Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2014 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2014

Belangrijk:
In verband met het grote aantal deelnemers, we zitten vrijdag al boven de 30, en de beperkte accomodatie van het Schouwke, is de inschrijving voor de vijdagmiddag/avond gesloten. Voor zaterdag en zondag is er (nog) geen problem.
Op zaterdagochtend kan je om 10.00 uur aansluiten in Bergen op Zoom
.



Wintertrektocht 2014, vrijdag 17 januari – zondag 19 januari 2014

De eerste trektocht in het nieuwe jaar is een echte klassieker waar altijd veel belangstelling voor is. De strijd tegen de elementen, de gezelligheid, kamperen in de sneeuw en – zoals beloofd – dit jaar weer met Glühwein en Anita’s Boerenkool met worst.
De tocht voert ons door het bosrijke westelijk Brabant met de prachtige en uitdagende Brabantse Wal en Tholen.
Nooit speelden de weersomstandigheden ons ernstig parten in de zin dat de wintertrektocht niet doorging. Gladheid kan reden zijn de route enigszins aan te passen. Bij grote tempoverschillen splitsen we in een ‘snelle groep’ en een ‘terrassengroep’.

Vrijdag 17 januari, Roosendaal – Wouwse Plantage (ca. 50 km.)
• We verzamelen om 12.00 uur op Station Roosendaal. Vertrek 12.30 uur.

We overnachten op minicamping ’t Schouwke, nèt buiten het pittoreske dorpje Wouwse Plantage, vlak aan de Belgische grens. Voor eten en vertier kunnen we gebruik maken van een gezellige huiskamer met houtvuur. Douche en WC zijn verwarmd. We koken gezamenlijk de Boerenkoolmaaltijd. Eet je vegetarisch? Zorg dan zelf voor een vleesvervanger.
Minicamping ’t Schouwke
Schouwenbaan 1
4725 SV Wouwse Plantage
Tel. 0165379964
http://www.t-schouwke.nl
kosten p.p.: € 7,00 inclusief gebruik douche.

Zaterdag 18 januari, Wouwse Plantage – Putte (ca. 75 km.)
• Vertrek Wouwse Plantage om ca. 9.30 uur.
• Vertrek Station Bergen op Zoom om ca. 10.00 uur.

We verblijven deze nacht op camping Hazeduinen te Putte, gelegen midden in de bossen aan het grenspark De Zoom - Kalmthoutse Heide en de Brabantse Wal. We kunnen ’s-avonds in de kantine – eveneens bij de open haard -weer gezamenlijk de maaltijd gebruiken voor een schappelijke prijs. Dat moeten we dan wel tevoren doorgeven. Kook je liever zelf je potje, dan kan dat natuurlijk.
Camping Hazeduinen
1e Verdelingsweg 6
4645 RT Putte
Tel. 0164602535
http://www.hazeduinen.nl
kosten p.p.: € 6,- exclusief douchemunt.

Zondag 19 januari, Putte – Bergen op Zoom (ca. 55 km.)
• Vertrek Putte om ca. 10.00 uur.
• Verwachte aankomst Bergen op Zoom ca. 15.00 uur.

Algemene Informatie:
• De formule is 'low-budget'. Gemeenschappelijke kosten voor camping en/of maaltijd worden hoofdelijk omgeslagen.
• Denk aan verlichting en opvallende kleding.
• Overweeg het dragen van een helm.
• Onnodig om te zeggen dat je fiets, kleding en kampeeruitrusting winterproof moeten zijn. Heb je weinig ervaring met kamperen in de winter, kijk dan eens op http://www.hiking-site.nl/themas/thema_2004-12-01.php en genoemde links.
• Voor nadere bijzonderheden zie het forum.
• Maak zoveel mogelijk gebruik van dit forum maar voorkom non-informatie.

Aanmelden:
• Per mail bij Anita Mathijssen: mathi192@planet.nl
• Vermeld of je zaterdag met de gezamenlijke maaltijd meedoet.
• Leuk wanneer je ook op het forum meldt dat je meegaat.
• Je kan ook één of twee dagen meefietsen. Geef dat s.v.p. van tevoren aan.
• Wil je vanaf één van de tussengelegen stations meefietsen, laat het weten.
• Slaap je liever in een caravan of blokhut, dan regel je dit zelf rechtstreeks met de camping.

Knooppuntenroute:

Vrijdag: Roosendaal – Wouwse Plantage (ca. 50 km.)
Station Roosendaal, LF 2 Spoorstraat-Christiaan Huijgensstraat - bij kruispunt LA. Zwaanhoefstraat - spoorwegovergang - LA. Korte Zegstraat - RA. Meirestraat - LA. Buijenstraat - RA. Gastelseweg (volg geel fietsbord B) - bij stoplicht RA. Provincialeweg Zuid - Wortelsteeke - Het Steeke - RA. De Ruif (einde geel fietsbord B) na spoorwegovergang LA. en volgt de LF2, knooppunten 71-70-31-28-25-68-67-66-65-69-90-91-88-87-29-28-81-01-84-richting 85-Camping ‘t Schouwke.

Zaterdag: Wouwse Plantage – Putte (ca. 75 km.)
Camping ‘t Schouwke, knooppunten 84-17-18-Station in Bergen op Zoom-12-11-59-36-35-23-24-25-38-Oesterdam-bij 77 steken we het kanaal over-32-39-40-33-34-38-56-83-Camping Hazeduinen.

Zondag: Putte – Bergen op Zoom (ca. 55 km.)
Camping Hazeduinen, knooppunten 83-81-79-85-84-17-18-60-56-38-37-89-24-81-30-31-18-Station Bergen op Zoom

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Helaas, ik kan er niet bij zijn.

Smitty :wink:
Ik ga eerst nog even wat warmere oorden opzoeken, maar ik ben gelukkig op tijd terug voor de wintertocht. Natuurlijk ben ik weer van de partij.
Hallo Koert,

ik ben ook weer van de partij.

Het was me vorig jaar prima bevallen. Ik hoop dat het het dit jaar niet te warm is.

MVG, Johan Koning
vorig jaar voor het eerst meegedaan aan een WF-weekend. Was ook de wintertocht. Zo goed bevallen...........daar willen wij een traditie van maken.
Data zijn geblokt,
Maar.............op zondag fietsen in Tholen: is dat niet not-done?

Toos en Theo (de hamsters)
op zondag fietsen in Tholen: is dat niet not-done?
Geen probleem hoor, mits naar de kerk v.v....
Let op: De informatie in het hoofdbericht werd aangevuld.
Ik heb me zojuist opgegeven. Lekker trappen in m'n achtertuin! :D
Op de zondag is het handig om te weten dat de treinen om .29 en .59 vertrekken, rechtstreeks via Roosendaal-Rotterdam (Blaak & CS)-Den Haag (HS & NOI)-Schiphol-Amsterdam (Sloterdijk, Lelylaan, Centraal)-Almere Centrum naar Lelystad. Voor andere richtingen zal men moeten overstappen op Roosendaal of op Rotterdam. In Roosendaal is een lift vooraan op het perron (vanuit de trein vanuit Bergen op Zoom gezien) en de overstaptijd richting het oosten is zo'n 10 minuten (van spoor 4 naar spoor 1). Die tijd heb je met die trage lift ook wel echt nodig.
(De overstaptijd van voorheen 5 min. bleek gevaarlijke taferelen op te leveren van mensen die via de lift moesten en de overstap wilden halen.)

Jammer dat we niet over de Kalmthoutse Heide fietsen, maar zo blijft er nog wat over voor de volgende keer. :wink:
Ik heb me net opgegeven. Mijn eerste Wereldfietser ervaring :-).
Ik ben niet zo'n snelle, maar dan tuf ik gewoon wat later binnen op de camping :-D. Ik heb er nu al zin in!
Zonnewende schreef:Ik heb me net opgegeven. Mijn eerste Wereldfietser ervaring :-).
Ik ben niet zo'n snelle, maar dan tuf ik gewoon wat later binnen op de camping :-D. Ik heb er nu al zin in!
Voor de 'niet zo snelle winter-wereldfietser' is er de 'terrassengroep'. De rustige genieters. Alleen fietsen wekt ook geen verbazing. Dat is het mooie van de Wereldfietser: voor elk van die eigenheimers is er wat wils. En bij de boerenkool verbazen we ons weer over de gebrusterlijkheid. Je zal er nog spijt van krijgen dat dit pas je eerste WF-ervaring is.
Zonder tegenbericht ga ik graag weer mee. Moet eerst even wat problemen met fiets en spieren oplossen.
Maar het staat in mijn agenda.
Gezellig, ik ga ook mee. :lol:
Joris en ik gaan ook mee, en twee introducees als dat mogelijk is:)

Zijn er trouwens nog meer mensen die van plan zijn om met de trein te reizen?(vrijdag heen/zondag terug) Ns heeft namelijk nog t/m maart een groepsticketactie tot max 10 mensen:

- met z'n vieren op stap, 2de klas, voor maar € 49
- de 5de t/m 10de persoon betalen slechts € 2,50 per persoon extra
- NS Groepsretour is op doordeweekse dagen geldig na 9.00 uur. In het weekend de hele dag geldig.
- iedere persoon kan vertrekken van een ander station om naar dezelfde eindbestemming te reizen

Aantal personen Prijs per persoon
4 personen € 12,25
5 personen € 10,30
6 personen € 9,00
7 personen € 8,10
8 personen € 7,40
9 personen € 6,85
10 personen € 6,40

zie ook: http://www.ns.nl/reizigers/producten/lo ... etour.html

Als er toch te weinig animo is gebruiken Joris en ik onze leasauto icm fietsendrager, maar dit leek ons een 'groenere' manier van reizen. Dus vandaar mijn oproep hier. Heb je interesse om mee te doen? Stuur dan een berichtje via het forum.
Hallo,

Ik wou me ook alvast opgeven voor de tocht. (Als de plaatsen niet te duur worden.)
Vrijdag zal ik op eigen houtje reizen.

Vriendelijke groeten,
Willem
Hallo

Wij fietsen ook mee. Komen vrijdag vanuit Antwerpen naar Wouwse Plantage gefietst. Lekker bibberen in de slaapzak!

Groeten,
Dan en Bieke
Precies 17, 18 en 19 januari gaat het vriezen! :D
Heb er zin in!


Is er iemand die GPS tracks heeft/ maakt?
Ik hou me dan aanbevolen.
Ik wil de track wel maken. Wanneer hij af is zet ik hem hier neer, waarschijnlijk van het weekend.
Fijn Marc! Mijn dank is groot! Tot volgende week vrijdag!
De tracks kun je hier downloaden;

https://www.dropbox.com/sh/10kmcah3lzu9 ... 3vrj5BZ?m=

Let op! File 01 en 03 zijn vervangen door File 01.1 en 03.1 d.d. 13 jan. '14
Dank je, Henk. Scheelt mij weer werk :)