Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuw: TREKTOCHT 12-14 augustus 2005 - Forum Wereldfietser

nieuw: TREKTOCHT 12-14 augustus 2005

NIEUW: Trektocht 12-14 augustus 2005

Beste mensen,

De Wereldfietser heeft spontaan een extra fietstocht ingelast en wel in het weekend van 12 t/m 14 augustus. Een ieder die hierin ge?nteresseerd is, is van harte welkom!! Lid of (nog) geen lid.

Datum: 12 ? 14 augustus 2005
Activiteit: Trektocht
Verzamelplek: Natuurkampeerterrein Groesbeek
Adres: Ds. J.A. Visscherlaan 2, 6561 KA Groesbeek
Verzameltijd: Vrijdagavond (12 aug) of zaterdagochtend (13 aug) v??r 10 uur ?s morgens
Fietsroute: Groesbeek ? Xanten ? Groesbeek
Overnachtingen: In eigen tent op campings
Prijs: Een ieder betaald voor zijn eigen eten en overnachting op de camping. Verder geen kosten!
Aanmelden bij: Rena Wolf ? renaw@yahoo.com en 06-49636551t/m donderdag 11 augustus 2005, 16.00 uur kan je nog per e-mail aanmelden. Daarna is het slechts nog telefonisch mogelijk

Voor meer informatie betreffende de verzamelplek (camping) zie: http://www.staatsbosbeheer.nl/doen/opva ... ACT_ID=488

Voor meer informatie betreffende de route zie: http://www.via-romana.de/romana-n.htm

Mocht je nog vragen en/of opmerking hebben, reageer dan via de 'nieuw antwoord' button.

Hopelijk tot de 12 of 13 augustus!!!
Groet,
Rena
Hoi,

De vorige keer toen we op natuurcamping Groesbeek kwamen.... was het al laat na een aardige zoektocht. Ik herinner me dat ik door een bos liep en aan mensen ging vragen waar de camping was. Ik was er al en stond OP de camping! Dus deze keer voor iedereen een kaartje:
Kaartje met route vanaf Mook en Molenhoek:
Afbeelding

Een grotere uitvoering van dit kaartje:
http://img162.imageshack.us/img162/3678/kaart12vs.gif

Voor de meer visueel ingestelden heb ik vanmiddag maar even de ultralight gepakt en wat fototjes gemaakt. De route vanaf de A73, vanaf het noordwesten gezien:
http://img162.imageshack.us/img162/1756/kaart21aj.jpg

En binnenin Groesbeek - wel vanaf het oosten gezien de volgende foto. Fietsers die vanaf Nijmegen komen moeten bij de supermarkt (S) naar rechts.
http://img162.imageshack.us/img162/1158/kaart33dq.jpg

Groetjes,
Leon

Lijkt me een mooi tochtje, maar wel een pittige eerste dag, of niet? Ik schat dat het vanaf Groesbeek nog altijd 130 km is als de gehele zuidroute 157 km is...

[quote="Roald"]Lijkt me een mooi tochtje, maar wel een pittige eerste dag, /quote]Ach, dat probleem lost zichzelf op. Bij een tweedaagse fietsvakantie moet je de tweede dag maximaal weer terug wat je de eerste gefietst hebt :D
Leon

De route op zich is het doel. Xanten is inderdaad ver weg, maar voor ons geen doel op zich.
Op de eerste dag kan je stoppen zodra de dag of het aantal kilometers te veel vorderd.
Een terugweg vinden is voor de meeste WF'ers geen probleem.

Groeten, John.

Als sterren aan de hmel staan..........

En voor degenen die deze tocht zien als alternatief voor Luik Bastenaken Luik is op en neer naar Xanten op 1 dag nog wel te doen 8)

Maar het is zoals John al zei: we stoppen wanneer we zin hebben in appeltaart en 's avonds wanneer het tijd is om een fles wijn open te trekken (en dat kan dus al heel snel zijn, na weinig kms... 8O ).

Dus doet allen mee!!

Groet,
Freek

Zoals gewoonlijk is er tijdens het weekend ruimte voor rust, ontspanning en gezelligheid, dus het zal zeker geen race worden!!! De bedoeling is er een leuk weekend tussenuit te gaan en een ieder weer eens te zien en te spreken. Ook is het altijd weer leuk als er nieuwe mensen zich bij ons aansluiten. We staan dus open voor iedereen!!! Passen ons aan de langzaamste aan!!! En verafschuwen geen appeltaart oder apfel kuche!!!

Groet,
Rena :wink:

ps: "Ik heb een toetoetoeter op m'n waterscooter" gaat misschien ook mee...

Ja en in Duitsland is het eten en bier goedkoop en groot!
Ik kijk al weer uit naar een leuke tocht met lotgenoten. Leuk zo'n spontane tocht net als met Pasen. Hopelijk zit het weer mee. Als het druk wordt kunnen we altijd weer een bikkeltocht en een appeltaartentocht organiseren. :wink:
Groet
Gudy

E?n potentiele tochtgenoot zou graag willen dat deze tocht een low budget tocht wordt.
Waarom niet? Pauzeren op een bankje of een stille plek in een bos is vaak leuker als een terras.

Het weerbericht draait eindelijk weer een beetje bij, laten we hopen op droge dagen!


Groeten, John.

Hoi,
Het is wel een idee om een keer een no-budgetweekend te organiseren, maar mijn behoefte aan een K?nnchen Kaffee en Torte mit Sahne is tijdens het fietsen best groot. Maar picknicken bij het bos zullen we wat mij betreft zeker ook doen.
Leon

Hoe staat het met campings langs de route?

Wat jammer dat ik hier met een ontstoken achillespees op zit te drogen van mijn redelijk verregende fietsvakantie van Frederikshaven terug naar huis..... :cry:

bert sitters schreef:Hoe staat het met campings langs de route?
Tegenover Rees aan de Rijn liggen er een stel en rondom Xanten liggen ze bij bosjes. Op mijn kaart is het tussengebied echter vrij leeg qua campings. Maar Rees zou je normaliter gemakkelijk halen.
Leon

Hoi Leon,

Ga je ook mee? Volgens mij gaan de volgende personen mee:

Rena
Gudy
Harm
John

Hoe zit het met Freek, Roald, Bert en hopelijk nog veel meer gegadigden?

Groet, John.

Voor degene die te nieuwsgierig zijn, de volgende mensen hebben zich opgegeven:

John
Gudy
Sander
Gregor
Leon
Freek
Yvette
Jan
Joke
Harm
Marco M.
Lisette

Roald en Bert hebben zich nog niet opgegeven, maar het kan zijn dat ze toch spontaan mee gaan.

Joris kan helaas niet, net zoals Jim, Lars, Gjalt en ga zo maar door.

johntelleman schreef:Hoi Leon, Ga je ook mee? Hoe zit het met Freek, Roald, Bert en hopelijk nog veel meer gegadigden?
Hoi John, je bent ongeduldig :lol:
Ja, tenzij het vervelend weer is ga ik mee. Roald is overigens de Cubeman.
Groetjes,
Leon

Hoo, hoo, Roald is gewoon Roald, ik dacht dat Cubeman, Martijn heet.

Zoals het eruit ziet ga ik er zijn. Ik maak er wel een mooi rondje van. Groesbeek is voor mij precies een dag fietsen. De voor mij derde dag fiets ik richting Venraij en dan door de Peel naar huis.

Met het voorbehoud van een beetje redelijk weer uiteraard. :D

Leon schreef:
johntelleman schreef:Hoi Leon, Ga je ook mee? Hoe zit het met Freek, Roald, Bert en hopelijk nog veel meer gegadigden?
Hoi John, je bent ongeduldig :lol:
Ja, tenzij het vervelend weer is ga ik mee. Roald is overigens de Cubeman.
Groetjes,
Leon
Roald heeft gelijk, ik ben ik en dus Martijn:)

Ben weer droog van m'n vakantie en net terug van de dokter voor de achillespees.
Blijkt gelukkig toch geen onsteking te zijn maar een overbelasting!
Als het weer beter gaat overweeg ik mee te gaan trouwens.
Vooralsnog heb ik er al veel minder last van dus het ziet er goed uit!

De weersvoorspellingen zjin tot nu toe niet slecht.
zie http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/