Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 9 t/m 11 januari 2015

Knooppuntenroute:
Vrijdag: (60 km.)


In het centrum van Amersfoort werd gesleuteld aan het knooppuntennetwerk en dat heeft een kleine consequentie voor de eerste twee kilometers van de tocht.
Bij Station Amersfoort vinden we nog steeds knooppunt 99. Hierna volgen we de knooppunten 83 - 82 - 87 om bij knooppunt 73 de beoogde route weer op te pakken.

De juiste volgorde is dus nu:
Station Amersfoort – 99 - 83 - 82 - 87 - 73 – 72 – 15 – 17 – 19 – 20 – 25 – 02 – 01 - 75 – 76 (Huizen) – 77 - 78 – 33 – 18 – 17 – 16 (Muiden) – 15 – 55 – 54 – 52 (Camping Zeeburg)

Voor hen die nu in verwarring zijn, Nel Prins, ereburger van de stad Amersfoort, zal bij vertrek tot knooppunt 73 voorop rijden.



PS.
Bij het stadje Muiden had ik, direct na het oversteken van de oude zeesluizen in de Vecht, als alternatief voor het stuk tussen de knooppunten 16 en 15, met jullie het fietspad over de oude Zuiderzeedijk (Diemerzeedijk) willen nemen. Helaas is dit in de winter afgesloten (in verband met overwinterende vogels?). We volgen nu na de sluizen dus gewoon de officiële route langs de Muidertrekvaart.
Nu mijn tenen weer ontdooit zijn en het bloed weer in mijn alcohol gestroomd is na de Sinterklaastocht zie ik een tochtje door Noord-Holland wel weer zitten. Ik ga mee.

Rik (al zegt een enkeling Peter).
Ik heb me ook aangemeld.
Tijdens het Sinterklaasweekend heb ik proefgekampeerd en dat ging prima, dus ik durf het ook wel aan.. Anke gaat dus ook mee en hopelijk heb ik dan mijn nieuwe fiets!

Op zondag fiets ik vanaf Castricum door naar Haarlem station, dat is dus ook nog een optie. :)

Tot 9 januari!
Wij gaan ook graag mee, we sluiten aan op vrijdagavond op de camping in Amsterdam!
Tot dan!
Er zijn nu al meer dan 20 aanmeldingen en vrijwel iedereen gaat zaterdagavond mee uit eten.
We zijn dan welkom bij Anneke, Eetcafé 'de Ben', Smidsweg 2 in Anna Paulowna. (In het centrum, vlak bij de Rotonde N249/brug.)
:D
Het programma ziet er schitterend uit. Nu maar hopen dat de zon schijnt en het lekker koud is!
hoop ook mee te gaan, ben het alleen fietsen zat
ik heb een afgelopen zomer een slaapzak bijgekocht [winter], vorige week uitgeprobeerd hij is super[groot]
Hallo

Ik kom ook lekker mee bibberen op de wintertocht! Zondag lijkt het handig om mee naar Amsterdam te fietsen, zodat we vandaar uit naar België-Antwerpen gaan.

Dan
En hopen op slecht weer, want ik probeer mijn nieuwe temt uit.
Gr.
Betty
Laat het dan maar heel lokaal slecht weer zijn, Betty. Alleen een regenbui boven jouw tent. :D
Boop schreef:En hopen op slecht weer, want ik probeer mijn nieuwe temt uit.
Gr.
Betty
Betty,
De goden verzoeken is verboden. Je mag voor straf niet mee.
Koert.
Die goden luisteren toch nooit.
We gaan het zien vrijdag.
Gr.
Betty
Het is jammer dat het zo warm wordt,
gelukkig regent het!
Het gezelschap ( en daar heb ik alle vertrouwen in) moet voor de hartverwarmenheid zorgen.

Theo ( en Toos)
hallo fietsers

vanmiddag heb ik met de fiets een aanrijding gehad met twee scholieren
ik werd ter observatie opgenomen maar niets gebroken [alhoewel het voelt wel zo]
helaas kan ik vrijdag niet mee, ik vind het heel jammer want ik wilde weer eens wat kennissen opdoen
volgende keer beter

groet R van Walsem
s-Gravendeel
rvwalsem schreef:hallo fietsers

vanmiddag heb ik met de fiets een aanrijding gehad met twee scholieren
ik werd ter observatie opgenomen maar niets gebroken [alhoewel het voelt wel zo]
helaas kan ik vrijdag niet mee, ik vind het heel jammer want ik wilde weer eens wat kennissen opdoen
volgende keer beter

groet R van Walsem
s-Gravendeel
Heftig en jammer. Beterschap gewenst. Er liggen voor dit jaar gelukkig weer heel wat Wereldfietsers-weekenden in het verschiet.
Duim voor ons voor een beetje knap weer!
Recept voor boerenkool voor 30 hongerige Wereldfietsers:

Benodigdheden:
8 kg. kruimige aardappelen
5 kg. fijn gesneden boerenkool (panklaar)
10 rookworsten
2 roomboter
1 volle melk
5 jus
zout
peper
azijn (?)


Men schilt de aardappelen onder het genot van één of meerdere glaasjes Glühwein, snijdt ze in middelgrote blokjes en spoelt ze schoon.
De aardappelen net onder water over 2 grote pannen verdelen met daarop, in evenredige verhouding, de boerenkool.
Het geheel aan de kook brengen en 15 tot 20 minuten laten koken.
Ondertussen de jus bereiden en de worsten in 3 stukken snijden. Wanneer de jus gebonden is, de stukken worst toevoegen en met de jus mee op temperatuur brengen, maar niet aan de kook.
Wanneer de aardappelen met boerenkool gaar zijn, deze afgieten, de boter en zout toevoegen en het geheel stampen. Tijdens het stampen melk toevoegen tot een smeuïg geheel ontstaat.

Wat maakt nu de boerenkool tot 'Anita's Boerenkool'?
Zit het geheim in de azijn?
check: dunschiller :)
Voor zaterdag lijkt de wind wel uit de goede richting te komen, zondag wordt een uitdaging :)
Some people dance in the rain,
Others just get wet.


Wat fijn dat de regen die nu valt morgen niet meer valt.