Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterhoekweekend 11-13 september - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Achterhoekweekend 11-13 september

Het pas een prachtige tocht en wat hebben we een mazzel gehad met het weer.
Dank voor de goede en fijne service donderdagavond laat, na 23.00 toen jullie me opwachtten met een lamp bij de ingang van de kampeerplek. Het was een "avontuur" op zich om, zonder GPS, over de niet verlichte wegen en bospaden de weg te vinden. Zonder jullie, was ik finaal aan die ingang voorbij gereden.
Ja we hadden er voor gewaarschuwd het kan daar erg donker zijn .....Maar een echte wereldfietser vind ook in het donker over ongebaande paden en zonder GPS zijn weg....

E zagen wel tot onze verassing 2 lichtjes in de verte aankomen. Ook een goede service van een lokalo die netjes tot de ingang meegefietst is.

Ben
HansvanderVeeke schreef:
bert sitters schreef: De appeltaartgroep neemt onderweg wel een plaats op een terras om de appeltaart te keuren.
En die groep denk dat de andere groepen geen appeltaart eten...
Maar dat doen ze toch ook altijd!
Voor veel fietsers is appeltaart met koffie vooral brandstof met een pepmiddel: zodra het ingenomen is, moet er weer gefietst worden om rond 4 uur op de camping te arriveren.
Voor 'appeltaartfietsers' is de koffiestop een van de hoogtepunten van de dag. Soms wordt er later nog een tweede koffiestop ingelast. Andere hoogtepunten waarvoor het fietsen onderbroken wordt, kunnen zijn het maken van een bijzondere foto, het spotten van een steenuil, het ontmoeten van een eigenzinnige koe, het communiceren met andere fietsers (niet te verwarren met het roepen van 'tegenligger' of 'paaltje' :wink: ). Het fietsen dient dan vooral om die bijzondere momenten te laten gebeuren en met elkaar te verbinden. Als de camping om een uur of 6 bereikt wordt, is dat nog vroeg genoeg.
[quote="ben huve"]Ja we hadden er voor gewaarschuwd het kan daar erg donker zijn .....Maar een echte wereldfietser vind ook in het donker over ongebaande paden en zonder GPS zijn weg....

E zagen wel tot onze verassing 2 lichtjes in de verte aankomen. Ook een goede service van een lokalo die netjes tot de ingang meegefietst is.

Ben[/quote]
Klopt Ben, zonder die lokalo, die ik onderweg tegenkwam, waarvan zijn bestemming een stuk achter de camping lag, zou mijn weg in het donker ernaar toe een heel stuk lastiger en spannender zijn geweest.
Wij hebben genoten! En hebben besloten het lidmaatschap van de ntkc toch maar niet op te zeggen. :wink:
De terreintjes zijn zo mooi gelegen, het is als vrij kamperen maar dan met de luxe van toilet, douche en legaal.

Ingrid en Ben, heel hartelijk dank voor de organisatie, alle anderen voor de gezelligheid.
Wij zijn maandag nog even doorgegaan in tent maar vanaf woensdag 2 nachtjes in een trekkershut ivm een door en doorweekte grasmat, dat was niet leuk meer.

Tot op een volgend weekend!
Bedankt, voor de mooie route door de Achterhoek en Twente.
Het blijft mij verrassen hoe Nederland mooi kan zijn, ook in het donker als je aan moeten op de camping.
Ook ik heb genoten van de mooie kampeerplekjes van NTKC en denk er hard over om lid te worden. Een aanrader voor een andere.

Ben en Ingrid tot volgend jaar.

Ton
Hoi Ton ,
Gewoon snel lid worden dan kun je al eerder een keer mee ......en hoef je niet een heel jaar te wachten

Gr Ingrid

en voor alle anderen geen angst hebben voor caravans ( leden van soms al wel 80jr en oud tent kampeerders met vaak heel veel ervaring in lopend en fietsend onderweg zijn in de wereld) en dat zijn vaak echte lieverds met een groot hart voor trekkers (+heimwee naar die tijd) van wie we vaak een kop koffie /thee aangeboden krijgen bij aankomst)
en ook niet voor niet gastvrij ontvangen worden, daar is de NTKC zich van bewust en daar wordt ook hard aan gewerkt om dit te verbeteren
en hoe meer WF lid worden van de NTKC hoe meer je een mede WF tegenkomt die kampmeester is .........