Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen met Pasen - Forum Wereldfietser

Fietsen met Pasen

Over twee weken is het al weer Pasen. Belachelijk vroeg dit jaar. Voorheen organiseerden leden van de Wereldfietser wel eens een Paasweekend. Op en na Uit & Actief hoorde ik geluiden dat diverse leden mogelijk plannen hadden om toch met Pasen te gaan fietsen. Waarschijnlijk te koud om te kamperen, maar op dat Paasweekend een paar jaar geleden had Ruud Korteling een kampeerboerderij geregeld, met simpele slaapplaatsen, kookgelegenheid en een huiskamer. We hebben toen ook op de fiets paaseieren gezocht.
Hoe zit het met de ideeen voor de komende paasdagen?
bert sitters schreef:Over twee weken is het al weer Pasen. Belachelijk vroeg dit jaar. {knip]
Hoe zit het met de ideeen voor de komende paasdagen?
Hoi Bert,
Helaas zit ik nog steeds in de lappenmand. Maar omdat jij degene bent die boekjes schrijft over fietsen langs religieuze zaken en wat dies meer zij, ben jij misschien toch wel degene die ervoor kan zorgen dat Pasen voorlopig een stuk later in het jaar valt :D
Leon

Hoi aspirant paasfietsers,

Waarom niet kamperen? Een camping met kantine of schuur kan wat mij betreft ook. De avond warm doorkomen dat is het probleem. Slapen is voor de meesten geen probleem, klein tentje, warme slaapzak en knorren maar. Als we op de Utrechtse heuvelrug (Amerongen of zo) afspreken, kunnen we er een windmee tocht van maken. Zelfs met koud weer is het dan nog aangenaam fietsen.

Ben benieuwd of het een beetje aardig weer wil worden.

Groeten, John.

Wellicht een ideetje voor Pasen.
Volgende week ga ik fietsen in de Eifel. Ik heb een aantal campings in Zuid Limburg en Duitsland gecheckt. Sommige zijnnog niet open omdat sanitaire voorzieningen en nachtvorst elkaar uitsluiten. Sommige zijn de hele winter door actief. Verder zijn er vrij veel jeugdherbergen rondom de Rur. Dus je kan eind het eind van de middag kiezen voor een jeugdherberg bij slecht weer en een camping als het weer gaat.

Hoi Arjen,

De Rur Eifel is een leuk gebied. Ik heb er zelfs in de winter gecampeerd, in Nideggen. De meeste campings zijn voor winterse omstandigheden gemaakt en hebben vaak vloerverwarming in de douche, heerlijk!
Misschien een leuk paas idee.

John.

Heeft die camping ook veldverwarming? Net als het veld van RKC in Waalwijk?

Nee. Het dak zit dicht, maar er ligt te veel sneeuw op.

Wij gaan een tochtje naar Alkmaar maken met Pasen, wellicht dat we jullie nog tegenkomen! :)

We overnachten wel bij familie, onze warme slaapzakken zijn namelijk nog in de maak!

Veel plezier met pasen!

El & El

Hi Bert en de rest,
Ook ik heb plannen om met pasen te fietsen en zo ook Lars en Harm. Waar we gaan fietsen maakt me niet uit. Ik ben in voor alles! Alleen, wie zorgt er voor een route???
Rena

Ik heb idd ook zin om met pasen te fietsen. Wel lijkt me voor een weekend Duitsland iets te ver, veels te lang in de auto.
Utrecht, amerongen , hier heb ik wel zin in, als we een camping kunnen vinden waar we een vuurtje mogen stoken voor de uitwendige warmte, wat flessen wijn voor de inwendige warmte...moet helmaal goed komen dan , toch ? :D Gezellie, komt allen zou ik zeggen !!!

Hi Allen,
Ik voel ook niet voor Duitsland. Te ver, te veel geregel.
De rest binnen Nederland lijkt me geweldig! Wie o wie, zorgt voor een route???
Rena

Hoi Rena,

Op dit moment poeiert de wind rond het huis... Je moet er niet aan denken om met een conditie van niets tegen de wind in te beuken, alleen om de route zo gepland is? Als we ons laten leiden door de wind hoeft niemand een route te verzorgen en rijd je als vanzelf!!!

Groeten, John.
Amerongen, klinkt goed. Weet iemand of hier een camping is, waar je ook nog eens een vuurtje mag stoken ? Dan zouden we hier vrijdagmiddag / avond 25 maart af kunnen spreken. Goed plan ?

Hi John,
Je hebt gelijk. Niks plannen is misschien ook wel zo relaxed, alleen de vertrekplaats lijkt me handig (hahaha). Met de wind mee lijkt me heerlijk ook heerlijk relaxed. Ik zou ook al vrijdags op de camping kunnen zijn! Is Amerongen nu de ontmoetingsplek????
Rena

klinkt aantrekkelijk, op zich is het hier in de Kempen ook goed fietsen en stikt het van groespaccomodaaties, of er nu al campings open zijn weet ikniet.

Ik ben wel nieuwsgierig naar Amerongen en Omgeving, wat voor afstand hadden jullie in gedachten voor een route?

Klinkt inderdaad aantrekkelijk, maar ik denk dat ik toch maar naar Kangaroo Island ga fietsen. Temperatuur: ong. 22 graden C.

Gerd

We zullen aan je denken door onderweg het Kangoeroe Eiland lied ten gehore te brengen!
En wie weet, na de nodige flessen wijn wil er zelfs wel iemand een kangaroo nadoen !!! hahaha
Alle kippen, kangaroos, nee gekheid op een stokje.....

John of Bert, weet 1 van jullie een camping in / nabij Amerongen waar je ook nog een vuurtje mag stoken ?
Kunnen we daar vrijdagavond 25 maart afspreken, lijkt me gezellie !

Groetjes
Er is een N.T.K.C. kampeerterrein in Austerlitz waar je een vuurtje stoken mag. Er moet alleen wel iemand lid zijn van de NTKC. Ik niet en Harm waar ik deze tip van kreeg ook niet. Wie oh wie is er lid en gaat ook mee met pasen ?

Op de site van de N.T.K.C. staat dat je ook contact met ze op kunt nemen als je eenmalig een keer wilt komen. Vraag is of dit ook als groep kan?
Op woensdag avond zijn ze telefonisch bereikbaar.