Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terugblik op de WF beurs in Bussum - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Terugblik op de WF beurs in Bussum

Loes van den Bergen schreef:Doe mij er maar 3 dan; noord, zuid én midden.
'k Bied me ook aan om brood te smeren of zoiets want grote kans dat de afgelopen broodsmeerders naar noord of zuid gaan. Da's natuurlijk wel een dingetje; vrijwilligers die op drie locaties de zaak kunnen laten draaien.
Loes
Gelukkig waren er ook paaseitjes :wink:
:cry: ik had erg erg graag bij willen zijn, maar ik kon niet.

2 keer de beurs houden is wel een goed idee denk ik dan voor iedereen die de 1e keer niet kan (of andersom)
bert sitters schreef:
Gelukkig waren er ook paaseitjes :wink:
Rats... heb ik gemist!
Ave Gone schreef:
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Een iets meer naar het noorden?
Nee, naar het zuiden :wink:
Ha die Leon, voel jij je geroepen? :wink:
HansvanderVeeke schreef:
Wim schreef:Gezien de drukte is er misschien ook wel een markt voor twee beurzen per jaar.
Een iets meer naar het noorden?
Ha die Hans,

Een beurs is misschien een groot woord, maar er zou iets in Groningen georganiseerd kunnen worden met lezingen, workshops en informanten. In het verre verleden hebben we iets gedaan samen met Reisboekhandel de Zwerver. Dat verzandde, omdat het te algemeen werd. Het moet echt gericht zijn op fietsende reizigers.
Je hebt wel eens getracht om een lezing te organiseren met Eric Schuijt, maar kreeg toen onvoldoende aanmeldingen.
Je kunt een uitdraai maken van de e-mail adressen op postcode van de leden van de Wereldfietser en alle leden in de drie noordelijke provincies een uitnodiging sturen. Wellicht dat een paar Groningers eens kunnen gaan praten met de Activiteiten Commissie van de Wereldfietser. Een balletje opgooien tijdens het volgende Rondje Groningen?

Groetjes,

Bert
Bert,

Bedankt voor je ideeën en suggesties. Maar eens kijken wat we ermee kunnen.
Overigens hoeft het voor mij niet perse in Groningen of Leeuwarden. Zwolle maakt voor ons noorderlingen zelfs al een heel verschil.
Ook hangt het af van de veprijwilligers die er tijd in kunnen en willen stoppen. Gezien de bevolkingsdichtheid, zitten die nu eenmaal meer in het westen van het land.
Wordt vervolgd.
Namens de organisatoren, Jim, Hans, Fred, mijzelf en natuurlijk alle vrijwilligers en niet te vergeten de exposanten die hebben meegewerkt om deze beurs mogelijk te maken heel erg bedankt voor alle uitingen van lof.

Het was dit jaar heel druk, meer dan 650 deelnemers die al heel vroeg op de stoep stonden waardoor we genoodzaakt waren de lezingen wat later te laten beginnen. Versleten maar voldaan kwam ik die zondagavond thuis.

Als je terugkijkt naar de enorme drukte in de zalen waar de leningen gehouden werden kan ik mij de roep om 2 lezingen wel voorstellen. Maar een 2e beurs of een grotere locatie geeft een enorme druk op de AC commissie en je merkt duidelijk dat het weer van grote invloed is op het aantal bezoekers. Verleden jaar hadden we maar 450 bezoekers, het was toen prachtig warm weer. Afgelopen zondag en in 2013 was het koud en winderig. In 2013 hadden we ook ongeveer 600 bezoekers. Er kleeft een groot financieel risico aan om naar een grotere (duurdere) of 2e locatie te gaan. En de sprekers zitten ook niet te wachten op zalen die nauwelijks bezet zijn. Bij de grote commerciële beurzen gebeurt het ook regelmatig dat de zalen (te) vol zijn.

Ronald van der Perk
Ik vond het een prima en goed bereikbare locatie. Als spreker had ik de pech dat ik er al vroeg moest zijn, en zeker ruim op tijd moest zijn, maar als ik gewoon als bezoeker was gegaan had ik veel minder marge hoeven aanhouden. Een tweede kassa bij de ingang is wel een idee voor de volgende keer, of wat meer tijd tussen het moment waarop de deuren open gaan en de eerste lezingen.
Wim schreef:Ik vond het een prima en goed bereikbare locatie. Als spreker had ik de pech dat ik er al vroeg moest zijn, en zeker ruim op tijd moest zijn, maar als ik gewoon als bezoeker was gegaan had ik veel minder marge hoeven aanhouden. Een tweede kassa bij de ingang is wel een idee voor de volgende keer, of wat meer tijd tussen het moment waarop de deuren open gaan en de eerste lezingen.
Ja, dat zijn veelgehoorde opmerkingen die we zeker zullen meenemen naar de volgende beurs.

Ronald van der Perk
In Zwolle, ik ben voor!
Maar die "mini" beurs in Dronten was ook prima hoor.
Kan mij voorstellen dat het een enorme klus is om het te organiseren.
Anja
Ik (ligfietser) vond het een leuke beurs en mooi kennismaking met Wereldfietser. Het niet-commerciele karakter sprak mij erg aan.

Verbeterpuntje: bordjes bij de landentafels hoog ophangen. Ze waren nou niet/lastig te zien, vaak hing er vanalles overheen. Hoog ophangen (of aan een stok) maakt het zoeken makkelijker, zeker als het zo druk blijft.


Wat die drukte betreft: ik denk dat het gratis kunnen reizen (boekenweek) ook heeft meegespeeld. Uitstekende samenloop of uitgekiend gepland.
Het was zeker een leuke beurs, maar voelde wat te druk. Met name de centrale hal waar alle informatie gegeven werd! Misschien kan ik een tip geven (heb er verder geen belang bij), mijn werk (een school in Amersfoort Vathorst) verhuurt ook ruimtes tegen een geringe bijdrage, zit pal naast het station. Ik weet natuurlijk niet wat de ruimte nu kost waar de beurs was, maar ik kan misschien eens een balletje opwerpen.