Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WF Off-Road Tocht 2013 - Forum Wereldfietser

WF Off-Road Tocht 2013

De tocht
We beginnen vrijdag vanaf NS Station Eindhoven door mtb walhalla Brabant voor een opwarm route van zo'n 55km. We rijden voornamelijk single track over de vele mtb routes richting Weert. Op zaterdag vervolgt de route via het schitterende natuurpark de Hoge Kempen naar een terrasje in Maastricht en tenslotte naar de camping ten oosten van Maastricht. Totaal zo'n 80km. Op zondag gaan we vanuit een glooiend Zuid-Limburg over mooie mtb-tracks naar Roermond. Totaal zo'n 66km

Programma
Vrijdag 28 juni
Vertrek Eindhoven CS om 13:00
Zaterdag 29 juni
Vertrek camping Weert9:45
Zondag 30 juni
Vertrek camping Maastricht 9:45

Campings en horeca
Voor details zie:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... vQUE#gid=1
Vrijdag 28 juni:
Camping: Natuurkampeerterrein Wega in Weert
http://www.natuurkampeerterreinen.nl/te ... YvDCSspaK0
NB. Voor deze camping is een natuurkampeerkaart nodig. Meerdere personen kunnen op 1 kaart.
Zaterdag 29 juni:
Camping Mooi Bemelen
http://www.mooibemelen.nl/

Route
http://www.bikemap.net/en/route/2182385 ... 13-limburg

Tips&Tricks
- Het overgrote deel van de route is single track en dus onverhard. Een fiets met brede banden voldoet het best.
- Ga lichtgewicht! Dit fietst het prettigst door het terrein, zeker met los zand.
- Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zijwaards wegklappen fietst een stuk prettiger!
- Voor de campings stoppen we bij een supermarkt, dus boodschappen inslaan kan op het laatste moment.
- Een dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
- Zorg voor eigen navigatie materiaal (kaart of GPS) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
- Als je de kronkelpaadjes beu bent kan je vaak heel gemakkelijk (en snel) over weg de camping (of het station) bereiken.
- De tocht staat ook op het forum voor het uitwisselen van informatie of combineren van transport.
- Omdat we iets meer in de natuur zitten: Check jezelf 's avonds altijd even op teken.
- Een week van te voren zal de uiteindelijke gpx track met waypoints worden vrijgegeven.

Aanmelden
Laat je verder niet afschrikken door de hoeveelheid modder of het stoere mannen mtb-gehalte... de tocht is voor iedereen toegankelijk met een beetje mtb ambitie! Als je mee wilt dan graag even je gegevens in vullen op de volgende link:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... vQUE#gid=0
Hi Martijn,

Weet je dat dit het zelfde weekend is als het vrijwilligersweekend? Zou jammer zijn.
Ik denk dat t andersom is. Het vrijwilligersweekend is hetzelfde weekend als het offroadweekend 8)
Offroadweekend stond al veel eerder vast....
Helaas waren er niet zoveel mogelijkheden voor het vrijwilligersweekend.
Leuk; offroad!
Ik ga vrijwillig mee :D
Yvon
zoals je al weet 8)

ben erbij.

grtjes Peter
De route is wat aangepast! Om het zondag niet al te pittig te maken heb ik de route ingekort naar 70km. Rustig uitrijden wordt het natuurlijk allerminst! Ben weer een paar spectaculaire stukjes Nederland tegengekomen! Komend weekend generale repetitie! Zie:
http://www.bikemap.net/en/route/2138168
Hoi Martijn,
Ziet er mooi uit de route (sommige stukjes herkenbaar van de route) en fijn dat je ons de laatste dag iets wil sparen :(

Ik wist het, je heb het in je!!! :wink:

groetjes Peter
Ja! Ik denk dat ik dit keer ook meega! Net terug van een 'hoogtestage' in Yunnan, China, dus dat moet goed komen :-)

Vraagje, aangezien ik nog niet eerder ben meegeweest met een WF-weekend: kookt ieder voor zich, aka neemt iedereen z'n eigen keuken helemaal mee? Normaal niet zo'n probleem, maar bij Mtb-en wil je natuurlijk zo min mogelijk meenemen dus is het misschien handiger kookstellen te delen/samen te koken? hoe gaat dat normaal?

Dank alvast en tot dan!
Janneke
Van harte welkom Janneke! En ben benieuwd naar je Yunnan ervaringen, ben er zelf vorig jaar geweest.

Voor het koken zijn geen speciale 'off-road' regels of etikettes ;-) Sommigen nemen idd complete keuken en stoeltje mee, anderen gaan super lichtgewicht en kauwen op een salade uit de supermarkt. Zelf ben ik ook meer geneigd om wat comfort of smaak op te offeren aan een wat minder stuiterende massa onderweg. Branders of ander materieel delen is natuurlijk best een goed idee!
Na de mooie offroad tocht in Drenthe ben ik nu ook van de partij. Ik kan alleen niet vrijdagmiddag. Waarschijnlijk kom ik vrijdagavond of zaterdagochtend naar Weert. Op een paar kilometer van de eindstreep zwaai ik in St. Odiliënberg af voor een bezoek aan mijn ouders.

groet
Patrick
Gedeelte van de route is voorgefietst! Weer een paar stukjes verrassend Nederland en Belgie ontdekt! Verder is ook de horeca uitvoerig getest en akkoord bevonden. Het voorrijden 'mag' zonder bagage, de echte tocht doen we natuurlijk MET!

PS Met dank aan de voorrijders Louis en Ewout!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na de eerste keer voorrijden nog even achter Basecamp gekropen, met de volgende resultaten:
- De route voor zaterdag flink omgelegd. Ingekort naar 82km, meer onverhard en minder dorpjes.
- De zondag route wat 'fietssluisjes' eruit gehaald en ingekort naar een schappelijke 66km, dus een echte zondagsroute :o

Dit weekend een nieuwe voorrij sessie met hopelijk een goed resultaat volgens de hoge kwaliteitsnormen voor de off-road route :D . Na dit weekend zal ik de uiteindelijke tracks op bikemaps zetten. Wordt vervolgt...
Ha, de routes worden steeds korter.. en er is maar 1 die weet waarom. Ik heb wel een vermoeden en denk dat ik nog wat extra grammen uit mijn bagage schrap.
Al is het opletten met een te kort steeltje vd tandenborstel ;-)
Haha, een afgezaagde tandenborstel, zover ga ik niet hoor! Maar ik ondersteun volledig de uitspraken: 'De kunst van het weglaten' en 'Less is more'!

Gister en vandaag laatste voorrij sessie, en ja genoeg reden om (nog)enthousiast(-er) te worden! Eindhoven-Weert: Wat een heerlijke achtbaan tracks! De natuurcamping Wega: Dit is echt een idillische camping! Weert-Maastricht: Een traject boordevol verrassingen met als highlight het Belgische Park 'de Hoge Kempen'. Details en uiteindelijke route volgen!
Hey Martijn,
Klinkt goed zeg! Wij zijn er ook bij, komen vrijdag avond naar de camping.
We staan ingeschreven op de lijst.

Tot dan!

Raymon en Suzanne
De uiteindelijke route is te vinden op:
http://www.bikemap.net/en/route/2182385 ... 13-limburg

Horeca is ook aangepast:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... vQUE#gid=1
Allemaal aan de route dus niet te missen!
De tocht is gereed! Let's gooooo!!!

Vrijdag:
Afbeelding

Zaterdag:
Afbeelding

Zondag:
Afbeelding
Nog een tip voor het verlaten van het station in Eindhoven:

de goederenlift wordt bediend door personeel dat er niet is. Die moet je oproepen maar er hangt geen tel nr. Dus je kunt van te voren bellen of tel nr meenemen, ... of illegaal via de personeel uitgang aan de achterkant. Dat is als volgt, oostkant helemaal naar het einde van het perron, linksaf oversteken PAS OP voor treinen!! dan rechts, beetje aan de rechterkant aanfietsen op de gesloten hekken, die gaan dan automatisch open. Et Voila, Noord kant station even terug fietsen.
Rapro schreef:Nog een tip voor het verlaten van het station in Eindhoven:

de goederenlift wordt bediend door personeel dat er niet is. Die moet je oproepen maar er hangt geen tel nr. Dus je kunt van te voren bellen of tel nr meenemen, ... of illegaal via de personeel uitgang aan de achterkant. Dat is als volgt, oostkant helemaal naar het einde van het perron, linksaf oversteken PAS OP voor treinen!! dan rechts, beetje aan de rechterkant aanfietsen op de gesloten hekken, die gaan dan automatisch open. Et Voila, Noord kant station even terug fietsen.
Dit is toch voor de off-road tocht? Ik zou gewoon de trap af fietsen :D
In dat geval maak ik graag ruimte in het programma voor een m-gineering demo stations-trap-downhill. Een beetje spektakel zijn we niet vies van natuurlijk! Mochten er daarna behoefte zijn aan de stationslift dan is dat geen probleem :-p