Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2014 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2014

De lezing "damesleed" heeft onderstaande samenvatting en is alleen toegankelijk voor vrouwen.

"Een lezing over ongemakken die fietsende dames kunnen tegenkomen bij lange fietsreizen. Aan bod komt het juiste zadel, hygiëne, veiligheid etc. "


Ronald van der Perk
Afbeelding

Voorbereiden wereldreis
Workshop door Ineke en Mike op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.

Wie droomt er niet van om ooit eens een wereldreis op de fiets te maken? Om inspiratie op te doen geven Mike en Ineke een workshop "Voorbereiden van een wereldreis".

Allerlei aspecten komen aan bod waar je bij gewone vakanties niet aan denkt zoals verzekeringen, gezondheid, reserveonderdelen, contact met thuis, enz.

Moet je enorm getraind zijn om een wereldreis te beginnen, krijg je heimwee naar huis, hoeveel kaarten moet je wel meenemen op reis, hoe kom je tijdig aan de noodzakelijke visa, zijn de landen wel veilig, is het klimaat wel goed als ik er fiets?

Tijdens de Wereldfietsbeurs op 30 maart in Bussum krijg je antwoord op al deze vragen!
Let op! Zet wel de wekker op zaterdag 29 maart een uur vooruit!
Op zondag 30 maart begint de zomertijd en je kan eigenlijk niets van het programma missen!
Ronald van der Perk schreef:De lezing "damesleed" heeft onderstaande samenvatting en is alleen toegankelijk voor vrouwen.

"Een lezing over ongemakken die fietsende dames kunnen tegenkomen bij lange fietsreizen. Aan bod komt het juiste zadel, hygiëne, veiligheid etc. "
Het was vorig jaar een erg leuke lezing, die gedeeltelijk inderdaad wel over zadelpijn ging, maar ook voor hen die daar geen last van hebben interessant was. Bijvoorbeeld tips over hoe je als vrouw prettiger kan reizen in landen die niet bekend staan om hun vrouwvriendelijkheid. Eigenlijk werden alle suggesties die Lancelotte had voor andere onderwerpen wel behandeld.
Hej,
Ben even kwijt of dit de juiste draad is om mijn koopwaar aan te kondigen wat ik op de beurs in de Tweedehands kraam zal leggen.
Zijnde 2 boeken van Josie Dew; A ride in the neon sun (Japan) en Saddled at sea (New Zealand) en een verstelbare stuurpen 125 mm. Loes
Damesleed wordt verzorgd door Karin die ruim zes jaar voor De Vakantiefietser gewerkt heeft. Vanuit haar ervaring als vakantiefietster geeft zij tips hoe je als vrouw prettiger kan fietsen. Of het nu gaat om een 'dode muts' of hoe je als vrouw kunt gedragen in Islamitische landen. Van alles komt aan bod.
En inderdaad specifiek op vrouwen gericht, dus niet voor mannen:-)
Loes van den Bergen schreef:Hej,
Ben even kwijt of dit de juiste draad is om mijn koopwaar aan te kondigen wat ik op de beurs in de Tweedehands kraam zal leggen.
Zijnde 2 boeken van Josie Dew; A ride in the neon sun (Japan) en Saddled at sea (New Zealand) en een verstelbare stuurpen 125 mm. Loes
Nee, er is een apart draadje

Ronald van der Perk
Ah, dank allen @ dit damesleed te verzachten.

Toen de pdf verstuurd werd in de nieuwsbrief stond die info er nog niet achter, niet in die pdf in elk geval! Vandaag dat ik het me afvroeg!
Afbeelding

Laos, Vietnam, Cambodia, Thailand
Een presentatie van Wendy Pols en Marten Zeckendorf op 30 maart op de Wereldfietsbeurs.

Wendy en Marten trokken langer dan een jaar met hun bepakte fietsen door Europa en Azië. Zo reisden zij, via Oezbekistan, Kirgizië en China, geheel over land van Nederland naar Bangkok.

Tijdens deze presentatie nemen ze u mee door:
• het noorden van Laos
• het zuiden van Vietnam
• een groot deel van Cambodja
• een klein deel van Thailand.

Ze tonen je de highlights, mens & dier, eten & drinken, hotels & kamperen en de overeenkomsten & verschillen van deze vier fietsvakantiebestemmingen.

Beleef het mee op 30 maart in Bussum op de Wereldfietsbeurs!
supermario schreef:Ik vroeg mij af: wat is nu de meer waarde van de wf beurs t.o.v de fiets en wandelbeurs?

Mario
Ha die Mario,

Is een beetje appels met peren vergelijken. De Fiets en Wandelbeurs is een brede beurs waar alle aspecten van fietsen en wandelen in de vrije tijd aan de orde komen: dus ook dagtochtjes in Nederland.
De Wereldfietsbeurs richt zich duidelijk op het wereldfietsen: met de focus duidelijk meer op avontuur.
Verder heb je in Amsterdam nooit het volledige programma kunnen volgen: er was zoveel!
Als je het progrmma voor Bussum ziet dan zit daar vast wel een interessante workshop of lezing bij. Met je lidmaatschapspasje van de Wereldfietser betaal je slechts 3 Euro!
Christine van der Aa en Bert Vinken vakantiefietsen sinds 1990 en delen graag hun ervaring in het bergfietsen en wat er nodig is om op een prettige manier boven te komen. En hoe het proces verloopt van 'moeten we weer een berg op' tot 'leuk, nog een col'. Niet iedere fietser is een geboren berggeit maar kan wel leren hoe het aangenamer boven komen is en wat dit kan opleveren. Dit alles aan de hand van de minder bekende theorie van Bahamas!

Afbeelding

Tot zondag,

Christine en Bert

Om in de stemming te komen, zie ons weblog; cebenzoa.wordpress.com
(het laatste jaar meer racefietsen, maar verder terug staan enkele van onze vakantietochten beschreven)
Afbeelding

Dat is handig: het volledige programma op één A5-je klik hier.
Print zelf alvast deze flyer, anders krijg je die natuurlijk gewoon op de beurs uitgereikt.
Afbeelding

Klein rondje Bussum
Het kan zijn dat het uitgerekend op 30 maart een prachtige fietsdag is. Je wilt eigenlijk de Wereldfietsbeurs bezoeken maar je wilt ook fietsen! Sla dan twee vliegen in één klap, want een combinatie van beide kan natuurlijk ook: beursbezoek en een fraai rondje fietsen.

Rond Bussum is dat uitstekend mogelijk: Langs het Naardermeer, Muiderberg, het Gooimeer, Naarden-Vesting, Oud-Valkenveen, de haven van Huizen, Crailo, de Gooise Heide. Leuke horeca voldoende onderweg. Vanaf de beurs het spoor over. Daar is knooppunt 35. Vervolgens de volgende knoopunten: 34, 37, 47, 48, 49, 17, 18, 33, 78, 77, 80, 79, 35.

Iets meer dan 30 Km. Bewust kort gehouden, zodat er ook tijd is voor de beurs.
Printjes van de route liggen voor je klaar op de beurs.
Lancelotte schreef:Het damesleed wordt alleen maar groter, met al die nadere info over de andere presentaties, en niet over het damesleed :)

Anyone? Is er echt niets te vertellen over die presentatie? Of klopt het dat het alleen gaat over zadelpijn?
Vorig jaar was ik aanwezig bij de lezing over damesleed. Als ik het me goed herinner was het aardig interactief en werden onderwerpen vanuit de zaal aangedragen.
Er is gesproken over het alleen reizen als vrouw, wat is een fijne fietsbroek, anticonceptie tijdens lange wereldreizen, volgens mij ook nog over tempo verschillen man/vrouw, en verder weet ik het zo niet meer. Het ging iig nauwelijks over zadelpijn.
Ik hoop dat ik wat damesleed heb kunnen wegnemen...... :wink:

groet, Corine
jimvandenberg schreef:Afbeelding

Klein rondje Bussum
Het kan zijn dat het uitgerekend op 30 maart een prachtige fietsdag is. Je wilt eigenlijk de Wereldfietsbeurs bezoeken maar je wilt ook fietsen! Sla dan twee vliegen in één klap, want een combinatie van beide kan natuurlijk ook: beursbezoek en een fraai rondje fietsen.

Rond Bussum is dat uitstekend mogelijk: Langs het Naardermeer, Muiderberg, het Gooimeer, Naarden-Vesting, Oud-Valkenveen, de haven van Huizen, Crailo, de Gooise Heide. Leuke horeca voldoende onderweg. Vanaf de beurs het spoor over. Daar is knooppunt 35. Vervolgens de volgende knoopunten: 34, 37, 47, 48, 49, 17, 18, 33, 78, 77, 80, 79, 35.

Iets meer dan 30 Km. Bewust kort gehouden, zodat er ook tijd is voor de beurs.
Printjes van de route liggen voor je klaar op de beurs.
Geen fiets bij je? Geen probleem, want op het station Naarden-Bussum kun je fietsen huren.
Afbeelding


Dames leed
Een lezing over ongemakken die fietsende dames kunnen tegenkomen bij lange fietsreizen. Aan bod komt het juiste zadel, hygiëne, veiligheid. Maar ook het alleen reizen als vrouw, wat is een fijne fietsbroek, anticonceptie tijdens lange wereldreizen, tempo verschillen man/vrouw.

Met Karin van der Lee op De Wereldfietsbeurs (let op: ladies only!).
Afbeelding
Het wordt mooi fietsweer dit weekend, dus wat let je om erop uit te gaan?
Je kan je je nog aanmelden voor het fietsweekend: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=21948
Afbeelding

In Bussum veel, heel veel GPS, o.a. een stand van Wapypoint en lezingen van Bert Bohlander en Jop Tel.
Zondag 30 maart vanaf 10.00 uur op de Wereldfietsbeurs.
SanneB schreef:
Ronald van der Perk schreef:De lezing "damesleed" heeft onderstaande samenvatting en is alleen toegankelijk voor vrouwen.

"Een lezing over ongemakken die fietsende dames kunnen tegenkomen bij lange fietsreizen. Aan bod komt het juiste zadel, hygiëne, veiligheid etc. "
Het was vorig jaar een erg leuke lezing, die gedeeltelijk inderdaad wel over zadelpijn ging, maar ook voor hen die daar geen last van hebben interessant was. Bijvoorbeeld tips over hoe je als vrouw prettiger kan reizen in landen die niet bekend staan om hun vrouwvriendelijkheid. Eigenlijk werden alle suggesties die Lancelotte had voor andere onderwerpen wel behandeld.

Tja, Dames leed dekt eigenlijk niet de hele lading. In een zaal vol fietsende vrouwen delen we de vreugde (en zo nu en dan ongemakken) van het fietsen en wisselen we tips en trucs uit. Geen vaststaand programma, wel ideeen over thema's die aan bod zouden kunnen komen. Zeggen jullie het maar, ik bied alleen een 'live forum' aan. Ik vond de respons van de dames vorig jaar erg leuk en inspirerend! Tot zondag bij Dames leed (of dames vreugde ;-))
Lancelotte schreef:@ damesleed & bert: mijn vraag was een serieus dus ben graag voorbereid op wat ik dan ga ervaren.

Is het een workshop om zoveel mogelijk, of zo weinig mogelijk damesleed te ervaren? ;)

Gaat het om meer dan zadelpijn? Dat was nl mijn 1e associatie, of ook leed op andere vlakken? Bijvoorbeeld wat als je alleen reist als vrouw? Of vervelende of juist leuke partners/medereizigers, of welk ander damesleed is er op fietsgebied dat deze presentatie enkel voor uitverkoren van het vrouwelijk geslacht gereserveerd is?

Meer dan alleen vermindering van (zadel)pijn en ongemak.

Inderdaad! Alleen uitverkoren voor het vrouwelijk geslacht :)
Mijn motivatie daarvoor mag je komen ervaren en aanhoren op de beurs.