Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinkstertrektocht zaterdag 7 t/m maandag 9 juni 2014. - Forum Wereldfietser

Pinkstertrektocht zaterdag 7 t/m maandag 9 juni 2014.

Pinkstertrektocht zaterdag 7 t/m maandag 9 juni 2014

Voor het Pinksterweekend staat een gevarieerde trektocht op het programma door het hart van Nederland. We doen de mooiste plekjes van de provincies Noord-Holland, Utrecht en Zuid-Holland aan.

Programma:

Vrijdag 6 juni.
• Wil je al op vrijdag op pad, dan staan we op Camping het Amsterdamsebos, http://www.campingamsterdamsebos.nl/nl/. We maken er met elkaar een gezellige avond van.

Zaterdag 7 juni, Amsterdam - Groenekan (ca. 70 km.)
• Vertrek Camping het Amsterdamsebos om 10.00 uur.
• Vertrek Station Zuid/WTC Amsterdam om 10.30 uur.
• Globaal gaat de route langs de Amstel (oostzijde), Ouderkerk, Ronde Hoep West, Waver, Winkel, Abcoude, Gein, Weesp, Vecht, Ankeveense Plassen, Spanderswoud, Loosdrechtse Plassen, Tienhoven.
• We kamperen bij de boer ‘Tussen hemel en aarde’, Kanonsdijk 7, 3737 MS Groenekan, http://www.tussenhemelenaarde.info/.
• Voor een (skinny) dip zijn er mogelijkheden in de Maarsseveensche Plassen of in de sloot naast de camping.
• We koken ons eigen potje.

Zondag, 1e Pinksterdag 8 juni, Groenekan - Rumpt (ca. 70 km.)
• Vertrek Camping ‘Tussen hemel en Aarde’ om 10.00 uur.
• Globaal gaat de route langs Biltse Duinen, Boswachterij Austerlitz, Doorn, Wijk bij Duurstede, Buren, Geldermalsen.
• We kamperen bij de boer Camping ‘de Pit’, Polderdijk 9, 4156 JG Rumpt. http://www.campingdepit.nl/site/
• Zwemmen en kanoën, kan in de Linge.
• We zoeken een gezellig restaurantje of koken ons eigen potje.

Maandag, 2e Pinksterdag 9 juni, Rumpt – Woerden (ca. 70 km.)
• Vertrek Camping ‘de Pit’ om 10.00 uur.
• Globaal gaat de route langs Leerdam, Ameide, Schoonhoven, Vlist, Oudewater, Linschoten, Woerden.
• Aankomst Woerden ca. 15.00 uur.
• De diehards kunnen met Koert doorfietsen naar Amsterdam (ca. 35 km.) via Kamerik, Woerdense Verlaat, Kromme Mijdrecht, Uithoorn, Amstelveen.

Algemene Informatie:
• De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping en/of maaltijd worden hoofdelijk omgeslagen.
• Overweeg het dragen van een helm.
• Leuk wanneer je op het forum meldt dat je meegaat maar voorkom non-informatie.

Aanmelden:

• Via een PB naar Koert
• Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
• Wil je vanaf één van de tussengelegen stations meefietsen, laat het weten.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Knooppunten route:

Camping Amsterdamsebos - Amsterdam Station Zuid/WTC
Camping Amsterdamsebos, 88, 87, 84, 83, VUmc, Station Zuid/WTC uitgang noordzijde.

Amsterdam Station Zuid/WTC - Groenekan
Station Zuid/WTC, uitgang noordzijde, 57, 50, Brug over Amstel, 61, 62, 69, 50, 29, 28, 27, 65, 43, 44, 45, 47, 46, 40, 39, 38, 8, 10, 11, 12, 31, 30, 29, 49, 48, 47, ‘Tussen hemel en aarde’, Kanonsdijk 7, 3737 MS Groenekan.

Groenekan - Rumpt
‘Tussen hemel en aarde’, Kanonsdijk 7, 3737 MS Groenekan, 91, 90, 89, 88, 87, 44, 43, 81, 80, 78, 76, 60, 57, 58, 53, 54, 52, 42, 41, 86, 87, 32, 55, 54, 53, 52, 51, Camping ‘de Pit’, Polderdijk 9, 4156 JG Rumpt.

Rumpt - Woerden
Camping ‘de Pit’, Polderdijk 9, 4156 JG Rumpt, 97, 98, 99, 49, 31, 33, 36, 37, 38, 29, 38, 37, 54, 55, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 10, 13, 11, 30, 27, 12, 12, 34, 14, 92, 93, 94, 69, 70, Station Woerden.

Woerden - Amsterdam
Station Woerden, 70, 71, 64, 81, 80, 24, 58, 53, 51, 31, 28, 68, 67, 61, 60, Station Zuid/WTC.
Leuk! Ik doe mee.
Koert,

In principe gaan wij, Hans en Saskia, ook mee.
Maar ik wil nog even een slag om de arm houden.
Als dat een probleem is, stuur dan even een PB.
Is er een enthousiasteling die de route op GPS Track kan zetten?

Inmiddels hebben zich 9 mensen opgegeven. Ik verwacht zo tussen de 20 en 30 deelnemers.
Mooi uitgezocht deze route! Ik kom als Hilversummer regelmatig op deze trajecten, is echt genieten als je daar fietst. Je staat er nauwelijks bij stil dat je ook in/bij de randstad zulke mooie gebieden hebt.

Ik ben dan al aan het fietsen in Spanje dus kan er helaas niet bij zijn.
Dinsdag was ik in Utrecht en gelijk ook even bij minicamping 'Tussen hemel en Aarde' in Groenekan gekeken. Ziet er leuk en ydillisch uit. Fraai tussen de weilanden aan het waterwingebied. Randje van de stad Utrecht, midden tussen de forten dus een veiliger plekje kan je je niet wensen.
Bertv schreef:Onderstaand links naar de routes op routetoyou.com. Daar kunnen ze ook gedownload worden.
Bert, heel erg bedankt voor alle moeite. Verdwalen is er niet meer bij.
Wij gaan mee.

Tot dan.
Hoi Koert,
Via de link voor een pb naar jou kom ik niet verder maar ik wil me graag aanmelden voor de Pinkstertrektocht. Dan maar via deze weg. Ik ben totaal nieuw hier, zowel bij de wereldfietser als op dit forum dus wegwijzers zijn welkom.
Harteljke groet, Bodhi
Ha, nog een newbie. :D
Ik ben ook nieuw hier, en heb mij ook opgegeven
nee he nog een newbie :D

helaas kan ik nog geen pb sturen maar heb me wel al aangemeld als lid

graag zou ik een gedeelte mee willen fietsen,dor mijn werk kan ik niet optijd in amsterdam zijn vandaar mijn aangepaste route

mijn idee

dag 1 kom ik vanaf mijn huisadres (dordrecht) op de fiets naar groenenkan

dag 2 fiets ik gewoon mee

dag 3 zal ik ter hoogte van meerkerk de groep verlaten en verder terug naar dordrecht fietsen


koert ik hoor graag of dit acoord is :D

groet john
Hallo Koert,

Bij deze meld ik ons (twee personen) aan voor de Pinkstertrektocht van 7 t/m 9 juni.
Stuur me graag nog een berichtje indien akkoord.

Groetjes!
Anne-Loes en Erwin
Inmiddels meldden zich al 17 deelnemers. Dat wordt dus een hele groep; zeker wanneer de weergoden ons gunstig gezind zijn. We maken er een gezellige boel van.

Voor de veiligheid en om tegemoet te komen aan tempoverschillen kunnen we weer 2 groepen maken: een 'snelle groep' en een 'terrassengroep'. Zo kan iedereen mee genieten.

Wanneer je al op vrijdagavond komt, laat me dat dan ff weten via een p.b.
Wil je die avond foto's laten zien van je fietstocht(en), laat dat dan ook ff weten, dan zorg ik voor een laptop en beamer.
heligek schreef:nee he nog een newbie :D

mijn idee
dag 1 kom ik vanaf mijn huisadres (dordrecht) op de fiets naar groenenkan
dag 2 fiets ik gewoon mee
dag 3 zal ik ter hoogte van meerkerk de groep verlaten en verder terug naar dordrecht fietsen

koert ik hoor graag of dit acoord is :D
groet john
John,
De Wereldfietser is een vereniging van 'leven en laten leven'. Niemand die je er op aan zal kijken als je later begint of eerder afhaakt.
Koert.
Wij zijn er ook (gedeeltelijk) bij.
We vertrekken donderdagmiddag uit Deventer en arriveren dan vrijdag op de camping in Amsterdam. Zondag fietsen we mee tot ongeveer Austerlitz en zwaaien dan weer af richting Deventer.

Ben Huve & Ingrid Stikkelorum
Ik heb een vraag over de track. Ik hoop dat Bertv nog meeleest.

Volgens Koert zijn de afstanden elke dag ongeveer 70 km. De tracks wijken hier (nogal) vanaf. De track van zaterdag is 90 km en die van zondag is 56 km.

Is er een reden voor deze afwijking?

Ik wil de auto graag (op vrijdag) in de buurt van Woerden neerzetten, zodat ik vanaf hier op maandag naar huis kan. Ik zie dat Bert daar in de buurt woont. Heb je een suggestie waar ik dat veilig kan doen?
Hans (en andere pinkstertochtgangers),
de track van zaterdag is aangepast en is nu 75 km.
De oorzaak van het verschil is ontstaan door mijn werkwijze: een route gegenereerd m.b.v. de knooppunten van Koert en die omgezet naar een track. De volgorde van de knooppunten was niet helemaal goed, waardoor een deel van de route langs de Ronde Hoep 3x afgelegd moest worden. Zo kom je wel aan de kilometers....

In de track van zondag is waarschijnlijk tussen knooppunt 76 en 60 een kortere route gegenereerd. Ga ik ook nog naar kijken.

Je auto kun je bij mij voor de deur parkeren op een pleintje; is 4 km van station Woerden. Bij Station van Woerden is ook een groot parkeerterrein (Noordkant is gratis) maar minder veilig. Ik stuur je eeb pb met adres en telnr.

Bert
Kom je al op vrijdagavond? Let dan ff op!

1. Aanmelding Camping het Amsterdamsebos.
Ik moet ons uiterst donderdag aanmelden als groep. Laat me daarom expliciet weten met een PB of je al op vrijdagavond naar de camping komt.

2. Gezellig avondje.
Hierbij nodig ik iedereen die op vrijdagavond al naar de Camping het Amsterdamse bos komt bij ons uit voor een gezellig avondje bij ons thuis. Ga niet slepen met fris, bier en/of wijn, maar wil je iets speciaals drinken, neem het dan zelf mee.
Om 19.45 vertrek van de camping. Ongeveer 15 minuten fietsen.

Denk je later aan te komen en wil je er ook bij zijn; kom dan rechtstreeks naar ons toe. Ik stuur je dan met een antwoord PB het adres en de routebeschrijving.

Voor de liefhebbers laat ik foto's zien van mijn tocht met Loes door de Himalaya. Wil je ook foto's laten zien, neem ze mee op een stick.

Koert.