Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterhoekweekend 11-13 september - Forum Wereldfietser

Achterhoekweekend 11-13 september

Het is weer erg hard gegaan met de aanmeldingen. We zitten (voorlopig) vol op het max van 25 personen. Wil je toch eventueel nog mee dan kom je op de wachtlijst.

Als je je al opgegeven hebt en je kunt alsnog niet mee, meld dat dan even, dat geeft ruimte voor een ander.


Groet,
Ben & Ingrid
We hebben de route afgelopen weekend nog een keer na gefietst en de laatste onvolkomenheden er uit gehaald. Het is een mooie tocht geworden!

We fietsen 3 dagen; van Lochem naar Winterswijk/Ratum dan naar Ootmarsum/Hezingen en vervolgens weer naar Lochem. De dagafstanden zijn tussen
de 72 en 82 km.

We vertrekken vrijdagmorgen 11 september om 9.15 uur uit Lochem, dus kom svp al donderdagmiddag/avond om gedoe met vertraging door files , de fiets die in de spits niet mee kan in de trein, etc, dus stress te voorkomen.

Als je niet mee kunt door omstandigheden meldt dat dat dan even aan bhuve@hotmail.com, er kan dan iemand van de wachtlijst mee.

De GPS tracks van de route en verdere achtergrondinformatie krijg je met een week op je-mail adres.

En nu nog mooi weer, wij hebben er in ieder geval zin in !

Ben & Ingrid
Wij hebben er ook zin in!
Gisteren en vandaag herhaaldelijk tegen elkaar gezegd, wat hebben we het vorige week getroffen en wat gaan we het volgend weekend treffen.
Wat gisteren met name gevallen is aan regen...dat is alvast maar gevallen en de vooruitzichten zijn na woensdag goed! :D
Jammer dat we er niet bij kunnen zijn, maar je kunt nu eenmaal niet wegblijven bij een familiereünie die je zelf hebt georganiseerd... :D
De weersvooruitzichten zien er inderdaad goed uit. Dit weekend nog de koffiestops gebeld en vastgelegd.De eerste dag is bij een zgn "rustpunt" bij een boerderij waar de boerin een paar lekkere taarten voor ons gaat bakken.
Jammie!

Ben & Ingrid
Hier ook zo'n geluksvogel, 2 weekenden geleden met prachtig weer op Texel,
vorig weekend met prachtig weer in Zeewolde en straks weer met zon op stap!

Ik kijk er naar uit, nieuwsgierig naar de kampeerplekjes en de zelfgebakken taart van de boerin ;-)
Hallo Fietsvrienden

De tent hangt weer te drogen de spullen worden weer schoongemaakt.
Wat was het weer gezellig en mooi!
Allemaal bedankt en compliment voor Ben en Ingrid.
Hier nog een link naar de foto's.
Heb je bezwaar tegen een foto(s) laat het weten dan haal ik hem weg.

https://plus.google.com/116930311380828 ... 0828723114

Groetjes,

Henk de Leeuw
Hier nog 2 korte filmpjes helaas staat niet iedereen er op!

Groetjes,

Henk de Leeuw

https://plus.google.com/116930311380828 ... 0828723114
Henk, bedankt voor de mooie foto's en iedereen bedankt voor het gezellige weekend en de uitstekende organisatie door Ben en Ingrid. Wat een prachtige plekjes hebben we gezien!

Groetjes en tot ziens,
Tonnie
Over asfalt en zandpaden, langs beken en kanalen, door bossen en weilanden, over kromme paadjes en langs rechte boerenwegen.

Ben en Ingrid leidden ons een heel weekend langs de mooiste plekjes van de Achterhoek en Twente.

Pauzeerden daar waar de taart op ons stond te wachten. Sliepen in de prachtige en rustige natuur van de NTKC.

En bovenal waren de weergoden ons goed gezind. Kortom een superweekend!

Hierbij mijn foto's van het weekend.

Groet,
Ruud
Na nog een dag extra fietsen zit het er ook voor mij weer op.
Ben en Ingrid, bedankt voor de zeer gedegen organisatie.
Prachtige routes en mooie primitieve campings
Iedereen bedankt voor het fijne gezelschap.
Wat mij betreft een geslaagde tocht

hier ook nog mijn Beeldmateriaal
nog wat kiekjes voor een regenachtige avond!


groetjes Anneke & Peter

https://picasaweb.google.com/1158688245 ... prY5M7EmQE
En hier een fotoverslag van het driekoppige appeltaartgroepje, dat twee dagen lang in een fotovriendelijk tempo reed (voor wie het nog niet wist: ik stap altijd van mijn fiets als ik een foto maak :wink: ). De laatste dag zijn we wel met de hele groep meegefietst en dat was hard werken met een gemiddelde snelheid van 18 km/uur (normaal haal ik zo'n daggemiddelde alleen op lange rechte wegen met een harde wind in de rug; vrijdag en zaterdag reed mijn groepje circa 16 km/uur en hadden we ook meer en langere koffiepauzes, picknicks en fotosessies dan zondag). Niet dat ik zo'n hekel aan doorfietsen heb, maar de Achterhoek en Twente zijn veel te mooi om snel doorheen te racen...

Afbeelding
Hallo allemaal,

Het was weer een een geweldig mooi, gezellig en geweldig georganiseerd Achterhoekweekend. Complimenten voor Ingrid en Ben die er alweer wat moois van hebben gemaakt. Prachtige routes waar je inderdaad de tijd voor moet nemen en dat hebben we gedaan!

Leuk om de mooie foto's van Henk, Ruud, Anke en Peter&Anneke te bekijken. En niet te vergeten Kees, inclusief de zeer gewaarde uitleg.

Ik heb genoten!

Tot een andere keer,
Annita
Ingrid et moi worden een beetje verlegen van alle warme reacties op het Forum, per mail en persoonlijk in Lochem. We hebben toch blijkbaar weer ons doel bereikt, een groep mensen een mooi lang weekend bezorgen in onze geliefde Achterhoek. Ook de NTKC terreinen blijken voor veel mensen verborgen pareltjes te zijn. Wil je hier nog wat over kwijt zie ook het andere topic " NTKC wat kan ik er verwachten"?
De potjes jam die we als dank meekregen zijn al aangebroken en smaken heerlijk!

Een aantal noordelingen (die weer...) stapte in Lochem in de verkeerde trein, maar was toch nog om 18.00 uur in Groningen en daarvoor waren bij Markelo/Rijssen al een aantal mensen afgezwaaid naar Deventer. Ach zo,n laatste dag is toch vaak een 10 kleine negertjes verhaal.

Wat wordt het volgend jaar? Er zijn een paar opties. Veel mensen die wel eens mee willen maar door het zeer snel vollopen van de deelnemerslijst er naast grijpen eens een kans geven, dus een weekend met alleen "nieuwelingen" Een standplaatstocht, dus eens lekker zonder bagage fietsen. En misschien gaan we de Achterhoek ooit wel eens een keer uit, eens een andere omgeving.

Bedankt mensen, het was weer fijn en inspirerend om een weekend met jullie op te trekken !
OK, ik weet weer waar ik niet aan meegedaan heb. Stralende plaatjes hoor!
Loes
keesswart schreef:En hier een fotoverslag van het driekoppige appeltaartgroepje, dat twee dagen lang in een fotovriendelijk tempo reed (voor wie het nog niet wist: ik stap altijd van mijn fiets als ik een foto maak :wink: ).
Heerlijk zon'n klein onthaast groepje met aandacht voor de omgeving!
Mooie foto's Kees!
Helemaal eens met Blanche. Dat zou ik ook wel vaker willen, maar meestal wordt ik meegezogen in de groep. Bedankt voor de goede voorbeeld Kees. En prachtige foto's.
Kwestie van eigen kleine groepjes maken Hans. Er zijn er vast meer die dat willen - de laatste keer dat wij mee waren, hebben we het ook zo gedaan. Maar das al een poosje terug.
Ha Loes, Hans en Blanche, als jullie er een volgende keer bij zijn: welkom in de appeltaartgroep met extra koffie en fotosessies! Ik heb dit vaker gedaan en ben soms ook afgeweken van de route (sinds een paar jaar weet ik dat Annita een goede neus heeft voor kleine paadjes met verrassingen, al zat de route in de Achterhoek nu zo goed in elkaar dat dat niet nodig was). Met Pasen en Hemelvaart reed ik ook vaak in een kleine relaxte groep, die meestal na de koffie ontstond. Soms met z'n tweeën, soms met z'n tienen (dan kan er weer opnieuw gespitst worden) en dat beviel me prima, al heb ik toen geen foto's gemaakt. Je ziet zo meer van de omgeving en hebt meer tijd voor elkaar dan in een grote snelle groep.