Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht vrijdag 15 - zondag 17 januari 2016

Leuk! Ik ben helaas zelf op pad.

Maar ik lees wat dingen over koude handen. Ik zeg: Zippo handenwarmer! 12 of 6 uur lekker warm :-)

Veel plezier allemaal
Leuk dat het in het noorden is. Onze achtertuin. Dan gaan we natuurlijk ook mee. Nog even kijken of we vrijdag of zaterdag aanhaken. En boerenkool is lekker.
Groet,
Frenk en Margo
rundoggy schreef:Leuk! Ik ben helaas zelf op pad.

Maar ik lees wat dingen over koude handen. Ik zeg: Zippo handenwarmer! 12 of 6 uur lekker warm :-)

Veel plezier allemaal

Heb je ervaringen met de Zippo handenwarmer? Ziet er wel gaaf uit en lijkt me handig.
Eric Picard schreef:Heb je ervaringen met de Zippo handenwarmer? Ziet er wel gaaf uit en lijkt me handig.
Ik heb er twee, al jaaaaren, met bewezen diensten in Noorwegen. Je kunt ze ook op heel andere plekken gebruiken dan alleen voor je handen... :) Zal ze meenemen dan kun je ze bewonderen.
Ik moet me helaas afmelden. Teveel andere bezigheden in januari. Sorry.
Volgens de weervrouw van vanavond wordt het vanaf nu elke dag een graad kouder. HT + ((DW-DN)*-1) resulteert dan in -7 *C graden op 15 januari a.s. Dus oorwarmers, thermo-ondergoed en sneeuwschep alvast opzoeken!

[waarbij HT = huidige dagtemperatuur in graden Celsius, DW = getalswaarde van datum wintertocht, DN = getalswaarde datum nu]
Rix schreef:Volgens de weervrouw van vanavond wordt het vanaf nu elke dag een graad kouder. HT + ((DW-DN)*-1) resulteert dan in -7 *C graden op 15 januari a.s. Dus oorwarmers, thermo-ondergoed en sneeuwschep alvast opzoeken!

[waarbij HT = huidige dagtemperatuur in graden Celsius, DW = getalswaarde van datum wintertocht, DN = getalswaarde datum nu]
Tot 4 januari zelfs 2 klein nulletje C per dag. Maar na 4 januari lijkt het te stabiliseren. Bron: http://www.buienradar.nl/weer/groningen ... /#14daagse
in je dromen rix zo koud word het echt niet
marcel22 schreef:in je dromen rix zo koud word het echt niet
Het is daar nu al ijzig...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Eric op de Fiets schreef:
marcel22 schreef:in je dromen rix zo koud word het echt niet
Het is daar nu al ijzig...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
maar de warmte van de gastvrouw en haar man verwarmen je daar zeker weer op. Je kunt er warm binnen zitten waarbij je uit meer verschillende stoelen kunt kiezen dan waar je op één avond in kunt zitten. Een super gezellige ruimte met een kookhoekje maakt het compleet.
Ik was er afgelopen zomer in juli toen er een storm was en ondanks de storm was het er goed toevoeven. Geen reden om niet te gaan, tenzij er andere afspraken in de agenda staan...
marcel22 schreef:in je dromen rix zo koud word het echt niet
In Oost-Groningen is het as we speak -5 *C. Zo gek was mijn formule dus ook weer niet... Ik ga mijn schaatsen vast uit het vet halen :D
Wordt voor mij ook eerste keer dat ik mee ga. Heb er al zin in.
Er zijn inmiddels 30 aanmeldingen. Volgens de huidige verwachtingen krijgt het weer in Groningen het komende weekend het rapportcijfer 7. 's Nachts onder nul en overdag boven nul. Soms lichte sneeuwval, maar ook af en toe een zonnetje. Niet veel wind.
Het karakteristieke, Groningse landschap is dan op z'n mooist, aldus Salome de eigenares van natuurkampeerterrein Wildemansheerd. Na het fietsen wacht de warme recreatieschuur. In een luie stoel geniet je van een dampend bord verse boer'nkool. Er gaat niets boven Groningen!
Aanmelden kan nog steeds bij Anita: ajhm.mathijssen@kpnmail.nl
Ik heb mij helaas 'door omstandigheden' moeten afmelden bij Anita. De vooruitzichten lijken vooralsnog prima, veel plezier voor hen die wel gaan.
ik zal vrijdag mijn auto ergens in de buurt van assen zetten en dan naar de camping komen rijden dus er hoeft niet op mij gewacht te worden op het stadion :D
heligek schreef:ik zal vrijdag mijn auto ergens in de buurt van assen zetten en dan naar de camping komen rijden dus er hoeft niet op mij gewacht te worden op het stadion :D
Wij doen hetzelfde! Vanaf de Tuinstraat in Assen omstreeks 16:00 uur.
Ik ga met de auto naar de camping van vrijdag en fiets vanaf daar naar het station. Ik heb de camping net gebeld, het is geen probleem om de auto daar tot zondagavond te laten staan. Vanuit Assen gaat er elk kwartier een trein naar Groningen, die doet er ongeveer 20 minuten over. Het is 6,8km van de camping naar het station.
Wie net als Ruud eerst nog het Groninger Museum wil bezoeken moet waarschijnlijk wel rekening houden met wat vertraging... NIEUWS. Moeten we in deze provincie nu ook met een rouwbandje om fietsen?
Dat wordt echt bikkelen dit weekend met een gevoelstemperatuur van bijna -12 graden! Ik hoop alleen dat de regen van vrijdag niet tot ijzel leidt.

Afbeelding