Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaart - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hemelvaart

Man, man, man... wat was het een mooi tochtje. Prachtig weer, leuke campings, schitterende routes en een heel fijn gezelschap. En dat alles omdat Annita het allemaal zo goed geregeld had. Petje af voor haar en grote kudo's. Niets was haar teveel en zo konden we ook nog de hoogste kerktoren van Friesland beklimmen in Tzum waarbij het uitzicht fenomenaal was. Ook leuk om te zien dat er een aantal nieuwe mensen mee waren.
Allen bedankt voor het fijne gezelschap en Annita in het bijzonder voor al het geregel!

Hieronder een paar van mijn foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aart Veldhuizen schreef:Maar sta in Greonterp wel even stil bij het feit dat in de kleine huisjes links (als je in het gehuchtje bent) Gerard vh Reve woonde die daar de Avonden schreef.
Beetje laat en off-topic, maar Reve schreef De avonden beslist niet in Greonterp; hij ging er pas in de jaren zestig wonen, De avonden verscheen in '47.

Mooie tocht geweest zo te zien Hans; leuke foto's! (Wel even je sensor poetsen. :wink: )

Carl
Wat een heerlijk zonovergoten weekend was het!
Annita, ontzettend bedankt voor de organisatie en je mooie routes!
Alle anderen, dank voor de gezelligheid.
@ Hans, mooie foto's!
Dag Annita, Hartstikke bedankt voor de mooie tocht, Ik was nog niet als recreant in Friesland geweest. Was aangenaam verrast over de diversiteit van schoonheid. Tocht komt zeker in mijn Nederlandse tochten top 3. Heel goed georganiseerd, nogmaals dank je wel. Groet Albert
Het was beslist een gave tocht. We hebben al vaak in Friesland gefietst, maar het verveelt nooit. Elke keer ontdekken we weer wat nieuws. Ditmaal het Jopie Huisman museum in Workum, waar we al ettelijke keren voorbijgereden waren, maar nu wel een uur hebben rondgekeken. De route ging niet eens door Workum, maar maakte een grote kronkel om het stadje heen, die we af hebben gesneden: in plaats van extra kilometers met tegenwind genoten we nu van een culturele krent in de fietspap. Een andere culturele krent was de beklimming van de kerktoren van Tzum, met een lokale gids die ons uitlegde waarom dit de hoogste dorpskerktoren van Friesland is: om pal aan de frontlijn tussen de ruziënde Schieringers en Vetkopers te kunnen imponeren. Dat de toren ook daarna de hoogste bleef, was te danken aan de lijnsnijders van Tzum, die er voor zorgden dat bezoekers uit andere dorpen er met hun meetlinten niet achter konden komen hoe hoog de Tzummer toren precies was. Ook de camping van Tzum was een krent in de pap: omringd door sloten maar zonder muggen!
Behalve genieten was het ook afzien, vooral op zaterdagmiddag. Fikse tegenwind maakte de hitte draaglijker, maar het fietsen zwaarder. Zelfs in de schaduw van de Lidl in Dokkum, waar mijn fiets een half uurtje kon afkoelen, was het op mijn fietscomputer bijna 30 graden.
De laatste avond dreigde een muggeninferno in het vochtige bos waar het natuurkampeerterrein in lag. Dat we toch nog buiten de tent konden eten, is te danken aan het flesje dat Marjolein bij zich had (anti-insect lotion zonder DEET van Kruidvat.)
Zondag fietsten we eerst nog met z'n vieren en later met z'n tweeën weer met tegenwind (maar wel door de Friese Wouden, waar veel meer beschutting is dan in de polders langs de Waddenkust) naar Leeuwarden. Daar wilden we het Arrivatreintje naar Stavoren nemen, om dag af te sluiten met bier en bitterballen op de boot naar Enkhuizen. Helaas bleek dat treintje niet verder dan Sneek te rijden vanwege problemen met een brug. Dus stapten we maar weer in de gele dubbeldekker met eindbestemming Den Haag, zodat we wel eerder thuis kwamen, maar niet in stijl afscheid van Friesland konden nemen...
Annita, weer bedankt voor het organiseren. Foto's komen binnenkort!
uit de tas van newbe Mar(jolein). Maar... uhm... Hans? Mist er niet wat op de paklijst? Het is maar 75 ml en 85 gram ;-)

Als de hele tocht was als het laatste etmaal is mijn conclusie:
Wát een ongelooflijk gezellige vereniging met leden met een geweldige liefhebberij. Zie: in een waas van deetvrije muggenolie werd de bespreking van verschillen tussen fietsen in Namibië en Zuid-Afrika zonder blikken of blozen afgewisseld met de constatering dat de afstand Tzum-Kollum best wel pittig was :o (want veel tegenwind). Bekers koffie of thee staan moeiteloos naast bier en wijn en waar de één de volgende ochtend suffig uit z'n tentje kroop stonden anderen alweer reisklaar 8). Vond de ene WF-er een ommetje naar het volgende NS-station, dertig kilometer, een te kleinig niemandalletje en goed voor een leuke lus in de route, anderen gaven net zo makkelijk aan het eigenlijk wel weer welletjes te vinden en linea recta richting huis te gaan. Echt wat je zegt 'ieder zijn ding' en een verrassende entree die zich door geen muggenwolk lek laat prikken :-).
Mar schreef:Maar... uhm... Hans? Mist er niet wat op de paklijst? Het is maar 75 ml en 85 gram ;-)
Haha... staat er inmiddels op. Sterker, er staat reeds een potje klaar bij de fietsspulletjes. 8)
(Maar wel in een kleiner en lichter flesje)

En sorry dat wij 'ervaren' wereldfietsers je hele flesje leeg gemaakt hebben. Het hielp erg goed.
Sorry voor een big deal? Ik heb van elke minuut genoten. Gelukkig een kleiner flesje, want dat had ik stiekum wel verwacht ;) (er is écht meer nodig voor een teleurstelling).

Iedereen tige tank voor de goede herinneringen!
https://goo.gl/photos/mfs5hwohzovA4Dgb9

BIj deze nog een beeldimpressie van de Hemelvaart tocht. Zaterdag ben ik via de afsluitdijk richting Noord Holland gegaan dus mijn beelden gaan tot Tzum

Het was F(r)ie(t)sland op zijn mooist, prachtige routes maar ook met zon en warm weer.
De optimale beleving van Friesland!

Leuke (nieuwe) mensen, prachtige routes, mooie campings en geweldig weer!\
Ik vond het een top tocht!

Annita bedankt!
Met je link kom ik uit bij de foto's van de Pinkstertocht. Ook mooi, maar niet waar ik nieuwsgierig naar ben.
in mijn bericht aangepast, dat krijg je als je alles op 1 avond doet
dit is dus de juiste link: https://goo.gl/photos/mfs5hwohzovA4Dgb9
En hier zijn nog wat foto's van mij te zien.
mooie foto's Kees, maar je bent dan ook een prof :D

Mario
Beste wereldfietsers, en speciaal die van het laatste Hemelweekend met wie ik een paar fijne dagen had.
Sommigen van jullie zullen zich, dankzij de dappere deetvrije muggenolie, ondergetekende newbe herinneren.
Een newbe zal ik blijven, daar het lot heeft bedacht dat ik kort na de in gebruikname van mijn schitterende wijnrode Velotraum alleen nog richting hemel mag gaan. Het is niet anders. Ik heb genoten van de geweldige sfeer, de prachtige reizen die al gemaakt waren of op de pedalen stonden. Fietsers, geniet van de tochten. Voor jezelf, en ook een beetje voor mij.

Mar, hemelfietser
Ach lieve Mar,
Wat een ontroerend en heftig nieuws. Ik heb heel even met je staan praten, weet je nog? jij zo fit en ik zo moe.
Er rest mij nu niets anders te beseffen dat ik niet goed weet wat te zeggen behalve veel Sterkte, veel Liefs ook voor iedereen die jij liefhebt en vice versa.

Vriendelijke groet, Marjan
Hier word ik even stil van!
Jeetje, dit komt even binnen, ik weet even niet wat ik moet zeggen.
Kan je alleen maar in de aankomende tijd heel veel sterkte toe wensen.
Frits