Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsers Wintertrektocht 13, 14 en 15 januari 2017 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsers Wintertrektocht 13, 14 en 15 januari 2017

Inmiddels een klassieker en weer de eerste uitdaging van het nieuwe jaar. Fiets jij ook gewoon door in de winter en beschik je over een goede winterkampeeruitrusting? Meld je dan nu aan voor de Wintertrektocht van vrijdag 13 tot en met zondag 15 januari 2017.

Globaal programma:
Koert heeft weer een prachtige route uitgestippeld door het Groene Hart met dito overnachtingsplaatsen.

Vrijdagmiddag:
Een korte tocht van 43 km. met als startpunt Station Zuid te Amsterdam en eindpunt Wilnis.
We fietsen langs kronkelende riviertjes en over jaagpaden en B-weggetjes in het Utrechts- en Hollands laagveengebied. IJs en sneeuw? We zullen zien. Na aankomst warmen we ons op met Glühwein en onder aanvoering van Anita bereiden we de traditionele boerenkoolmaaltijd. We staan op de prachtige natuurcamping ‘de Amstelkade’. Het sanitair is verwarmd en we kunnen bij slecht weer binnen verblijven.
Zaterdag:
Een tocht van 71 km. Hebben we een gure oostenwind tegen? Hagel, sneeuw of regen; het deert ons niet, we kunnen er wel tegen. Eenmaal over het Amsterdam-Rijnkanaal komen we boven N.A.P. te fietsen. Het polderlandschap gaat over in bos en we rijden meer in de luwte. Onderweg zijn er genoeg horecagelegenheden en mogelijkheden om boodschappen te doen. ’s Avonds alweer een prachtige camping; nu bij de boer, familie Van Eem. Warm sanitair en we mogen de kantine gebruiken. Heb je geen zin in koken maar wel in de gezelligheid? Ga dan mee samen uit eten.
Zondag:
Helaas, we breken ons boeltje weer op en gaan op huis aan. Fiets je in de groep mee? Er zijn 2 mooie routes uitgezet naar Station Amersfoort, 20 km. en naar Station Utrecht CS, 37 km.

Wanneer je alleen op vrijdag, zaterdag en/of zondag wilt komen kan dat uiteraard. Sluit je onderweg aan, dan is dat evenmin bezwaarlijk. Zorg wel dat je de nummers van de knooppunten bij je hebt. Geef eventuele bijzonderheden bij aanmelding op.

Programma en knooppuntenroutes:

Vrijdag 13 januari: Amsterdam – Wilnis, 43 km.

Vertrek 12.00 uur, Station Zuid, fietsenstalling noordzijde.
Viaduct onderdoor, ra. fietspad. Na ca. 100 m. ra. viaduct onderdoor resp. la. viaduct onderdoor, knp. 57, Amstel oversteken, knp. 50, 61,
Ouderkerk a/d Amstel, knp. 62, Bakkerij Out, klapbruggetje over la., knp. 69, la. Voetangelbrug oversteken en direct ra. jaagpad, knp. 50, 29, 30,
Baambrugge, knp. 31,
Loenersloot, fietserstunneltje door ra. jaagpad langs woonboten, klaphek, onverhard, klaphek, rd. asfalt, rd. tot Amsterdam-Rijnkanaal, met grote bocht la. Kanaal volgen in zuidelijke richting, dus spoordijk aan rechterzijde, r.a. onder spoor door richting Nieuwer ter Aa, over snelweg,
Niewer ter Aa, Dorpsstraat tot T-kruising, la. (= Julianalaan resp. Laantje), T-kruising la. (= Oud Aa), na 200m. r.a., knp. 36, even rechts en direct links Veenkade, knp. 62, 60, bruggetje over meteen ra., knp. 24,
Woerdense Verlaat, r.a. (richting knp. 58) (= Amstelkade). Na 2,4 km. zie je de camping aan rechterhand.

Camping Amstelkade (Stichting Reinaerde)
Amstelkade 61, 3648 KA Wilnis
Info.: http://www.amstelkade.nl

’s Avonds vieren we de gezamenlijke boerenkoolmaaltijd met worst. Zorg desgewenst zelf voor een vleesvervanger.

Zaterdag 14 januari: Wilnis – Leersum. 71 km.

Vertrek 10.00 uur vanaf Camping Amstelkade.
In zuidelijke richting, dus met water rechts, knp. 24, 80,
Woerdense Verlaat, langs sluisje, jaagpad, knp. 19, 81, 64, Kanis, knp. 63,7, Kockengen, knp. 5, snelweg en spoorlijn onderdoor, knp. 3
Breukelen centrum, knp. 84, r.a. Vechtoever, knp. 87, 85, 27, 49, 29, 20, 99.
Hollandsche Rading, knp. 82, 98, 97, 12,
Bilthoven, knp. 9, 50,
Huis ter Heide, knp. 84, 10, 83, 1, 2, 3, 6.
Maarn, knp. 7, 70, 71, (richting 82), Heulweg 2, Leersum

Camping Leersumse Veld, fam. van Eem
Heulweg 2, 3956 KR Leersum
Info.: http://www.campinghetleersumseveld.nl/Home/

's Avonds naar keuze, zelf koken of gezamenlijk uit eten in een restaurant.

Zondag 15 januari:
De ervaring leert dat de meeste deelnemers aan de Wintertocht op zondag na het ontbijt huns weegs gaan. Evenwel geven we hierbij nog de knooppuntenroutes naar Utrecht en Amersfoort.

Leersum – Utrecht: 37 km.
Vertrek 10.00 uur vanaf Camping Leersumse Veld
Heulweg 2, Leersum, knp. 71, 12, 11,10, 8, 9, 59, 76, 62, 2, 99
Houten, knp. 98, 35, 37,
Utrecht, Koningsweg, Catharijnesingel, Centraal Station.

Leersum – Amersfoort: 20 km.
Vertrek 10.00 uur vanaf Camping Leersumse Veld
Heulweg 2, Leersum, knp. 82, 83, 85, 89,
Woudenberg, knp. 14, 13, 94, 51, 80,
Amersfoort, knp. 99, Station.


Aanmelden:
Aanmelden kan uitsluitend per mail bij Anita: ajhm.mathijssen@kpnmail.nl
Bereikbaarheid tijdens het weekend van de trektocht: een 06-nummer voor dringende zaken volgt.

De gemeenschappelijke kosten worden hoofdelijk omgeslagen. Voor de boerenkoolmaaltijd worden de boodschappen gedaan. Zorg zelf voor ontijt/lunch, drank, versnaperingen e.d.


Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Tips om je voor te bereiden op koude en regenachtige weersomstandigheden.
Met dank aan Henk van Dillen en de ANWB.


Vocht:
Vocht is de grootste vijand van warmte, en hoe natter je bent hoe sneller je afkoelt.
Katoenen kleding houdt vocht vast. Synthetische materialen houden geen vocht vast en drogen sneller.
Houd je schoenen en sokken droog met overschoenen.

Drielagensysteem bij kleding:
De eerste laag kleding moet zweet afvoeren naar de volgende laag. De tweede laag is bedoeld om het lichaam warm te houden en de derde laag is om je te beschermen tegen wind en water. Krijg je het warm dan verwijder je een laag.
Pauzeer je of ben je uit-gefietst, trek een dons jack aan.
Zorg voor goede (waterdichte) handschoenen en hoofd/gezichtsbescherming

Eten en drinken
Nuttig om warm te blijven regelmatig calorierijk eten en drinken in niet te grote hoeveelheden.

Warm in je bed
Donzen slaapzakken isoleren in het algemeen beter dan synthetische slaapzakken. Een natte slaapzak isoleert niet en wordt ook niet meer droog. Neem een slaapzak mee die geschikt is tot 15 graden vorst.
Zorg er voor dat je warm en droog je slaapzak in kruipt.
Denk aan een muts om je hoofd warm te houden.
Gebruik een isolerend matje en eventueel een extra reflectiedekentje.

Tent
Kunststof doek is licht, hierdoor kan sneeuw er gemakkelijk van afgeschud worden. In een klein binnen-tentje blijf je makkelijker warm. Ventileer om het aanvriezen van condens te voorkomen.
In de winter kan de grond erg hard en koud worden. Boor voor de haringen zo nodig een gat in de grond en geef er nog een paar klappen op.
Na een jaar afwezigheid kijken Toos en Theo weer uit naar deze tocht....en ja we melden ons even keurig via de mail aan
Theo B schreef:Na een jaar afwezigheid kijken Toos en Theo weer uit naar deze tocht....en ja we melden ons even keurig via de mail aan
Kijk eens aan, de eerste aanmelding! Met jullie er bij kan het weekend al niet meer stuk. :lol:
Je participe à cette tourneé!

Fietsen we ook even langs de Vakantiebeurs in de Jaarbeurs?

Rik.
Mooi hoor! Annabella en ik doen ook weer mee!

Hartelijke groet
Hierbij de tarieven voor de campings die we aandoen.

13/14 januari
Camping Amstelkade
Amstelkade 61, 3648 KA Wilnis.
Kosten: Eur. 11,00 per persoon.
Inclusief gebruik verwarmde binnenruimte 'De Hooiberg'.

14/15 januari
Camping Leersumse Veld, fam. van Eem
Heulweg 2, 3956 KR Leersum.
Kosten: Eur. 5,00 per persoon.
Voor het gebruik van de binnenruimte 'De Kantine' vragen we een vrijwillige bijdrage van Eur. 2.00 per persoon.

Je kunt ter plaatse bij Anita betalen.
Ik kijk er al weer naar uit. Zou er weer zo'n mooi winters landschap zijn als begin dit jaar in Groningen? We gaan het zien.

Voor wat betreft de routes, is er iemand die er misschien GPS-tracks van kan maken?

Hartelijk dank,

Eric Picard
Dag Eric en Anita, ik wil er wel GPS tracks van maken.
Koert schreef: In zuidelijke richting, dus met water rechts, knp. 24, 80,
Woerdense Verlaat, langs sluisje, jaagpad, knp. 19, 81, 64, Kanis, knp. 63,7, Kockengen, knp. 5, snelweg en spoorlijn onderdoor, knp. 3
Breukelen centrum, knp. 84, r.a. Vechtoever, knp. 87, 85, 27, 49, 29, 20, 99.
Hollandsche Rading, knp. 82, 98, 97, 12,
Bilthoven, knp. 9, 50,
Huis ter Heide, knp. 84, 10, 83, 1, 2, 3, 6.
Maarn, knp. 7, 70, 71, (richting 82), Heulweg 2, Leersum
Let op: route-aanpassing zaterdag.
In zuidelijke richting, dus met water rechts, knp. 24, 80,
Woerdense Verlaat, langs sluisje, jaagpad, knp. 19, 81, 64, Kanis, knp. 63,7,
Kockengen, knp. 5, snelweg en spoorlijn onderdoor, knp. 3
Breukelen centrum, knp. 84, r.a. Vechtoever, knp. 87, 85, 27, 49, 29, 20, 99.
Hollandsche Rading, knp. 82, 98, 97,

94, 96, Den Dolder knp. 12, Huis ter Heide, knp. 50, 53, Sterrenberg/Soesterberg, 54,
83, 1, 2, 3, 6, Maarn, knp. 7, 70, 71, (richting 82), Heulweg 2, Leersum.
Hoogtepunt is de boer'nkool van Anita: met ook een vegetarische variant.
Top Ronald! Dat ziet er goed uit.
Ik heb me zojuist ook weer aangemeld :)
Wie komt er uit de omgeving van Den Haag en is van plan vrijdag per fiets naar Amsterdam Zuid te gaan en zou wel samen willen fietsen? Ik weet het nog niet zeker..
Is het ook mogelijk om alleen 14 januari mee te fietsen en niet mee te kamperen aan het einde van de dag? Ik zou dan aan kunnen haken bij station Breukelen. Hoe laat verwachten jullie daar ongeveer te zijn?

Op zich is mijn winteruitrusting wel toereikend maar ik heb andere zaken te doen dat weekend en vrijdag moet ik gewoon werken.

Oh, en een niet-lid uit Alkmaar (Poolse) zou misschien wel mee willen fietsen. Is dat oke? Of moet je lid zijn?
Een dagje meefietsen kan gerust en je vriendin is van harte welkom.
Het lukt me dit jaar niet om mee te fietsen met de Wintertrektocht. Ik wil jullie veel plezier wensen bij het fietsen van deze mooie tocht.
Wij zijn er ook bij. Er moet vrijdag nog gewerkt worden dus we zullen pas laat aankomen in Wilnis. Geen boerenkool voor ons dus maar hopelijk is er nog wel wat gluhwein over.

Harriet & Frank
ontzettend goed nieuws:

Bij weeronline.nl is het weer-fietscijfer voor de wintertrektocht a.s. vrijdag een 2
en voor zaterdag een 5
Da's op zaterdag 250% beter dan op vrijdag! ik zeg: "Hoeveel mazzel kan je hebben"
Het weer-fietscijfer op zondag is een 4.............en dat is niet zo heel erg ver van 'het fietsweer is voldoende te noemen''

Ik heb er zin an