas dit jaar ook zelf weer meegaat is nog niet bekend.

Afbeelding
Awel wat zal ik zeggen. Ik meld mij weer aan. Vorig jaar was buitengewoon plezant: eerst en vooral omdat ik het geluk aan mijn gat had hangen, want ik mocht een stukske opfietsen met dunne Sint. Daarnaast heb ik ook nog zulken aangename cadeaus mogen ontvangen.
Ik kom af naar het centrum van het land op 2 december.
Fietsen zonder zorgen
Want fietsen dat is fijn
Geen zorgen meer voor morgen
En bergop geen centje pijn

En lekker bellen, ring ring
Het klinkt zo lekker schel
En met zo'n fel glimmend ding
Ga je natuurlijk extra snel!

Ik kom ook weer!
Salamanca, Pakhuis 14, 24 oktober 2017

Het is nog niet zover
maar het begint toch al te jeuken
want welke gerechten zullen er
dit jaar verschijnen uit de keuken?

Het wordt elke week al kouder
de winter staat duidelijk voor de deur
en dat jaargetijde staat garant
voor een zeer specifieke geur.

Tijdens de wintertocht is het altijd
boerenkool met zo'n lekkere worst
en karrenvrachten vol rode wijn
tegen die onvermijdelijke dorst.

Maar Sint gaat dit ruimschoots overtreffen
zijn keukenpieten zijn in het vak oude rotten
zij gaan jullie op zaterdagavond verrassen
met wel liefst VIER verschillende stamppotten.

Andijvie, boerenkool en hutspot
en ook nog eentje met zure kool
wat spekkies, worst en uien
geen ingrediënt is hen te dol.

Mocht je meegaan en hiervan walgen
of je dieet is ietswat aangepast
geef dit dan bij je aanmelding door
zodat dit de Pieten niet onaangenaam verrast.

Sint.
Deze fietser is enorm blij nu,
Een Sinterklaastocht zonder kaasfondue.
De routes beginnen langzaamaan gestalte te krijgen.

Proloog, vrijdag 1 december
Vertrek 11:05 vanaf Station Wijhe naar Vorden (tussen Zutphen en Ruurlo).
Afstand ongeveer 52 km.
Overnachting op natuurkampeerterrein annex B&B Olthys.

Dag 1, zaterdag 2 december
Aanlooproute A: Vorden - Baak 16 km.
Aanlooproute B: Zutphen - Baak 10 km.

Vertrek 11:30 vanaf Het wapen van Baak, Wichmondseweg 30 in Baak naar Ede.
Afstand ongeveer 51 km.
Overnachting in het gebouw van scoutinggroep Tarcisius in Ede.

Dag 3, zondag 3 december
Vertrek rond 10:15 richting Bunnik.
Afstand ongeveer 53 km.

Verdere informatie:

Bij Olthuys is een terreintje waar we onze tentjes kunnen opzetten. Er is een (halfopen) kapschuur waar een bankje staat en waar de afwas gedaan kan worden. Er wordt één totaalprijs gerekend, waarbij je moet rekenen op ongeveer € 16,- p.p. als we met z'n vijven komen en € 12,50 p.p. met z'n achten.

Zaterdag heb ik gerekend op verzamelen in Baak rond 11:00 uur, een bakje leut doen en dan rond 11:30 gezamenlijk vertrekken richting Ede. Mensen die zaterdag aanhaken kunnen we dan eerst nog uitgebreid knuffelen (#metoo) en er is natuurlijk ruimte voor een lekker stukje gebak.

De locatie in Ede heeft geen bedden. Je kunt er buiten kamperen of binnen slapen op je eigen matje.
We eten gezamenlijk en spelen 's avonds het GROTE FANTASTISCHE GEWELDIGE SINTERKLAASSPEL.
Het zou weer mooi zijn als alle deelnemers aan dit weekeinde enkele kleine cadeautjes meenemen (natuurlijk feestelijk ingepakt), waarbij het leuk is als deze cadeautjes ook nog enige verwantschap hebben met fietsen of de vereniging. Deze cadeautjes dienen als inzet bij het spel, en zullen gedurende de avond vele malen van eigenaar wisselen.
De kosten voor de overnachting en het eten zijn nog niet bekend, want deze hangen grotendeels af van het aantal deelnemers van dit weekeinde. Vooralsnog ga ik uit van ongeveer € 25,- p.p.

Zondag rijden we richting het westen. Vanaf station Bunnik kun je natuurlijk ook even doorfietsen naar Utrecht (11 km). Ik heb er bewust voor gekozen de routes niet te lang te maken, we zitten tenslotte maar drie weekjes vanaf de kortste dag.

De voorlopige routes zijn hier te vinden.

Op dit moment zijn er 9 aanmeldingen, dus zeg het voort! Aanmelden kan via sinterklaastocht@wereldfietser.nl.
Bij je aanmelding graag de volgende informatie doorgeven:
  • Naam
  • Zo mogelijk lidnummer
  • Dagen waarop je meefietst
  • Of je in Ede binnen of buiten wilt overnachten
  • Eventueel dieetzaken die belangrijk zijn voor het eten
  • Als je deel wilt nemen aan de Sinterklaastochtgroepsapp ook je mobiele telefoonnummer
Rik.
Heb me zojuist ingeschreven! Daarmee het aantal deelnemers naar het tiental verheven! Wie weet breng ik voor 1 dag een elfde. Maar geen garanties, want haar plannen zijn geen dag hetzelfde.
Sint zit te grienen
had zich bijna omgelegd
Vorig jaar met zijn negentienen
en nu hebben vier mensen afgezegd.

Dat maakt zeker zes
en drie misschien
ook in de Spaanse rekenles
maakt dat nog geen tien.

Dus mensen, meld je spoedig aan
van thuis blijven krijg je zeker spijt
laten we met z'n twintigen gaan
voor lekker fietsen, eten en gezelligheid!

Bijlagen

Hey,
Ik wil graag. Maar krijg mijn werk niet geruild.
Maar ik kom zaterdagavond tegen acht naar Ede.
Dat Sinterklaas spel wil ik niet missen
Ik blijf slapen en dan in de ochtend ( niet te veel naar alcohol meurend) naar de kliniek. Kan je douchen bij die blokhut Rik?
Gr.
Betty
Drie douches Boop, daar moet je het wel mee redden denk ik. Leuk dat je komt.
De route van zondag is aangepast, het zip-bestand met de GPX-'routes' staat nog altijd hier. Gebruik je liever route.nl of wil je graag een kaartje uitprinten, dan kun je de volgende bladzijden bekijken: Wijhe-Vorden (53); Vorden-Baak-Ede (70); Zutphen-Baak-Ede (63); Ede-Bunnik (55).
Het kan zijn dat de routes uit het zip-bestand miniem verschillen van die op route.nl, dus geen ruzie maken onderweg!

Vertrektijden Wijhe, Vorden, Zutphen, Baak en Ede volgen uiterlijk woensdag.

Wat informatie over mogelijke rustpunten onderweg:

Vrijdag
'De Lepelaar' in Olst, (10 km). Open vanaf 11 uur. Na de route langs het kanaal bij knooppunt 75 richting 77 (dat is rechtsaf i.p.v. linksaf). Boxbergerweg 71.

'De Heeren van Dorth' in Bathmen, (28 km). Open vanaf 11 uur. Vanaf knooppunt 3 richting 2-9-17. Dorpsstraat 15.

'Hotel landgoed Ehzerwold' in Almen, (43 km). Volg de Zutphenseweg richting Almen, deze loopt door in de Ahzerallee. Ehzerallee 14.

Zaterdag
'Het wapen van Baak' in Baak, (16 km van Vorden en 10 km van Zutphen). Hier verzamelen we met twee groepen. Wichmondseweg 30.

'Restaurant De Peerdestal' in Ellecom, (30/24 km). Vanaf knooppunt 2 een klein stukje rechtdoor richting Ellecom. Zutphensestraatweg 50.

'Planken Wambuis' in Ede, (56/50 km). Na knooppunt 5 (Oud-Reemst) richting 70-12. Verlengde Arnhemseweg 146.

Zondag
'Pannenkoekhuis De Bijenmarkt' in Veenendaal, (19 km). Open vanaf 11:30 uur. Vanaf knooppunt 58 even naar links en rechts over het spoor richting Veenendaal. Nieuweweg-Noord 267-A.

'Partycentrum Leersumseveld' in Leersum, (27 km). Aan het einde van de Ginkelsedwarsweg linksaf. Geopend vanaf 10 uur.

'Beauforthuis' in Austerlitz, (45 km). Bij het begin van de Austerlitzeweg links aanhouden. Woudenbergseweg 70.

'Pannenkoekenhuis Princenhof' in Driebergen-Rijssenburg, (49 km). Ligt op knooppunt 79. Hoofdstraat 1.
Update dinsdag: Vandaag weer een deelnemer erbij! En er weer af....
Update woensdag: Twee nieuwe aanmeldingen! 9 fietsers en ws. 11 feestgangers.

Vrijdag: 1x Wijhe, 1x Bathmen, 1x Vorden.
Zaterdag: 6 starters in Zutphen.
Boops en allicht MG komen ons zaterdagavond verblijden.


Vrijdag vertrek vanaf Wijhe 10:35 (of in overleg 11:05).
Zaterdag vertrek Zutphen CS 10:05 richting Baak. Voor het station even melden bij Anita graag.
In Baak verzamelen rond 10:45, vertrek 11:30 naar Ede.
Zaterdag haak ik aan.
De laatste (belangrijke) informatie over de Sinterklaastocht is verzonden naar alle deelnemers.
Mocht je de mail niet ontvangen hebben geef dan even een seintje.

Bijlagen

Goed bericht van Humphrey Herst van het Wapen van Baak:
"In deze periode hebben wij zelfgemaakte Baakse Kruidkoek, appelgebak en warme apfelstrudel met of zonder slagroom."

Goed bericht van Sinterklaas: er heeft zich weer een deelnemer aangemeld. :lol:
Er is een stoomboot tegen de brug bij Zutphen gevaren (geen geintje), houd de treindienstregeling in de gaten!
Super gezellige sinterklaastocht.
Bedankt allemaal in bijzonder HOOFDPIET Rik!
Hier onder nog wat fotos van de tocht.

https://plus.google.com/photos/11693031 ... OuAE&hl=nl
Wat ben ik blij dat ik erbij was. Met die mooie, warme nieuwe muts op.
Zaterdag in de schemering bij Ede over de hei, het peloton lag uit elkaar, in de verte voor en achter die lampjes van de fietsen. Sprookjesachtig mooi!
Ik heb genoten.
Dank en Doei!
Marlies
Super gezellige sinterklaastocht.
Bedankt allemaal in bijzonder HOOFDPIET Rik!
Hier onder nog wat fotos van de tocht.

https://plus.google.com/photos/11693031 ... OuAE&hl=nl
Wat een schitterende plaatjes Henk!
Wij konden er helaas, helaas niet bij zijn.
Van de serie gemaakte foto's hier de mooiste en leukste 94 stuks. Op de site even op het koppelingetje van de Sinterklaastocht 2017 klikken.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en de hulp bij het koken en schoonmaken! Hieronder een klein voorproefje.

056.jpg
066.jpg
038.jpg