Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off Road Tocht 'De Brabantse Kempen' - 29-30 juli - Forum Wereldfietser

Off Road Tocht 'De Brabantse Kempen' - 29-30 juli

In het weekend van 29-30 juli wordt er een off road tocht of bike-pack tocht gereden in de Brabantse Kempen. Tussen 2 natuurkampeerterreinen verkennen we over gravel wegen en single tracks de bossen en heidevelden van het grensgebied onder Tilburg en Eindhoven. Eenmaal weg van de dorpskernen zal je nauwelijks nog iemand tegenkomen en kunnen we ons onderdompelen in een prachtige stukje Brabant.

Afbeelding

Programma
Vrijdag:
Op eigen gelegenheid naar natuurkampeerterrein 'Landgoed de Hoevens'.

Zaterdag:
Om 9:30 vertrek. Route langs de Belgische grens met deels MTB routes van Reusel en Valkenswaard. Mogelijke pauze punten in het bos bij 'd'n Oude Brandtoren' op 31km en 'De Kopertent' op 49km. In Valkenswaard loopt de route langs de AH op 70km. Na 77km komen we aan op camping Leenderheide.

Zondag
Om 9:30 vertrek. Route van 77km door het hart van de Brabantse Kempen met deels MTB routes van Waalre en Veldhoven. Mogelijke pauze punten bij terras 'Dinee Cafe de Kempen' op 26km en 'In den Bockenrijder' op 51km. Ter afsluiting kan het Nieuwkerks Klooster worden bezocht op 66km waar we met een klein abdij biertje de tocht kunnen afsluiten. De camping ligt 2 km verderop.

Campings
De Hoevens, Goorstraat 4 in Alphen
Leenderheide, Strijperpad 3 in Leende
Voor beide is campings is een groene kaart en een van te voren op te vragen inlogcode voor de terminal op de camping (de campings zijn niet bemand).

Deelname
Opgeven ovv lidmaatschapsnummer bij martijnraap at hotmail punt com

Afbeelding

Maximaal aantal deelnemers: 16. Lidmaatschap van de Wereldfietser in vereist.

GPS track
Wordt de week voor de tocht naar de deelnemers verstuurt.

Opmerking
De route is zorgvuldig samengesteld door waar mogelijk over paden te rijden die ook bestemd zijn voor fietsers. Echter we zullen regelmatig het pad delen met voetgangers. Minder daarbij vaart en geef met de bel een signaal dat je er langs wilt. Als er een mtb route beschikbaar is (herkenbaar aan de bordjes) dan zal de route hier overheen gaan. Hierbij wordt zoveel mogelijk de rijrichting gehandhaafd. Waar dit niet mogelijk is dient extra opgelet te worden en is het aan te raden bochten ruim te nemen. Verder is het dragen van een helm verplicht.

Deelname aan deze activiteit is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Mochten er vragen zijn over de tocht of over de bagage dan hoor ik het graag!
Ivm het rijden van de Trans-Germany heb ik de tocht een week verschoven naar het weekend van 29-30 juli. Excuus voor het ongemak.
Ziet er strak uit Martijn,
Even een oud regio-ambacht promoten nav een typfout ;) , het cafeetje op 49km zaterdag heet de KoperteUt,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Teut_(handel)

Bij het Bele-ven bij Reusel is trouwens nog een doorwaadplek... :) net te ver van deze route denk ik, voor de volgende dan maar.
Dank voor het compliment Roald! En ja scherp, Het boscafe heet inderdaad 'De Koperteut'. Interessant stukje geschiedenis over die koperteuten op Wiki! Zo krijg je er weer een hele ander kijk op!

Overigens de inschrijvingen lopen goed! We zitten bijna vol. :D Dus bij interesse zou ik me snel aanmelden!
Een oplettende wereldfietser attendeerde me dat de link naar de plaatjes niet meer werkte. Daarom hier weer werkende linkjes:

Afbeelding

Afbeelding
Wegens overweldigende belangstelling moet ik vermelden dat de tocht vol zit. Als je nog interesse hebt kan ik je op de reserve lijst zetten en krijg je bericht als je nog mee kan. De deelnemers krijgen vanavond een mailtje met alle details van de tocht.
Rapro schreef:Wegens overweldigende belangstelling moet ik vermelden dat de tocht vol zit.
Idee: een 2e groep maken die de andere kant op rijdt?
Idee: een 2e groep maken die de andere kant op rijdt?
Dat is zeker een optie! Eerst maar eens inventariseren of er nog meer mee willen.
Het was weer een erg geslaagd weekend!
Leuk door het Brabantse land gecrossed, fiets over hek tillen geoefend, genoten van de bourgondische zuidelijke terrasjes, mooie kampeerterreinen en vooral niet te vergeten: erg leuk gezelschap!
Het heeft mij in ieder geval geïnspireerd om ook kampeertochtjes met de mtb te gaan doen. Ik zal eens puzzelen welke leuke routes en campings er nog meer in mijn achtertuin-verlengde zijn (dan kan ik ook een keer een tocht organiseren).

Vicky
Ja het was weer een erg geslaagd weekend en een flinke opkomst! Dat zorgde even voor wat stress bij de camping eigenaren maar voor zowel de Landsgoed de Hoevens als Het Leenderbos paste het uitstekend!
Afbeelding

Verdere initiatieven voor andere off road tochten zijn altijd welkom! Marc coördineert onze off road 'organisatie' en zal nieuwe liefhebbers graag op de mailinglijst zetten.

Verder wordt er tijdens het nazomerweekend op de Harskamperdennen op 2 September ook vaak een off-road tocht gereden. Aangezien ik er zelf niet aanwezig kan zijn bij deze een oproep of iemand deze tocht wil begeleiden. Er is een track van een erg mooi rondje van 63km dus je hoeft geen route in elkaar te sleutelen of voor te rijden. Laat me even weten of je hier interesse voor hebt. Als we een begeleider hebben is aanmelden overigens niet nodig.