Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NAZOMEREN...in Zeewolde 28 - 30 augustus 2015 - Forum Wereldfietser

NAZOMEREN...in Zeewolde 28 - 30 augustus 2015

De WF organiseerde voor het laatste weekend van augustus steevast een activiteit op de Harskamperdennen....daarin is nu een verandering gekomen.
Dit jaar is gekozen voor een camping in het "nieuwe" land aan het water: Camping Erkemederstrand in Zeewolde.
Voor verdere informatie, zoals hoe je je kunt aanmelden.....zie de aankondiging bij de rubriek activiteiten.
We hopen weer op veel deelnemers en veel gezelligheid....!!!!!
Tot eind augustus.....
Nou....poeh....das nog es ....een verandering....met erg veel puntjes.....!!...Lex...!! :wink:
Nu het nazomerweekend met rasse schreden nadert, begin ik me stilaan af te vragen of er vanaf de camping in Zeewolde al leuke fietsroutes uitgestippeld zijn. Ik kan me vergissen, maar ik meen me te herinneren dat er de voorbije jaren eerder al véél meer bekend was rond het nazomerweekend... Veel meer animo ook, maar misschien vind ik niet de juiste kanalen om dat op te volgen?
Ik mag alleszins hopen dat daar de komende dagen verandering in komt, want ik kijk wel uit naar een gezellig weekendje fietskamperen!
Jullie toch ook?!
Ome_Gerrit schreef:Nu het nazomerweekend met rasse schreden nadert, begin ik me stilaan af te vragen of er vanaf de camping in Zeewolde al leuke fietsroutes uitgestippeld zijn.
De volgende twee routes zijn gereed:
Polderroute - Een rondje door de Flevopolder, langs diverse natuurgebieden zoals Hulkesteinse bos, Almeerderhout, de Oostvaardersplassen, Hollandse Hout, Knarbos, en het Horsterwold. Het Horsterwold is met ruim 4000 ha het grootste aaneengesloten loofbos van Nederland.
De link naar de route vind je hier>>>

Tweebruggenroute - Een rondje op het vaste land. We fietsen door de natuur rondom Putten. Komen vlak langs de Bostoren op Landgoed Schovenhorst, door het Putterbos, koffie in Drie, over de Ermelosche heide naar Harderwijk. Via Harderwijk rijden we terug naar de Flevopolder. Daar komen we langs het moerasgebied Hardenbroek, Zeewolde, Horsterwold en De Stille Kern.
De link naar de route vind je hier>>>

Beide routes zijn knooppuntroutes, maar voor de zekerheid laat ik die nog even controleren. Uiterlijk maandagavond publiceer ik de knooppunten inclusief wat aanvullende info.

Info nu een beetje versnipperd, maar de knooppunten staan hier>>>
In de informatie lees ik: 'Vanwege het aantal deelnemers hebben we besloten op om zaterdagavond niet voor de deelnemers te gaan koken'.
Betekent dat nu dat er heel veel wereldfietsers komen of dat er heel weinig komen?

Rik.
Ik lees nergens dat er niet vanwege het aantal deelnemers besloten is om op zaterdagavond niet voor de deelnemers te gaan koken:
http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... t-zeewolde
Overigens vind ik het nog wel interessant wie er gaat koken!!!!
Bert van Sprang schreef:Ik lees nergens dat er niet vanwege het aantal deelnemers besloten is om op zaterdagavond niet voor de deelnemers te gaan koken:
http://www.wereldfietser.nl/activiteit/ ... t-zeewolde
Overigens vind ik het nog wel interessant wie er gaat koken!!!!
Dat staat in de brief die de deelnemers vanavond hebben ontvangen. Een ieder gaat voor zichzelf koken, of naar een restaurantje.
Maar men komt toch niet alleen voor het eten naar het nazomerweekend?
Niet alleen, maar wel vooral!
Het nazomerweekend is een groot meet-and-greet-festijn en tijdens een gezamenlijke maaltijd op zaterdagavond komt dat duidelijk beter tot zijn recht als wanneer iedereen het voor zich regelt of zelfs uit eten gaat. En inderdaad: gaat het gezamenlijk eten niet door vanwege te veel of te weinig deelnemers? Wanneer het organisatorisch tot problemen leidt voor iedereen te koken, kan er toch ook een barbecue geregeld worden of als laatste noodoplossing gezamenlijke maaltijd van de chinees. Ik zou als organisatie niet willen dat iedereen zijn eigen ding gaat doen.
Rix schreef:Betekent dat nu dat er heel veel wereldfietsers komen of dat er heel weinig komen?

Rik.
In het mailtje van Lex tel ik zo'n dertig geadresseerden. Ik denk dat Inge voor zo'n aantal haar bed niet uitkomt ;-)
(Even Off Topic) 31 jaar geleden werd de WF opgericht op de Harskamperdennen. Nu voor het eerst een andere locatie (jammer!). Ik heb de mededeling over het waarom gemist. Weet iemand die? Of is het zomaar?
Blanche schreef:(Even Off Topic) 31 jaar geleden werd de WF opgericht op de Harskamperdennen. Nu voor het eerst een andere locatie (jammer!). Ik heb de mededeling over het waarom gemist. Weet iemand die? Of is het zomaar?
Niet geheel voor het eerst, 2010 zaten we in Elim :wink:

Het waarom weet ik niet, de Harskamperdennen qua kampeerplek vind ik geweldig, om te fietsen vind ik het wel fijn een andere locatie.
Marjan schreef:Niet geheel voor het eerst, 2010 zaten we in Elim :wink:
O ja! Hoe kan ik die nu vergeten - weet nog dat we zo hebben zitten lachen daar. :wink:
Inderdaad, met de barbecue in de tent, met heerlijke gerookte Wereldfietsers toen de wind draaide :)

Maar ik heb mij ook afgemeld voor dit weekend. Vanuit een andere vereniging waar ik ook lid van ben wordt ook een weekend georganiseerd, en daar ga ik nu heen.
Marc v G schreef:Inderdaad, met de barbecue in de tent, met heerlijke gerookte Wereldfietsers toen de wind draaide :)
Was die barbeque in de tent een poging om met behulp van de zo opgewekte koolomonoxide de massaal op de binnenkant van het tentdoek groeiende zwarte schimmel te bestrijden?
Blanche en Marjan,
Ergens heb ik gelezen of van iemand gehoord dat één reden was dat een andere omgeving leuk is omdat alle routes rondom de Harskamp wel gefietst zijn. De Veluwe blijft mooi net als de kampeerplaats, vind ik zelf.
In dit draadje blijkt ook maar weer eens dat gewoonte Wereldfietsleden niet vreemd is. Niks mis mee hoor.
Groeten van Loes
Dat staat in de brief die de deelnemers vanavond hebben ontvangen. Een ieder gaat voor zichzelf koken, of naar een restaurantje.
Maar men komt toch niet alleen voor het eten naar het nazomerweekend?[/
Wel zo fijn dit ook even bij activiteiten aan te passen! Iets wordt een succes als er op een correcte manier reclame voor gemaakt wordt: dus inderdaad een positief bericht waarom het deze keer Zeewolde wordt ipv De Harskamperdennen, duidelijk melden wat we daar aan gaan treffen: bijvoorbeeld betere accomodatie voor de vergadering en/of betere keukenfaciliteiten, een positief verhaal over de mooie routes die er gefietst kunnen worden etcetera. Dat ik sowieso voor twee overnachtingen moet betalen is ook niet erg klantvriendelijk. Laat ik het zo zeggen: ik word niet erg gestimuleerd naar Zeewolde af te reizen.
Bert,

Door het op t forum te melden maak je wel bekend hoe je er over denkt, maar het is mij niet duidelijk aan wie je de vraag stelt.
Door mij te citeren lijkt het er op dat je mij erop aanspreekt.
Voor alle duidelijkheid, ik ben slechts mogelijk deelnemer die aangeboden heeft 2 routes in elkaar te sleutelen toen iemand door omstandigheden die niet aan kon leveren.
Ik zou dus wel komen als ik jou was , zodat we komend weekend met elkaar als vereniging het fundament kunnen leggen voor het nazomerweekend 2016.

Met vriendelijke groet,
Ruud
Bert stelt toch helemaal geen vraag?
Kunnen we niet alsnog gezamenlijk eten organiseren?
Inderdaad zoals Bert voorstelt BBQ , Chinees, of anderszins laten bezorgen?
Of samen met eigen branders iets gezelligs in elkaar flansen?

Met oud en nieuw hebben we dat ook al een gepresteerd, dat moet nu ook lukken.