Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015

Wintertrektocht 2015, vrijdag 9 januari – zondag 11 januari 2015
De eerste trektocht in het nieuwe jaar is een echte klassieker waar altijd veel belangstelling voor is. De strijd tegen de elementen, de gezelligheid, kamperen in de sneeuw en traditioneel met Glühwein en Anita’s Boerenkool met worst.
De tocht voert ons dit jaar door de mooiste- en voor velen nog onbekende streken van de provincies Utrecht en Noord-Holland.
Nooit speelden de weersomstandigheden ons ernstig parten in de zin dat de wintertrektocht niet doorging. Gladheid kan reden zijn de route aan te passen. Bij grote tempoverschillen splitsen we in een ‘snelle groep’ en een ‘terrassengroep’.

Vrijdag 9 januari, Amersfoort – Amsterdam (ca. 60 km.)
• We verzamelen om 12.00 uur op Station Amersfoort.
• Vertrek 12.30 uur.
• We overnachten op de gezelligste camping van Amsterdam, Camping Zeeburg. Voor eten en vertier kunnen we gebruik maken van het restaurant. We koken gezamenlijk de Boerenkoolmaaltijd. Eet je vegetarisch? Zorg dan zelf voor een vleesvervanger. Douche en WC zijn verwarmd.

Camping Zeeburg
Zuider IJdijk 20
1095 KN Amsterdam
020-694 44 30
GPS: N 52°21'54” / E 4°57'34”
Kosten: 1 persoon met tent € 7,00, 2 personen met tent € 12,00, douchemunt € 0,80
http://www.campingzeeburg.nl/index.php?page=nederlands

Zaterdag 10 januari, Amsterdam – Anna Paulowna (ca. 95 km.)
• Vertrek Camping Zeeburg om 9.30 uur.
• We verblijven deze nacht op minicamping Lighthouse in Anna Paulowna. ’s Avonds zoeken we een restaurantje in de buurt. Kook je liever zelf je potje, dan kan dat natuurlijk. Er is verwarmd sanitair en we kunnen gebruik maken van en ruime schuur met voldoende tafels en stoelen.

Minicamping Lighthouse
Middenweg 3
1761LC Anna Paulowna
0224-593211
GPS: N 52°51'33'' / E 4°47'24''
Kosten: € 4,00 p.p.p.n., tentje €3,00, tent €5,00
http://campinglighthouse.blogspot.nl/20 ... house.html

Zondag 11 januari, Anna Paulowna – Alkmaar (ca. 50 km.) - Zaandam (ca. 35 km.)
• Vertrek Minicamping Lighthouse 9.30 uur.
• Verwachte aankomst station Alkmaar ca. 14.00 uur resp. station Zaandam ca. 16.30 uur.
• Vanaf Zaandam kan je eventueel met Koert doorrijden naar Amsterdam CS (ca. 20 km.).

Algemene informatie:
• De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping en/of maaltijd worden hoofdelijk omgeslagen.
• Denk aan verlichting en opvallende kleding.
• Overweeg het dragen van een helm.
• Onnodig om te zeggen dat je fiets, kleding en kampeeruitrusting winterproof moeten zijn. Heb je weinig ervaring met kamperen in de winter, kijk dan eens op http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-12-01.php en genoemde links.
• Voor nadere bijzonderheden zie het forum.
• Maak zoveel mogelijk gebruik van dit forum maar voorkom non-informatie.

Aanmelden:
• Per mail bij Anita Mathijssen: ajhm.mathijssen@kpnmail.nl.
• Vermeld of je zaterdag met de gezamenlijke maaltijd meedoet.
• Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
• Leuk wanneer je ook op het forum meldt dat je meegaat.
• Slaap je liever in een caravan of blokhut, dan regel je dit zelf rechtstreeks met de camping.

Knooppuntenroute:
Vrijdag: (60 km.)
• Station Amersfoort – 99 - 10 – 73 – 72 – 15 – 17 – 19 – 20 – 25 – 02 – 01 - 75 – 76 (Huizen) – 77 - 78 – 33 – 18 – 17 – 16 (Muiden) – 15 – 55 – 54 – 52 (Camping Zeeburg)

Zaterdag: (95 km.)
• Camping Zeeburg – 52 – 46 – 47 – 79 – 77 – 75 – 57 – 54 – 55 (Monnickendam) – 56 – 99 – 98 (Volendam) – 97 – 64 – 83 – 37 – 31 – 30 – 35 – 24 – 23 – 42 – 41 – 40 – 39 – 01 – 02 – 68 – 58 – 53 – 52 – 78 – 36 – 34 – 14 (Oudesluis) – Minicamping Lighthouse

Zondag: (50+35 km.)
• (50 km.) Minicamping Lighthouse – 14 – 34 – 44 – 35 – 42 – 43 – 32 – 41 – 44 – 45 – 47 – 46 – 08 – 05 -06 – 73 – Station Alkmaar
• (35 km.) Station Alkmaar – 73 – 33 – 34 – 27 – 26 – 18 – 19 – 20 – 24 – 84 – 85 – 86 – 90 – 91 – 71 – 70 Station Zaandam

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Wil iemand een GPS-track van de knooppuntenroutes maken?

Met dank aan Roald.
De tracks staan hier onder.
Leuk, ik zet hem in mijn agenda. waarschijnlijk doe ik weer mee.
Aangemeld. Ik wil weer mee. Zin in.
Koert schreef:Wil iemand een GPS-track van de knooppuntenroutes maken?
vrijdag Amersfoort-A'dam:
http://www.bikemap.net/en/route/2845615 ... rvrij-60km

zaterdag heen:
http://www.bikemap.net/en/route/2845532 ... r_zaterdag

terug tot Alkmaar:
http://www.bikemap.net/en/route/2845538 ... zondag50km

Extra 35 van Alkmaar naar Zaandam:
http://www.bikemap.net/en/route/2845539 ... terextra35
Komt de route nog langs een station zaterdagochtend of moeten diegene zaterdagochtend van een station in de buurt naar de camping komen?

Wat is het handigst?
ruudvp schreef:Komt de route nog langs een station zaterdagochtend of moeten diegene zaterdagochtend van een station in de buurt naar de camping komen?
De route komt zaterdag niet langs een station maar handig is:
a. het Muiderpoortstation: 10-15 minuten naar de camping
b. het Amstelstation: 15-25 minuten naar de camping
c. het Centraalstation: ca. 45 minuten naar de camping
d. Station Purmerend: aanhaken als we in de buurt zijn (knooppunt 97 of 64).
Roald. Dat had je snel voor elkaar! Hartelijk dank.
Ook aangemeld. Leuk initiatief!
Na een aantal jaren alleen gefietst te hebben lijkt het me leuk om eens met gelijkgestemde op pad te gaan. Ben benieuwd.
In Amersfoort zijn nieuwe knooppunten geplaatst. Ik zal van de week de route tot knooppunt 83 even langsfietsen. Op Waypoint Fietsroutenetwerk Nederland staan ze al. Wsw zal de route even aangepast moeten worden.
..en ik heb mij ook aangemeld :D
Ik rij vrijdag vanaf knooppunt 75 (Huizen) de route een stukje terug, zodat ik jullie tegemoet rij, en dan ontmoeten we elkaar (hopelijk :D )

Lijkt mij reuze leuk, wel spannend als het koud is :shock:
ik wil ook wel mee.

Mario
Toos en Theo gaan heel graag mee.
(Sorry, verkeerde draadje)
Wat een uitdaging! Ik heb de datum gereserveerd in mijn agenda en tref alvast warme voorbereidingen.
From: info@campingzeeburg.nl
To: kschouten
Subject: RE: de Wereldfietser
Date: Thu, 20 Nov 2014 10:56:26 +0100

Beste Koert,

Ik heb hier de mogelijkheden nog eens overlegd. Helaas is het voor ons niet haalbaar het restaurant open te doen maar we kunnen wel de receptie speciaal voor jullie die avond open houden. Daar zetten we dan voldoende tafels en stoelen neer, kachel aan en muziekje op. Wij zullen hier geen extra kosten voor in rekening brengen. Wij hebben echter geen serviesgoed dus is het aan te raden dat jullie dat zelf meenemen, wel zal het winkeltje open zijn zodat jullie drinken etc. kunnen kopen. Wij kunnen de receptie tot maximaal 23.00 uur open houden als jullie er dan voor zorgen dat tegen die tijd alles weer netjes opgeruimd is zou dat heel fijn zijn.

Als bovenstaande een optie voor je is hoor ik dat graag zodat we verdere afspraken kunnen maken. Ik zie je reactie tegemoet.

Jolanda Magilse, Camping Zeeburg

Jolanda,

Jullie zijn helemaal geweldig!

De branders, pannen en ingrediënten breng ik vooraf. We koken buiten de receptie.
Bestek, borden en bekers heeft iedereen zelf bij zich.
We helpen graag met sjouwen en ruimen het ook weer netjes op.
Als we een kliekje van 'Annieta's boerenkool met worst' voor jullie moeten bewaren dan hoor ik graag voor hoeveel personen.

Koert
Ik ga niet mee, maar klinkt als een leuk feestje! Wat een goeie service van die camping, chapeau!
From: info@campingzeeburg.nl
To: kschouten
Subject: RE: de Wereldfietser
Date: Thu, 20 Nov 2014 13:30:16 +0100

Beste Koert,

Wat fijn om te horen dat dit voor jullie een oplossing is. Nu zal in het januari met tenten niet druk zijn dus jullie kunnen zelf een veld uitzoeken waar jullie samen willen staan. Alleen als jullie het fijn zouden vinden om ook elektriciteit te hebben kan ik jullie op een speciaal veld boeken ( het veld linksonder naast het D-veld met een icoontje ( niet kamperen) ( zie map).
Ik denk dat mijn collega die die avond de receptie open houdt het zeker op prijs zal stellen om ook een hapje boerenkool mee te eten.
We hebben vast nog contact voor jullie aankomst. Nu nog hopen dat het heerlijk fiets- en kampeerweer wordt.

Vriendelijke groet,
Jolanda Magilse


Jolanda,

We behelpen ons met een zaklamp of waxinelichtje en een enkele verlichte geest.
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand een elektrische deken meeneemt maar het zou, gezien de tijd van het jaar, zo maar kunnen.
Een warme kruik wellicht, maar die houden de bikkels onder de pet (helm).

Gr. Koert.
Re: Wintertrektocht Wereldfietser 10/11 januari 2015
Lighthouse Ministries (lighthouseholland@gmail.com)

Beste mijnheer Schouten,

Hierbij bevestigen wij uw boeking voor een overnachting op onze mini-camping. De prijzen zijn 4,-- p.p.p.nacht. 3,-- per kleine tent per nacht en 5,-- per grote tent per nacht. U kunt de gemeenschapsruimte in de schuur gebruiken zoals ik heb doorgeven per telefoon. Er is een dubbel koffiezetapparaat en snelkoker aanwezig, evenals bestek, borden enz. We hopen dat u een goede tijd zult hebben.

Hartelijke groeten,
Camping Lighthouse - Jeannette de Jong
Ik ga voor het eerst mee. Vraagt nog enige voorbereiding....maar leuk om naar uit te kijken!